Vaahtokarkki tahna/kuorrutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokkiko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokkiko?

Vieras
Olen monesti lukenut miten kakkuja on koristeltu vaahtokarkki tahnassa / kuorrutteella.

Miten mä sen käytännössä teen? Nyt on sokerikakku pohja uunissa, mitä sitten?

Mä tein just vajaa kuukaus takaperin. Sulatuksen ja tomppasokrun laitossa olin vaipua epätoivoon ku se vaan sotku ja sotki... mut sit seuraavana päivänä ku aloin kaulimaan t.sokerin kanssa, ni se meni tosi näppärästi :)

Höh.. Mä olin jotenkin ymmärtänyt koko homman taas vääri.... Mä olin aatellu että vaan sillee kaadan kakun päälle sen vaahtokarkki jutun. samoin ku suklaa laitetaan mokkaruutujen päälle.....

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Mä tein just vajaa kuukaus takaperin. Sulatuksen ja tomppasokrun laitossa olin vaipua epätoivoon ku se vaan sotku ja sotki... mut sit seuraavana päivänä ku aloin kaulimaan t.sokerin kanssa, ni se meni tosi näppärästi :)

Mun mielestä se oli hirveän työläs kaulita. Hiki tuli. Säilytitkö kuorrutusta jääkaapissa yön yli? Oliko se kylmää vai lämmintä kun kaulitsit?

Alkuperäinen kirjoittaja neuvoisitko:
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:

Mun mielestä se oli hirveän työläs kaulita. Hiki tuli. Säilytitkö kuorrutusta jääkaapissa yön yli? Oliko se kylmää vai lämmintä kun kaulitsit?

Huoneenlämmössä mulla oli yön yli. Kyllä se vähän työlästä mustakin oli kaulita, siis vähän jäykkää... Sitä voi pikkasen lämmittää mikrossa ennen kaulimista ni ei olis ihan niin jäykkää.

Kestääköhän tuo kuorrute kakun päällä miten hyvin? Voinko siis kuorruttaa kakun kuorrutteella jo edellisenä päivänä? Entäs jos teen koristeita ko. taikinasta, voiko nekin laittaa edellisenä iltana paikoilleen?

Yhteistyössä