F
Foortti harmaana
Vieras
Ruskeat silmät ovat muutenkin kauneimmat, siniset on ihan kamalat ja vihreät ihan ok.
Se on kyllä harmi että vaaleatukkaiset häviävät.
Tästä on helppo päätellä, minkä väriset silmät fff:llä on...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ruskeat silmät ovat muutenkin kauneimmat, siniset on ihan kamalat ja vihreät ihan ok.
Se on kyllä harmi että vaaleatukkaiset häviävät.
Miten tuo,sitähän väitetään että ruskea on dominoiva väri. Minä olen hyvin tumma,silmät ja hiukset lähes mustat.miehenikin on tumma,hänellä ruskeat silmät ja hiukset. poika ykkösellä on sinivihreät silmät ja vaalea tukka,poika kakkosella on siniharmaat silmät ja semivaaleet hiukset,poika kolmosella on ruskeat silmät ja ruskeat hiukset. Miten nuo kaksi vanhempaa poikaa voivat olla vaaleampia ja sinisilmäisiä?
Blondi + vihreät silmät sekä blondi + siniset silmät = 3 lasta, blondeja sinisillä silmillä...
Ei ole näin suoraviivaista, silmien värin aiheuttavat multippelit alleelit, joten sen periytyminen ei ole ihan niin simppeliä kuin siellä peruskoulun/lukion bilsassa annettiin ymmärtää.Alkuperäinen kirjoittaja selvitystä;23520366:Jos teillä on suvussa vaaleita sinisilmäisiä molemmilla niin hyvinhän tuo on mahdollista. Jos molemmilta sattuu periytymään "piilevänä" (mikä lie olikaan virallinen termi) siniset silmät niin lapselle voi tulla siniset silmät vaikka molemmilla vanhemmilla olisi ruskeat. Jos taas molemmilla vanhemmilla olisi siniset silmät niin lapselle ei millään voisi tulla ruskeat. Onhan tämä koulun biologian tunneilla selvitetty.
No joo, kyllä ne taidettiin mainita, mutta muistaakseni vedeltiin melkoisesti mutkia suoraksi perinnöllisyyttä käsiteltäessä.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23520533:Lukion bilsassa käsiteltiin multippeleja alleeleita muistaakseni...
Voipi olla, itse en kyllä muista, vaikka bilsasta L:n kirjoitinkin.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23520567:Silmien värin kohdalla vedeltiin mutkat suoriksi mutta kyllä niilläkin jotakin laskettiin.