Vaan noin 7e.!!

• Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti
Viestiä on moderoitu.

No se öjlylasku ei varmaan tipahtanut taivaasta? Varmaan ap on voinut laittaa sit varten sivuun rahaa vuoden aikana?

Ai mutta ei tietenkään ole voinut laittaa, kun eihän mies voi sairastua ja jäädä ilman rahaa :headwall: Elämästään voi tehdä hankalaa jos haluaa. Mutta öljylaskun voi ennakoida.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ompas tääl taas kivaa porukkaa.. voisivat vetää piipin päähänsä ja murista keskenään. onks sul ap yhtään jauhelihaa tai perunoita? tai edes niitä perunoita? yritän miettiä mitä me syödään kun rahat on finaalissa.. minkäikäisiä lapsia? jos vain pienemmille maitoa.. muut pärjää kyl vedellä pari päivää.
Ehkä nämä "kivatkin" joskus vielä jotain oppivat ymärtämään...joskus jos sattuu omalle kohdalle, vaikka nyt tuntuis ettei meille koskaan käy niin...elämästä kun ei ikinä tiedä mitä se tuo tullessaan
mua ei haittaa vaikkeivat joutuis tietämään tai ymmärtämään.. parempihan se niin olis. en vaan ymmärrä miks pitää viel tahallaan loukata.. jos ei kerta mitään muuta sanottavaa ole. tai ehkä se oma elämä siitä paranee jos saa potkia kaatunutta.

Tietenkään sitä ei toivo että sellanen tilanne heille tulis, mutta on niitäkin, jotka hirveän jyrkkiä ovat olleet mielipiteissään ja ajatelleet että ei meille koskaan, mutta sitten onkin niin ikävästi käynyt että on omalle kohdalle tullut vastaavanlainen tilanne.Silloin sitä on moni oppinut ymmärtämään.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
sulle on äiti tarjonnut apua, miksi et ota sitä vastaan? mä ainakin olen oppinut että köyhän on pakko nöyrtyä ottamaan apua vastaan mistä sitä vain saa. lapset tulee ensin ja he eivät saa kärsiä äidin ylpeyden vuoksi
Eikun ap EI ole voinut edes kertoa että tarttee apua. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Tietenkään sitä ei toivo että sellanen tilanne heille tulis, mutta on niitäkin, jotka hirveän jyrkkiä ovat olleet mielipiteissään ja ajatelleet että ei meille koskaan, mutta sitten onkin niin ikävästi käynyt että on omalle kohdalle tullut vastaavanlainen tilanne.Silloin sitä on moni oppinut ymmärtämään.
totta.

Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
sulle on äiti tarjonnut apua, miksi et ota sitä vastaan? mä ainakin olen oppinut että köyhän on pakko nöyrtyä ottamaan apua vastaan mistä sitä vain saa. lapset tulee ensin ja he eivät saa kärsiä äidin ylpeyden vuoksi
Eikun ap EI ole voinut edes kertoa että tarttee apua. :headwall:
no mä ymmärrän et on tosi iso kynnys pyytää apua vaik tarviis.. aina sitä haluis pärjätä ilman. ehkä ap soittaa äidilleen ja pyytää jos ylivoimaiseksi käy.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Ehkä niillä on elämä vielä enemmän sekaisin. Meillä on kuitenkin yhtenäinen perhe ja rakkauttakin , vaikka se on välillä piilossa peiton alla:)
nii-i. kaikilla ihmisillä on jotain ongelmia elämässään, ja joillekkin tule parempi olo jos ne saa viisastella palstoilla ja tuntea että ehkä niillä kuitenkin on jotkut asiat paremmin kuin muilla.

ja se taitaakin olla niiden suurin ongelma. että ei näe ilman todisteita hyviä puolia elämässään. kiva että sä osaat sen nähdä :)

vieras
meillä ainakin soitetaan ja siirretään laskujen eräpäivää jos on rahat joku kuukausi tiukoilla.laitetaan joka palkasta n.100e sivuun jos tulee jotain yllättävää esim.lääkärissä käynti ja lääkkeet tai jotain muuta.pakkasessa on aina pahan päivän varalle jotain.

Yks musta joka harmaantui tällä kertaa
Mä ymmärrän hyvin.
Kivien viskominen ap:n ylle ei auta mitään.
Mistä joku voi tietää, miten/missä hän asuu, onko eletty ylivarojen ym...
Ulkopuolisena on niin helppo vääriä arvioida tehdä. :/

Meilläkin muuttui taas tilanne perheessä, olin miehelläni osa-aikasena avustajana, siitä tuli mun tulot.
Nyt hän jälleen sairastui(eikä ole tietoa, miten pitkään menee sairaalassa taas).
Vielä saan yhden palkan tämän kuun lopussa (mut noin puolta pienemmän), jotta tuloja ei taas oo...ennen kuin alan mahdollista päivärahaa saamaan?!

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vatkuli:
Nyt tartut luuriin ja pirautat seurakuntasi diakonissalle yms.
Ihme, jollei kahdestaan pärjää 7 eurolla maanantaihin. Vai onko todella syöty kaikki kaapit tyhjiksi?

Vastaisen varalle vinkiksi, että kannattaa pitää perustarvikkeita aina kaapissa, että muutaman päivän pärjää, vaikkei kauppaan pääsisikään.

Miksi ulkopuolisten pitäisi heti olla kustantamassa, ellei itse ole välittänyt huolehtia asioistaan?

Ja oikeestaan oonkin eläny tarkasti nyt, kun ollu paljon laskuja. Vissiin lankakerän ostin yks päivä, voi voi:(
Oletko varma, että pitää kuulua kirkkoon? Meidän srk:ssa ainakin autetaan ilman, että kysytään jäsenkirjaa. Tosin nämä ovat paikkakuntakohtaisia. Toivottavasti asiat lutviutuvat
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vatkuli:
Nyt tartut luuriin ja pirautat seurakuntasi diakonissalle yms.
Ihme, jollei kahdestaan pärjää 7 eurolla maanantaihin. Vai onko todella syöty kaikki kaapit tyhjiksi?

Vastaisen varalle vinkiksi, että kannattaa pitää perustarvikkeita aina kaapissa, että muutaman päivän pärjää, vaikkei kauppaan pääsisikään.

Miksi ulkopuolisten pitäisi heti olla kustantamassa, ellei itse ole välittänyt huolehtia asioistaan?
Minusta ap mainitsi jossain, että perheeseen kuuluisi enemmän kuin kaksi henkilöä, mutta voi olla, että luin väärin.

Minusta yhteiskunnan pitäisi toimia niin, että kun apua pyytää niin sitä saisikin. Sitäpaitsi en näe yhteiskuntaa (sis. kirkon) mitenkään yksilön ulkopuolisena organisaationa, mutta tämä on siis minun mielipiteeni ja minun kantani tähän asiaan.

:hug:

Lokki
Eikö todellakaan muilla näin:(?Meillä sikana laskuja , kun ok-talo "syö" rahaa ja ukollakin aika minimaalinen palkka.
Mitä teen semmosesta liidelin ällö muusista???

Siitä saa vaikka ihan muusia,tai sosekeittoa,tai perunasoselaatikkoa.... Parempaahans e on kuin muut valmismuusit,kun siinä on vähempi suolaa sun muita törkyjä valmiiksi.

Mitäs sulla on huutiksessa? Meillä jos menee tiukoille niin syödään keittoja ja puuroja. Kyllä sitä aina jotain keksii kun pakko on. Eiköhän aika moni ole itsekin joskus ollut tossa tilanteessa, et varmasti ainut ole.

einari
Nyt ei kohdistu ap:hen mitenkään tämä kommentti, kun en voi tietää hänen perheensä rahankäyttöä.

Tuttavapiiriin vaan kuuluu aika monta sellaista perhettä ja yksinasuvaakin joilla olisi todella paljon kehitettävää omassa taloudenpidossaan esimerkkinä yksinasuva työkaveri (eli tiedän kyllä tasan tarkkaan että palkka on p**stä, mutta pienellä talouden suunnittelulla sillä tulee toimeen..) hänellä on vuokraa ulosotossa useita satoja euroja, mutta on vara pitää autoa, harrastaa hevosia, pitää kahta kissaa (joille siis syötetään VAIN parasta), syödä ulkona (mäkkäri&pizzapaikat) useita kertoja viikossa, juoda vain ja ainostaan virvoitusjuomia (ei tykkää muusta..) Siis tällainen saa meikäläisen lähes raivon valtaan!!! Omapahan on asiansa, itse on soppansa keittänyt, mutta kuuntele siinä sitten AINA sitä valitusta kun hän on aivan k**essa velkojensa kanssa...siis HUOH! järki käteen nyt kuitenkin:(

Yhteistyössä