vaadinko liikaa? yhden pirsanan iltapalan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
mies lähtee töihin klo 6.30 ja minä klo7.30 (vien eka pojan ja menen sitten töihin)

mä olen kotona klo 13.30, annan pojalle välipalan, lenkitetän koira, siivoilen ja pyykkäilen ja teen ruuan.

tai jos mulla on koulua, niin käyn kotona käyttämässä koiran ja lähden teoriatunneille joista kotiudun klo19 jonka jälkeen pyykkäykset yms.

mies kotiutuu joka päivä klo16.
istuu valmiiseen pöytään ja lähtee raksalle jonne mä lähden perässä kun oon saanu siivottua ruokailun jäljet.

mä tuun raksalta klo19 jos poika kotona, laitan sen iltapuuhien jälkeen nukkuun ja teen omia hommia tai jos poika ei kotona, niin olen miehen kanssa sinne 22-23 raksalla.

tullaan kotiin, mä teen iltapalan ja mennään pesujen kautta nukkumaan.

tänään mä lähdin töihin klo8 ja tulin kotiin klo19.30. tääl oli hirvee sotku jonka siivosin. pyykkäsin, imuroin, pyyhin pölyjä jne.

nyt pyysin miestä et tekis iltapalaa, et oon ihan poikki, niin ei. hän ei JAKSA.
se on töiden jälkee vetäny ½tunnin päikkärit, käyny raksalla pyörimässä ja nyt on maannu sohvalla tunnin.

mua kyllästyttää olla aina se vitun taloudenhoitaja joka tekee ruuat ja hoitaa perheelle puhtaat kalsarit |O |O |O |O |O |O |O

No, voisihan se mieskin edes joskus iltapalan tehdä....
Sen kyllä ymmärrän, jos hän ei työn & raksan lisäksi jaksa osallistua kodinhoitoon (paitsi omat jälkensä korjaten, pyykkinsä pesuun vieden, yms pientä ) mutta tuo kaikki kuulostaa kyllä tosi suurelta työmäärältä sinulle :/

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
paitsi omat jälkensä korjaten, pyykkinsä pesuun vieden, yms pientä

kun ei se tee noitakaan, kun hänen ei tarvii kun hän rakentaa :kieh:
että elä akka naputa vaan ole kiitollinen :kieh: :ashamed:

No v*ttu joo :kieh:
Selitä sille, hyvin hitaasti ja yksinkertaisesti, miehestä kun on kyse :whistle: , että samalla vaivalla kun ne sukat lentää lattialle myttyyn, ne myös kulkeutuisi pyykkikoriin. Samalla kun nousee pöydästä, voisi ottaa lautasensa ja ehkä kevyesti huuhtaista sen. Tämä ei vaatisi mieheltä paljon, mutta tekisi taatusti vaimon mielen iloisemmaksi & vähentäisi sitä aikaa mikä vaimolla kotitöihin menee.
Kele |O

kyllä rakentaminen vaatii perheeltä paljon... voisiko mies vaikka käyttää aamulla koiran pihalla? Toisaalta en kyllä ole ihan samaa mieltä, että raksalla käydään pyörimässä, kyllä se on helkkarinmoista puuhaa... sori, älä loukkaannu.

Auttaisko, jos aattelisit, että aikaansa kutakin? kun talo on valmis, niin palaatte tasapuolisempaan arkeen? Jaksamista!

Alkuperäinen kirjoittaja noup:
kyllä rakentaminen vaatii perheeltä paljon... voisiko mies vaikka käyttää aamulla koiran pihalla? Toisaalta en kyllä ole ihan samaa mieltä, että raksalla käydään pyörimässä, kyllä se on helkkarinmoista puuhaa... sori, älä loukkaannu.

Auttaisko, jos aattelisit, että aikaansa kutakin? kun talo on valmis, niin palaatte tasapuolisempaan arkeen? Jaksamista!

se kävi tänään raksalla vaan pyörimässä, ei tehny mitään....
mut kiitos, kyllä se varmana siitä, mä oon vaan kurkkuani myöten täys tätä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Laittakaa vuorotellen ruokaa, niin meillä ainakin tehdään?

mä teen sen päiväruuan kyllä kun kerran tulen pari tuntia ennen miestä kotiin, menis rakennusaikaa hukkaan jos se alkais ruokaa vääntään tullessaan, mut vois sit ees iltapalan tehdä :|

Siis miten niin "laittaa iltapala"? Mitä teillä syödään iltapalaksi? Meillä on vaan yks lämmin ruoka päivässä, siis aikuisilla, lapsilla toki enemmän, joka siis "laitetaan" (aamu- ja iltapuuro, lounas ja päivällinen). Jos on kovin nälkä, saattaa joskus olla lämmintä sapuskaa päivälliseksikin myös aikuislla.. Ja muut syömiset mies kyllä hoitaa ihan itse, kuten minäkin. Ei sille tartte voileipiä, puuroo tms tehdm ja nokan eteen laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Siis miten niin "laittaa iltapala"? Mitä teillä syödään iltapalaksi? Meillä on vaan yks lämmin ruoka päivässä, siis aikuisilla, lapsilla toki enemmän, joka siis "laitetaan" (aamu- ja iltapuuro, lounas ja päivällinen). Jos on kovin nälkä, saattaa joskus olla lämmintä sapuskaa päivälliseksikin myös aikuislla.. Ja muut syömiset mies kyllä hoitaa ihan itse, kuten minäkin. Ei sille tartte voileipiä, puuroo tms tehdm ja nokan eteen laittaa.

no tätä mäkin jäin miettimään, että siis pojalleko se iltapala piti laittaa? kai nyt aikuiset ihmiset laittaa ite itelleen iltapalan jos semmosta tarvii? ja jos on niin väsyny ettei jaksa laittaa niin on kai paras mennä suoraan nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kuullu tän joskus ennenkin...:
ja teidän elämä se sitten on taas niin auvoista ja ihanaa... kerro vielä mitä hirveyksiä se koira on tänään saanut aikaiseksi, jooko?

tulihan se sieltä :D
mikset sä oo kommentoinu mitään mun positiivisiin ketjuihin? =)=)=)

ja kyllä, meillä syödään aina kunnon iltapala; lämpimiä voileipiä, teetä ja leipää, pannaria tmstms.

Alkuperäinen kirjoittaja kuullu tän joskus ennenkin...:
ja teidän elämä se sitten on taas niin auvoista ja ihanaa... kerro vielä mitä hirveyksiä se koira on tänään saanut aikaiseksi, jooko?

tulihan se sieltä :D
mikset sä oo kommentoinu mitään mun positiivisiin ketjuihin? =)=)=)

ja kyllä, meillä syödään aina kunnon iltapala; lämpimiä voileipiä, teetä ja leipää, pannaria tmstms.

mutta siis oliko tässä nyt kyse lapsen iltapalasta, vai pitääkö miehen laittaa sullekin iltapala?

meillä syödään aina kunnon iltapala; lämpimiä voileipiä, teetä ja leipää, pannaria tmstms.

Minä, joka notkun päivät kotona, jaksan tuollaisia laittaa ehkä kerran kuussa. :ashamed:

Jos olen reipas, nostan leipälaatikon pöytään ja muut voileipätarpeet. Jogurttia voi ottaa jääkaapista. itse en saa kunnolla nukuttua, jos syön tukevasti, siksi en kai osaa arvostaa iltapalan laittamista.

Auttaako, jos laitat valmiin talon kuvan esille?

meillä on aina ollut tapana syödä miehen kanssa iltapala yhdessä, ollaan yritetty kynsin hampain pitää siitä tavasta kiinni tässä rakennusaikana, mut mä vaan haluaisin edes kerran sen iltapalan nenän eteen, en jaksa aina olla se joka sen tekee.. :snotty:

meillä on aina ollut tapana syödä miehen kanssa iltapala yhdessä, ollaan yritetty kynsin hampain pitää siitä tavasta kiinni tässä rakennusaikana, mut mä vaan haluaisin edes kerran sen iltapalan nenän eteen, en jaksa aina olla se joka sen tekee.. :snotty:

elämä on just niin vaikeeta kun millaseksi sen tekee.

Ei siinä mitään vikaa ole mutta kannattaako tästä nostaa tämmönen "meteli"? Siis oikeesti? Jos molemmat on niin väsyneitä, syökää iltapala yhdessä mutta jotain puolivalmista kuten banaani ja jogurttia? Ja molemmat osaa ottaa itse kaapista? Kannattaako aikuisten ihmisten vetää itsensä piippuun eka raksalla+muissa hommissa ja sitten vielä vaatia toisiaan tekemään monimutkaista iltapalaa kun helpommallakin pääsisi.. no jokainen tyylillään mutta itse olet tyylisi valinnut.

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Ei siinä mitään vikaa ole mutta kannattaako tästä nostaa tämmönen "meteli"? Siis oikeesti? Jos molemmat on niin väsyneitä, syökää iltapala yhdessä mutta jotain puolivalmista kuten banaani ja jogurttia? Ja molemmat osaa ottaa itse kaapista? Kannattaako aikuisten ihmisten vetää itsensä piippuun eka raksalla+muissa hommissa ja sitten vielä vaatia toisiaan tekemään monimutkaista iltapalaa kun helpommallakin pääsisi.. no jokainen tyylillään mutta itse olet tyylisi valinnut.

en mä mitään meteliä oo nostanu.
harmittelen vaan sitä et en edes muista millasta on mennä valmiiseen pöytään. se olis nyt niin ihanaa.
tilanne kotona jäi siihen kun mies sanoi et ei jaksa, totesin että etpä tietenkään ja se siitä.

Mä kyllä ymmärrän, että olis joskus ihana istahtaa siihen "valmiiseen pöytään", eikä aina vaan niin että se mies odottaa valmista. Vaikka sitten niin, että se mies keittäis iltateet ja nostais jukurttipurkin ja voileipä tarpeet pöydälle. Ei pitäis olla liikaa vaadittu EDES mieheltä.