Vaaleista kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko siis niin, että ennakkovaaleissa ja varsinaisena vaalipäivänä ei ole pakko äänestää samaa henkilöä. Entä voiko ennakkoon äänestää muutakin kuin oman kunnan ehdokasta. Mielelläni äänestäisin yhtä tuttua toiselta puolelta Suomea.
Juu olen vähän hukassa, kun en ole ennen äänestänyt, kun en tunne ehdokkaita mutta nyt olisi yksi tuttu tai kaksi :)

[QUOTE="heh";27293314]Sulle voi tulla sakot tai ilmainen majoitus, jos äänestät sekä ennakkovaaleissa että vaalipäivänä. ;)[/QUOTE]

Olipa hyvä, että tein tämän aloituksen, vähän kyllä hävetti.
Mutta onneksi kukaan ei tiedä oikeaa henkilöllisyyttäni.
Minun pitää siis itse matkustaa sille paikkakunnalle äänestämään, josta ehdokkaani on vai miten se onnistuu?

[QUOTE="vieras";27293371]Olipa hyvä, että tein tämän aloituksen, vähän kyllä hävetti.
Minun pitää siis itse matkustaa sille paikkakunnalle äänestämään, josta ehdokkaani on vai miten se onnistuu?[/QUOTE]

Oletko nyt tosissasi noin tietämätön vai muutenko vain kirjoittelet tuollaista.

Äänestät oman kuntasi ehdokasta. Siis sen kunnan, jossa olet kirjoilla
Äänestyslipuke on kenties sinulle jo tullut, tarkemmat ohjeet löydät sieltä. :)

[QUOTE="vieras";27293371]Olipa hyvä, että tein tämän aloituksen, vähän kyllä hävetti.
Minun pitää siis itse matkustaa sille paikkakunnalle äänestämään, josta ehdokkaani on vai miten se onnistuu?[/QUOTE]

Ennakkoäänestyksessä voi äänestää missä vain, mutta varsinaisena vaalipäivänä pitää äänestää omassa äänestyspaikassa.

[QUOTE="vieras";27293409]Ennakkoäänestyksessä voi äänestää missä vain, mutta varsinaisena vaalipäivänä pitää äänestää omassa äänestyspaikassa.[/QUOTE]

Voinko siis ennekkoäänestää esim apteekissa ?

• Tykkää
Reactions: Data

Yhteistyössä