Vaan noin 7e.!!

  • Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Eikö todellakaan muilla näin:(?Meillä sikana laskuja , kun ok-talo "syö" rahaa ja ukollakin aika minimaalinen palkka.
Mitä teen semmosesta liidelin ällö muusista???
Siitä lidlin ällömuusista kannattaa tehdä rieskoja. Joskus ostin mielenhäiriössä mutta perunarieskoissa uppoaa ihan kaikille meillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
no huh huh!! siis 7 egee??!! eikö tilanne ollut yhtään etukäteen ennakoitavissa, et olis voinut jo vaikka muutama viikko takaperin vähän miettiä rahankäyttöä ettei nyt noin tiukoille olis joutunut? Siis, sori vaan en voi käsittää...itsellä kun alkaa "hälytyskellot" vähän aikaisemmin soimaan..
varo vaan ettei joskus kolahda hälytyskelloistasi huolimatta omalle kohdallesi
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Äiti on auttanut, mutta en halua ottaa nyt, kun muutenkin omasta tahosta antaa rahaa. Haluan pitkälti tulla toimeen omillani. Huuto.netissäkään ei mee mitään kaupax:(
No sitten uliset turhaan kun et edes äidiltäsi halua ottaa apua vastaan tossa tilanteessa. Marttyyrin kruunuako haet?

Vai oletko turhan ylpeä? Lasten ei tartte kärsiä äidin ylpeydestä.
 
Voimia aloittajalle. Omakotitalo on varmasti teidän kokoiselle perheelle sopiva asumismuoto. Seurakunnista saa ruoka-apua, tuolta vinkkejä:
http://www.martat.fi/ Laskujen eräpäiviä voi myös ennakolta sopia jos näyttää tulevan tiukka kuukausi. Taloustarkastelu on hyväksi kelle vain. Kesällä iso perunapelto pystyyn ja marjan keruuseen koko porukalla. Löytyykö katiskaa, onko isäntä kalamiehiä? Nyt syö matikka ja siitä saa ihanaa keittoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Äiti on auttanut, mutta en halua ottaa nyt, kun muutenkin omasta tahosta antaa rahaa. Haluan pitkälti tulla toimeen omillani. Huuto.netissäkään ei mee mitään kaupax:(
No sitten uliset turhaan kun et edes äidiltäsi halua ottaa apua vastaan tossa tilanteessa. Marttyyrin kruunuako haet?

Vai oletko turhan ylpeä? Lasten ei tartte kärsiä äidin ylpeydestä.
Tuonkin olisi voinut jättää kirjoittamatta.Haluatko vain pahaa mieltä toiselle aikaiseksi?On täällä kyllä toisinaan niin ilkeämielistä kirjoittajaa, että....

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Äiti on auttanut, mutta en halua ottaa nyt, kun muutenkin omasta tahosta antaa rahaa. Haluan pitkälti tulla toimeen omillani. Huuto.netissäkään ei mee mitään kaupax:(
No sitten uliset turhaan kun et edes äidiltäsi halua ottaa apua vastaan tossa tilanteessa. Marttyyrin kruunuako haet?

Vai oletko turhan ylpeä? Lasten ei tartte kärsiä äidin ylpeydestä.
Tuonkin olisi voinut jättää kirjoittamatta.Haluatko vain pahaa mieltä toiselle aikaiseksi?On täällä kyllä toisinaan niin ilkeämielistä kirjoittajaa, että....
jos äitinsä haluaa auttaa, kun toisella on rahaa vain 7 euroa, niin silloin on mun mielestäni oiva paikka niellä ylpeytensä ja ottaa apua vastaan.

voihan ap maksaa äitillensä takaisin.
 
köyhä
ja lapsilla on ruokaa ja justiinhan leivon. Ovat onneks koulussa+tarhassa aamupäivän, että kyllä siellä saa ruokaa ja kotonakin on aina ruokaa, mutta kyse oli, että maanantaihin toki aikaa on.
Saan myös ahluta omilla pärjätä:)
Ehkä ylpee, ehkä en, mutta elämä on nyt näin.
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
no huh huh!! siis 7 egee??!! eikö tilanne ollut yhtään etukäteen ennakoitavissa, et olis voinut jo vaikka muutama viikko takaperin vähän miettiä rahankäyttöä ettei nyt noin tiukoille olis joutunut? Siis, sori vaan en voi käsittää...itsellä kun alkaa "hälytyskellot" vähän aikaisemmin soimaan..
varo vaan ettei joskus kolahda hälytyskelloistasi huolimatta omalle kohdallesi
Niimpä niin..ei meidänkään taloudessa rahoissa kieriskellä, mutta sori nyt vaan et olen näin tyly! Meillä vaan ennakoidaan niin että jos on rahallisesti huonompi kuukausi tulossa, silloin eletään niukemmin jo pidemmällä aikavälillä et vältettäis tuollainen: on vaan 7 egee viikoksi tilanne! on tähän asti onnistunut ja toivottavasti onnistuu jatkossakin. Tuntuu vaan, että ap perheineen on kuitenkin ottanut aika ison riskin hankkimalla oman talon vaikka siinä kuinka omaa maksaa, jos rahat ei riitä sitten edes ruokaan?! Mutta, kukin tyylillään, ei vaan sopis mulle ihan tuollainen kädestä suuhun tyyli...
 
köyhä
Ollaan asuttu tässä jo muutama vuosi:)
Olisko pitäny jäädä home asuntoon????
Ja olla tytön kaa aina sairaana+maksaa lääkekuureja monta jatkuvasti??
Sulla ei oo tietoa elämästä yhtään, kun olet noin kasvamaton puheissasi.
**
Toisekseen mulla on astma+allergia, että en voi asua missä vaan huonon ilman takia..Näin se vaan on.
**
Öljylasku ym. piti valitettavasti maksaa, että ei olis kylmässä tarvinu asua aj minkä mä sille voin, kun ukon selkä ei kestäny edellistä työtä ja jäi yks raha saamatta, joka sekotti näin, valitettavasti!
 
ompas tääl taas kivaa porukkaa.. voisivat vetää piipin päähänsä ja murista keskenään. onks sul ap yhtään jauhelihaa tai perunoita? tai edes niitä perunoita? yritän miettiä mitä me syödään kun rahat on finaalissa.. minkäikäisiä lapsia? jos vain pienemmille maitoa.. muut pärjää kyl vedellä pari päivää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ompas tääl taas kivaa porukkaa.. voisivat vetää piipin päähänsä ja murista keskenään. onks sul ap yhtään jauhelihaa tai perunoita? tai edes niitä perunoita? yritän miettiä mitä me syödään kun rahat on finaalissa.. minkäikäisiä lapsia? jos vain pienemmille maitoa.. muut pärjää kyl vedellä pari päivää.
Ehkä nämä "kivatkin" joskus vielä jotain oppivat ymmärtämään...joskus jos sattuu omalle kohdalle, vaikka nyt tuntuis ettei meille koskaan käy niin...elämästä kun ei ikinä tiedä mitä se tuo tullessaan

 
kaisa
sun kurjuutes saa vaan jatkuvasti uusia käänteitä... äläkä ala arvostelmaan toisten elämänkokemattomuutta muutaman mielipiteen perusteella...joo, mutta tämä kasvamaton lähtee nyt duuniin tienaamaan perheelle leipää pöytään, jatka sinä vaan samaan malliin, oikein hyvää päivän jatkoa:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ompas tääl taas kivaa porukkaa.. voisivat vetää piipin päähänsä ja murista keskenään. onks sul ap yhtään jauhelihaa tai perunoita? tai edes niitä perunoita? yritän miettiä mitä me syödään kun rahat on finaalissa.. minkäikäisiä lapsia? jos vain pienemmille maitoa.. muut pärjää kyl vedellä pari päivää.
Ehkä nämä "kivatkin" joskus vielä jotain oppivat ymärtämään...joskus jos sattuu omalle kohdalle, vaikka nyt tuntuis ettei meille koskaan käy niin...elämästä kun ei ikinä tiedä mitä se tuo tullessaan
mua ei haittaa vaikkeivat joutuis tietämään tai ymmärtämään.. parempihan se niin olis. en vaan ymmärrä miks pitää viel tahallaan loukata.. jos ei kerta mitään muuta sanottavaa ole. tai ehkä se oma elämä siitä paranee jos saa potkia kaatunutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ompas tääl taas kivaa porukkaa.. voisivat vetää piipin päähänsä ja murista keskenään. onks sul ap yhtään jauhelihaa tai perunoita? tai edes niitä perunoita? yritän miettiä mitä me syödään kun rahat on finaalissa.. minkäikäisiä lapsia? jos vain pienemmille maitoa.. muut pärjää kyl vedellä pari päivää.
Ehkä nämä "kivatkin" joskus vielä jotain oppivat ymärtämään...joskus jos sattuu omalle kohdalle, vaikka nyt tuntuis ettei meille koskaan käy niin...elämästä kun ei ikinä tiedä mitä se tuo tullessaan
Mä olen sitten varmaan niin tyhmä että jos mulla ei jää palkasta mitään käteen,niin mä pyydän kyllä silloin ihan reilusti apua ja maksan takasin sitten kun taas sitä rahaa on.

 
onko pakko alkaa tappelemaan?
miten joku voi noin provosoitua tällasesta aloituksesta?
turha se on antaa mitään vinkkejä varsinkaan noin ilkeesti ja loukkaavasti kun paska on jo housissa!.

kertokaa mulle miksi? mikä tässä aloituksessa oli niin pahaa että pilas teidän päivän ja ehkä jopa loppuviikon?
 
sulle on äiti tarjonnut apua, miksi et ota sitä vastaan? mä ainakin olen oppinut että köyhän on pakko nöyrtyä ottamaan apua vastaan mistä sitä vain saa. lapset tulee ensin ja he eivät saa kärsiä äidin ylpeyden vuoksi
 

Yhteistyössä