vaadinko liikoja...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
siis nyt taas sapettaa exän ja hänen äitinsä ihme nassutukset..

tilanne on tämä, erosimme miehen kanssa elokuussa.. syitä oli monia mutta päällimmäisenä oli se että pojan hoitovastuu oli kokonaan mulla, mun piti jaksaa yövuorojen kanssa silti hoita täyspainoisesti poikaa, eli heräsin pojan kanssa aamulla, olin hereillä päivän, olin yön töissä ja seuraavana aamuna sain nukkua 4-5 tuntia.. ja tämä siis vaikka miehellä oli vapaapäivä (myös yötöissä...) ymmärrän että yövuoron jäkeen pitää nukkua, haluanhan itsekkin niin mutta pidin kohtuuttomana sitä että miehen työvuorojälkeen hänellä oli oikeus nukkua kokopäivä siihen asti kunnes mun piti lähteä töihin ja mulla taas oli oikeus nukkua se 4-5 tuntia aj sekin vain koska maksoin siskolle pojan hoitamisesta.. eli mies oli sitä mieltä että hänen piti saada nukkua ennen töihin lähtöä.. toisin kuin mun... no siis nythän se ei enää ole mu ongelma sinänsä, ollan erottu mutta nyt mulle kiukkua aiheuttaa miehen ihme asenne pojan luokseen ottamisessa...
eli sopimuksessa lukee että 5vrk/kk tämä toimiikin melko hyvin nyt, mutta esim isäinpäivä: exä oli aluksi sitä mieltä että ei ota poikaansa luokseen, edes käymään... kun on töissä, sitten mä ehdotin että jos vien pojan exän äidille, niin kerkiää nyt hetken sitten kuitenkin tavata poikaa työvuorojen välissä...
noh, kuulin sitten anopilta että ei se exä halunnut poikaa luokseen kun ei poika ymmärrä koko päivästä viel mitään.. sitte selvis että ei se ole edes menossa su-ma väliseksi yöksi töihin.. eli vaikka sillä olis ollu vapaa päivä niin ei meinannu poikaa nähdä...
nyt kuitenkin mä meen sunnuntaina yöks töihin ja poika menee isälleen.. mutta nyt jälleen iski ongelmat kehiin... anoppi on sitä mieltä että mun pitäis viedä poika sinne niin että voivat ottaa sen mukaan kylä reissuille jotta exä saa nukkua.. muuten hyvä mutta olen viemässä poikaa isälleen vasta klo 14-15 aikoihin.. hän pääsee töistä aamulla 5-6 aikaan eikä tosissaan ole menossa edes yöksi sitten töihin...

kysmys onkin nyt, että onko kohtuutonta vaatia että lapsen isä voisi tinkiä unistaan edes muutaman tunnin poikansa hyväksi.. kun kuitenkaan sillä ei ole ollut mitään ongelmaa olettaa että mä jaksan olla pojan kanssa hereillä helposti työpäivinäkin, eli olen valvonut 24-28 tuntia putkeen.. vai pitääkö mun nyt vaan hyväksyä se että anoppi hoitaa poikaa myös isän "hoito" päivinä jotta se yks saa nukkua 10-12 tuntia työvuoron jälkeen..

Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:
Jos mies ei halua niin se ei halua. Miksi sulla on niin hinku tunkea poika sinne?

no siis ehkäpä siksi että haluan pojalla olevan hyvät välit isäänsä... ja lisäksi jos perusteluna o että ei poika siitä mitään ymmärrä, niin eikös poika opi ymmärtämään juurikin sitä kautta että tuolaisia päiviä juhlistetaan... yhtä hyvin vois ajatella että eipä tarvitse syntymäpäiviä tai jouluakaan juhlistaa, eihän tuon ikäinen vielä tajua siitä mitään... mutta oppiiko edes noita juttuja jos me vanhempina ei niitä opeteta...?
lisäks mä nyt vaan satun ajattelemaan että kun se lapsi on tänne yhdesä hankittu niin yhdessä meillä myös on vastuu kasvatuksesta ja hoidosta, vaikka ei yhdessä asuttaiskaan...

Jos ei toinen halua niin anna olla.
Meidän lasten isä ei myöskään halua nähdä lapsiaan isänpäivnä, totesin vaan että ok. Ollaan sit kotona ja ukki tulee meille, tehdään kakku lahjat kortit yms. sille sitten :)

Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksesta:
voin sanoa että toista ei voi pakottaa..valitettavasti!

en mie pystykkään pakottamaan, mutta lähinnä siis tuo koko ajattelu malli että jonkun muun pitää poika hoitaa jotta hän saa nukkua pitkään, vaikka koko päivän... ja se että hänen äitinsä on samoilla linjoilla...
ja yhä edelleen molemmat heistä on ihan ymmällään miksi mä halusin erota... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksesta:
voin sanoa että toista ei voi pakottaa..valitettavasti!

en mie pystykkään pakottamaan, mutta lähinnä siis tuo koko ajattelu malli että jonkun muun pitää poika hoitaa jotta hän saa nukkua pitkään, vaikka koko päivän... ja se että hänen äitinsä on samoilla linjoilla...
ja yhä edelleen molemmat heistä on ihan ymmällään miksi mä halusin erota... :snotty:

käy sulle helpommin kun et edes odota mieheltä mitään, vaan asennoidut että hoidat itse koko ajan.
mun ex ottaa noita 2 yötä kuukaudessa ja aina sekin on yhtä vaikeeta,,tosin näin vuoden jälkeen alkaa jo vähän helpottamaan :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja sopuli:
Jos ei toinen halua niin anna olla.
Meidän lasten isä ei myöskään halua nähdä lapsiaan isänpäivnä, totesin vaan että ok. Ollaan sit kotona ja ukki tulee meille, tehdään kakku lahjat kortit yms. sille sitten :)

no nyt siis poika on kyllä menossa sinne, enkä aio viedä poikaa sinne yhtään aikasemmin tai myöhemmin, koska pojan ukki halua myös pojan nähdä ja sinne me myös menemme lounaalle... lähinnä nyt siis ärsyttää vaan se koko anopin asenne että kyllä hänen pikku poikansa pitää saada nukkua tarpeeksi, koska on aina tarvinnut paljon unta... ja mä en.. silloin kun oltiin yhdessä ja poiak syntyi niin oli tismalleen sama asenne.. se oli aivan sama vaikka mä nukuin yössä 5 tuntia ja senkin pätkissä, päivät olin vauvan kanssa, mutta miehen piti saada nukkua... se asenne ärsyttää mua nyt vaan ihan sikana, se että se on este pojan tapaamiselle... hänen tarvitsee saada nukkua!!!! |O |O |O

Yhteistyössä