vaadinko liikaa? yhden pirsanan iltapalan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Mä kyllä ymmärrän, että olis joskus ihana istahtaa siihen "valmiiseen pöytään", eikä aina vaan niin että se mies odottaa valmista. Vaikka sitten niin, että se mies keittäis iltateet ja nostais jukurttipurkin ja voileipä tarpeet pöydälle. Ei pitäis olla liikaa vaadittu EDES mieheltä.

aivan, kiitos!!! :)
en mä mitää hanhenmaksapalleroita tääl odottele, vaan ihan arkisia eleitä ja asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
mies lähtee töihin klo 6.30 ja minä klo7.30 (vien eka pojan ja menen sitten töihin)

mä olen kotona klo 13.30, annan pojalle välipalan, lenkitetän koira, siivoilen ja pyykkäilen ja teen ruuan.

tai jos mulla on koulua, niin käyn kotona käyttämässä koiran ja lähden teoriatunneille joista kotiudun klo19 jonka jälkeen pyykkäykset yms.

mies kotiutuu joka päivä klo16.
istuu valmiiseen pöytään ja lähtee raksalle jonne mä lähden perässä kun oon saanu siivottua ruokailun jäljet.

mä tuun raksalta klo19 jos poika kotona, laitan sen iltapuuhien jälkeen nukkuun ja teen omia hommia tai jos poika ei kotona, niin olen miehen kanssa sinne 22-23 raksalla.

tullaan kotiin, mä teen iltapalan ja mennään pesujen kautta nukkumaan.

tänään mä lähdin töihin klo8 ja tulin kotiin klo19.30. tääl oli hirvee sotku jonka siivosin. pyykkäsin, imuroin, pyyhin pölyjä jne.

nyt pyysin miestä et tekis iltapalaa, et oon ihan poikki, niin ei. hän ei JAKSA.
se on töiden jälkee vetäny ½tunnin päikkärit, käyny raksalla pyörimässä ja nyt on maannu sohvalla tunnin.

mua kyllästyttää olla aina se vitun taloudenhoitaja joka tekee ruuat ja hoitaa perheelle puhtaat kalsarit |O |O |O |O |O |O |O

Meillä oli mies aivan loppu raksan aikana, teki kyllä töitä ilta kymmeneen melkein joka päivä... Eli kysynkin voitteko pitää esim vapaa päiviä tai voitko itse pitää vapaata raksalta??

mies ei pysty pitää vapaata. se voi kyl olla kotona jonkun illan, mut on sit niin levoton ja sille tulee hirvee morkkis eikä sen kaa oo kivaa sitte.. :snotty: eikä se saa levättyäkään, tänään tuntu olevan jotenki erikoinen päivä sen osalta. (ja siks siltä "kehtasin" sitä iltapalaa pyytääkiin kun on nukkunut ja levännyt..)
itse vietän "raksavapaata" sitten kun olen pojan takia tullut aiemmin kotiin ja saanu sen nukkumaan, siin menee tunti tai kaks ennenku mies kotiutuu, mut sekin aika menee sit koulutöihin tai kotitöihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattele että teille se koti rakentaa, ei kannata tässä vaiheesta turhaa riitaa vääntää kun rankaa se on ja koitin kivi molemmille....

mä mitää riitaa väännä!! hemmetti opetelkaa lukeen!!
mä menen nyt tekemään sitä pirun iltapalaa itselleni ja painun nukkumaan, soromnoo.

Mies tekee päiväduunin ja sen päälle vielä rakentaa yhteistä kotia. Ja eukko on herne nenässä kun hänelle ei passata eteen iltapalaa. Ja aivan kamalaa, jos mies sattuu olemaan tuosta kaikesta niin väsynyt, ettei jaksa kuin käydä pyörähtämässä raksalla ja hetken levätä kotona.

On se kyllä niin väärin! :o

Meillä elämä pyöri vuoden verran raksahommien ympärillä. Mies kävi töissä ja vietti vapaa-ajan raksalla. Mä kävin myös töissä ja hoidin täysin kodin ja lapset + raksalla tein lasten kanssa mitä pystyin ja ehdin.

Välillä tuntui ettei enää jaksa, mutta silloin löysäsin arkirutiineista; hain esim. pizzaa tai grilliltä jotain ja ilta/aamupalat oli leipä/jugurttilinjaa, jotka jokainen itse kaapista kaivoi (mä tietty laitoin lapsille). Ja välillä ehdotin miehelle vapaailtaa ja pötkötettiin sohvalla kainalokkain, kun lapset meni nukkumaan.

Yritin aina v-käyrän noustua miettiä, et jos mulla on rankkaa, niin ihan yhtä rankkaa oli miehelläkin. Ja silloin oli aivan turha alkaa nurisemaan pienistä. Omasta mielestä oli paremi löysätä sillä hetkellä omaa vaatimustasoa arjen pyörityksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Mies tekee päiväduunin ja sen päälle vielä rakentaa yhteistä kotia. Ja eukko on herne nenässä kun hänelle ei passata eteen iltapalaa. Ja aivan kamalaa, jos mies sattuu olemaan tuosta kaikesta niin väsynyt, ettei jaksa kuin käydä pyörähtämässä raksalla ja hetken levätä kotona.

siis, luitko edes mitä badass kirjoitti? :o

miehet :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

no mä luin ja täytyy sanoa, että tämän yhden ja ainoan kerran olen nimimerkin isä- kanssa täysin samaa mieltä! eipä tullut mieleenkään raksa-aikana pyytää miestä tekemään mulle iltapalaa kun raksalta kotiutui.

Siinä yksi monista pareista jotka rakentavat itselleen avioeroa siellä raksalla ja yksi monista ihmisistä jonka on pakko täällä valittaa joka ikinen asia mikä harmittaa ja sitten suuttuu kun ihmiset sanovat mielipiteensä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siinä yksi monista pareista jotka rakentavat itselleen avioeroa siellä raksalla ja yksi monista ihmisistä jonka on pakko täällä valittaa joka ikinen asia mikä harmittaa ja sitten suuttuu kun ihmiset sanovat mielipiteensä.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Minkä ikäinen lapsi teillä on? Aika erikoiselta teidän vanhemmuus ja läsnäolo kuullostavat jos pieni lapsi.

3vuotias lapsi joka mun edellisestä suhteesta. isänsä asuu tosi lähellä meitä ja lapsi on siellä niin paljon kun haluaa, tälläkin viikolla lähti tiistaina ja tulee sunnuntaina. kotiin pääsee jos koti-ikävä iskee.
ei me sen erikoisempia olla kun moni muukaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
paitsi omat jälkensä korjaten, pyykkinsä pesuun vieden, yms pientä

kun ei se tee noitakaan, kun hänen ei tarvii kun hän rakentaa :kieh:
että elä akka naputa vaan ole kiitollinen :kieh: :ashamed:

Miehet, miehet.. Etkös se ollu sie joka oli raskaana? Vai sekotanko taas johonki toiseen ku kaikki sikiytyy :D

Alkuperäinen kirjoittaja hyvää päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

no mä luin ja täytyy sanoa, että tämän yhden ja ainoan kerran olen nimimerkin isä- kanssa täysin samaa mieltä! eipä tullut mieleenkään raksa-aikana pyytää miestä tekemään mulle iltapalaa kun raksalta kotiutui.

No munki on kyllä pakko peesata.. Harvoin olen samaa mieltä kuin isä-, mutta nyt on kyllä peesattava...

Ymmärrän kyllä senkin, että olisi kiva joskus tulla valmiiseen pöytään, mutta ehkä se on liikaa vaadittu mieheltä, joka oikeasti tekee sen 8h normi töitä ja vielä sen päälle monta tuntia raksalla töitä...

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:

Miehet, miehet.. Etkös se ollu sie joka oli raskaana? Vai sekotanko taas johonki toiseen ku kaikki sikiytyy :D

en ole raskaana, se tästä enää puuttuis :D

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:

en ole raskaana, se tästä enää puuttuis :D

Aijjuuh, onneks en sit kerenny laittaa et hormoonis heittelee

:D Mulla on sit menny taas nickit sekasin..