V*TUN anoppi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksei lasta voi ottaa ultraan?

ei täällä ainakaan saa ottaa!

Apua! Eikö saa? Miksei? Hitsi, pitää keksiä uusi suunnitelma.. :ashamed:

Ei saa ottaa koska isompi lapsi voi häiritä toimenpidettä ja ultraajalta jäädä jotain näkemättä ja häiritsee hänen työtään. Minä ainakin ymmärrän asian täysin. Meillä poika oli pienenä tosi rauhallinen, mutta kunnioitettiin toisen työrauhaa ja sääntöjä joten mies jäi pojan kanssa kotiin kun kakkosta ultrattiin. Meille se oli ihan normaalia ja näkihän mies sitten ne kuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja eikkis:
ouksin ultraan saa ottaa lapsen mukaan =) tiedoksi vaan...

Joo, mut meillä on semmonen kokemus takana, etten riskeeraa mitään tän raskauden kohdalla. Edellisessä raskaudessa siis ei yks kaks yllättäen löytyny sydänääniä, ja jos nyt kävis samallai, et huomattais vauvan olevan kuollu (tytttö odottaa ihan hirveesti vauvaa ), niin se ei ole lapsen katsottavaa. Suojelen siis ihan vaan tuota tyttöä tältä asialta. Enkelivauva on muutenkin meillä niin pinnalla edelleen puheissa, ettei mitään ylimääräisiä riskejä oteta.

Ei saa ottaa koska isompi lapsi voi häiritä toimenpidettä ja ultraajalta jäädä jotain näkemättä ja häiritsee hänen työtään. Minä ainakin ymmärrän asian täysin. Meillä poika oli pienenä tosi rauhallinen, mutta kunnioitettiin toisen työrauhaa ja sääntöjä joten mies jäi pojan kanssa kotiin kun kakkosta ultrattiin. Meille se oli ihan normaalia ja näkihän mies sitten ne kuvat.

Oysissa saa ottaa! Vaikka periaatteessa lukee ettei saa niin etukäteen kysymällä olen saanut luvan. Tosin meidän 4-vuotias osasi kyllä ollakin nätisti, mitään pientä lasta en ottaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
kyllä sä voit sanoa sinne päikkään vielä huomennakin että lapsi tulee hoitoon maanantaina kun suunnitelmat muuttuivat.... Mikä ihmeen natsi systeemi tuo on että keskiviikkoon mennessä pitää hoitopäivät ilmoittaa????

Se systeemi, et vuorohoitolaisia paljon + näitä, missä 2 lasta täyttää yhden paikan. Pitää siis olla tiedossa, et millon kukakin on hoidossa, et osaavat esim. varata henkilökuntaa tarpeeksi.

Ok. Meidän 2v on kyllä aikamoinen vilpertti, joten täytynee hankkia hoitaja ultran ajaksi. Miehen kyllä haluaisin mukaan katsomaan uutta tulokasta. =)

Taidan kyllä soittaa huomenna anopille ja sen jälkeen soittaa MLL:n hoitajalle, et pääsiskö se tulemaan... :( Mua harmittaa tosi paljon, et eka luvataan, ja sit ei tulla ja tehdä niin kun on sovittu. Eikä tosiaan ole eka kerta anopin kans tämmönen sähläys.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Taidan kyllä soittaa huomenna anopille ja sen jälkeen soittaa MLL:n hoitajalle, et pääsiskö se tulemaan... :( Mua harmittaa tosi paljon, et eka luvataan, ja sit ei tulla ja tehdä niin kun on sovittu. Eikä tosiaan ole eka kerta anopin kans tämmönen sähläys.

Entäs jos yrität sinne hoitopaikkaankin soittaa, jos jotenkin kävis niille..

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:

Entäs jos yrität sinne hoitopaikkaankin soittaa, jos jotenkin kävis niille..

Niin, se on toinen vaihtoehto. pitäiskö mainita, et anopin syytä tää on, kun nyt vasta kysellään... :kieh:

saat viedä lapsen päivähoitoon kun huomenna ilmoitat tai vaikka samana päivänä. Teillä on subjektiivinen päivähoito-oikeus eli jos hoitoaika osuu ajalle 7-17 ei ongelmaa. Subjektiivinen hoito-oikeus ei taas koske vuorohoitoa eli ennen aamu 7 tai 17 jälkeen. Itse olen ollut töissä vuoropäiväkodissa jossa myös ilmoitettiin ke seuraavan viikon hoitoajat ja perusteltiin se juuri henk.kunnan määrällä, silti saattoi joku lapsi ilmaantua hoitoon vaikka olikin merkattu vp eikä me voitu asialle mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja babyboy:
saat viedä lapsen päivähoitoon kun huomenna ilmoitat tai vaikka samana päivänä. Teillä on subjektiivinen päivähoito-oikeus eli jos hoitoaika osuu ajalle 7-17 ei ongelmaa. Subjektiivinen hoito-oikeus ei taas koske vuorohoitoa eli ennen aamu 7 tai 17 jälkeen. Itse olen ollut töissä vuoropäiväkodissa jossa myös ilmoitettiin ke seuraavan viikon hoitoajat ja perusteltiin se juuri henk.kunnan määrällä, silti saattoi joku lapsi ilmaantua hoitoon vaikka olikin merkattu vp eikä me voitu asialle mitään!

Noh, tuota, mä itse olen tässä pienessä kunnassa pph:na, ja paljon tehdään yhteistyötä päikän kans, enkä yksinkertaisesti ilkeä tehdä semmosta temppua, että ilmoittaisin vaan päikkään, et se nyt tulee, koska tytön kans on toinen lapsi, joka jakaa sen paikan. Ei mun pokka riitä siihen hommaan. Mieluummin kysyn nätisti, ja tyydyn siihen, mitä ne sanoo. Jos sieltä tulee ei, niin sit pitää keksiä jotain muuta, tai sit saa mies mennä kahville tytön kans siks aikaa kun mä olen ultrassa.

Noh, tuota, mä itse olen tässä pienessä kunnassa pph:na, ja paljon tehdään yhteistyötä päikän kans, enkä yksinkertaisesti ilkeä tehdä semmosta temppua, että ilmoittaisin vaan päikkään, et se nyt tulee, koska tytön kans on toinen lapsi, joka jakaa sen paikan. Ei mun pokka riitä siihen hommaan. Mieluummin kysyn nätisti, ja tyydyn siihen, mitä ne sanoo. Jos sieltä tulee ei, niin sit pitää keksiä jotain muuta, tai sit saa mies mennä kahville tytön kans siks aikaa kun mä olen ultrassa.

No ei sitä törkeesti tarvitse tehdäkään kun ilmoitat nyt että lapsi tulisikin ens viikolla hoitoon. Varmasti ehtivät suunnitella asian. Tottakai voi nätisti kysyä ja asia varmasti järjestyykin.

Ei se kyllä ainakaan meidän vuoropäiväkodissa mene. Kerran kysyin ja lapsi sai mennä, mutta tehtiin HYVIN selväksi ettei jatkossa voi toistua kun oli ilmoitettu vapaapäiväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Ei se kyllä ainakaan meidän vuoropäiväkodissa mene. Kerran kysyin ja lapsi sai mennä, mutta tehtiin HYVIN selväksi ettei jatkossa voi toistua kun oli ilmoitettu vapaapäiväksi.

No tietenkin niin sanotaan muutenhan siellä joka toinen tulisi ja menisi miten tykkää. Meillä vaan oli niin iso päiväkoti että saattoi kolmekin lasta olla hoidossa monta tuntia ennenkun huomattiin et näillähän pitäis olla vp.