V*ttu mikä juhannus tästä tulee!! Äijä oli kyllä nyt kuspäiden kuningas... :(

mm
Se kyllä kertoo paljon, et jääkö tähän yhteen kertaan vai toistuuko. Itse katsoin toistuvaa huonoa käytöstä ( en ollut riittävän vahva silloin lähtemään ) ja se vain paheni ajan myötä. Vakavaa keskustelua ja katsoa miten menee. Mutta älä jää katselemaan tuollaista käytöstä vuosiksi, jos toistuu ja jatkuu. Jaksamista!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Pikkuisen päivitystä: Eli saatiin keskusteltua asiasta ja pidemmän tivaamisen jälkeen vasta mies myönsi sen, että selitykset olivat keksittyjä. Halusi lomaa perheestä ja viettää aikaa tämän surevan ystävänsä kanssa, eikä edes osannut sanoa syytä miksi noin menetteli.

Mä puolestani tunnen itseni niin täydeksi idiootiksi, kun edes osan tuosta kaikesta uskoin. :ashamed: Ehkä mä olen liian kiltti tai siis olenkin. Haluan aina uskoa kaikista hyvää ja siitä saa kärsiä. Olen miestäni kohtaan ollut kylmä ja yrittänyt käytökselläni viestittää, kuinka pettynyt ja vihainen olen. Todennäköisesti on edes vähän toiminut, kun tänään tuli kotiin kaupungilta oli mukana lahjakortti kasvohoitoon ja kaulakoru. :)

Oon yrittänyt miettiä miten tästä eteenpäin, mutta en mitään fiksua ajatusta päästäni saa. Päällimmäisenä on vain tuo pettymys. Aika näyttää miten jatkossa mies käyttäytyy. Jääkö vain tähän.
Mä neuvoisin, että ajattele asia niinkin päin, että jos sinä olisit tehnyt jotain vastaavaa, tai muuten jotain jossa mies kokisi itsensä loukatuksi, ja sinä olisit jostain syystä itse tehnyt "liioitellun paniikkiratkaisun"
ja ehkä katuisit, haluastko saada anteeksi, vai toivositko että mies päättäisi koko suhteen kohtalon ja tilanteeen olemalla antamatta anteeksi..
 
Minttu
Oletko kysynyt mieheltäsi, miten hän haluaa teidän jatkon menevän..? Mikä häntä eniten teidän arjessa ahdistaa? Mistä asiasta hän tarkalleen halusi lomaa?

Kuulostaa NIIN kovin tutulta tuo sinun tilanteesi..meillä oli vähän vastaavaa, kun kuopus oli 2kk-6kk. Mies pakeni aina "yllättäen" pitkille ulkomaankomennuksille tai työkaverin (nainen) kanssa koulutuksiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Oletko kysynyt mieheltäsi, miten hän haluaa teidän jatkon menevän..? Mikä häntä eniten teidän arjessa ahdistaa? Mistä asiasta hän tarkalleen halusi lomaa?

Kuulostaa NIIN kovin tutulta tuo sinun tilanteesi..meillä oli vähän vastaavaa, kun kuopus oli 2kk-6kk. Mies pakeni aina "yllättäen" pitkille ulkomaankomennuksille tai työkaverin (nainen) kanssa koulutuksiin...
Sanoi, ettei missään nimessä halua erota, kun kysyin asiaa suoraan. Kysyin, että siksikö oli noin veemäinen, että haluaa erota. Hätääntyi aivan silmissä. Hän kokee itsensä täysin ulkopuoliseksi, kun omistaudun pojalle niin täysin. Toki hänkin osallistuu, mutta minä enemmän ja ihan omasta tahdostani. Kysyin suoraan parhaalta ystävältäni mitä mieltä hän on. Hän sanoi suoraan, että omin lapsen liikaa itselleni ja ehkä tiedostamattani suljen miehen ulkopuolelle.

Mun siis luultavasti pitäis ottaa enemmän mies mukaan pojan hoitoon tai ehkä ennemminkin antaa heidän olla rauhassa kaksin ja tehdä itse jotain ihan muuta. Plus enemmän aikaa kaksin ja koko perheenä.

Miten tuo teidän juttu meni loppujen lopuksi? Erositteko?
 
EJK
Jos aikuinen mies ei kestä sitä, että äiti elää puolivuotiaan vauvansa (vieläpä esikoinen) kanssa symbioosissa, niin ehkä olisikin syytä kasvaa vielä hiukan. Että oikein pyytää mukaan hoitotilanteisiin, niin kuin yleensä tehdään isompien lasten kanssa vauvan tultua taloon (näin minimoidaan mustasukkaisuuskohtauksia).
 
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Jos aikuinen mies ei kestä sitä, että äiti elää puolivuotiaan vauvansa (vieläpä esikoinen) kanssa symbioosissa, niin ehkä olisikin syytä kasvaa vielä hiukan. Että oikein pyytää mukaan hoitotilanteisiin, niin kuin yleensä tehdään isompien lasten kanssa vauvan tultua taloon (näin minimoidaan mustasukkaisuuskohtauksia).
Hän ei sanonut, että täytyy pyytää, vaan se oli mun ajatus.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Jos aikuinen mies ei kestä sitä, että äiti elää puolivuotiaan vauvansa (vieläpä esikoinen) kanssa symbioosissa, niin ehkä olisikin syytä kasvaa vielä hiukan. Että oikein pyytää mukaan hoitotilanteisiin, niin kuin yleensä tehdään isompien lasten kanssa vauvan tultua taloon (näin minimoidaan mustasukkaisuuskohtauksia).
Hän ei sanonut, että täytyy pyytää, vaan se oli mun ajatus.
Joo, mutta ei muuta asian tarkoitusta millään tavalla. Oikeasti minusta vain tuntuu em. asetelma vieraalta. En pahalla.
 
Olen lukenut tätä ketjua ja tässä olisi mun mielipide tästä asiasta:

Glorinha, miehesi teki kurjasti sinua kohtaan. Sulla on kaikki oikeus olla vihainen ja loukkaantunut.

Tällä hetkellä olet kuitenkin perinaisellisesti tekemässä tästä maailmanlopun kysymystä. Jos pysähdyt hetkeksi ja mietit mitä oikein tapahtui, niin huomaisit, että loppujen lopuksi ei nyt niin maita mullistavaa. Mies jätti sut viikonlopuksi yksin, kun meni kaverin kanssa mökille. Sulla oli kaikki hyvin kotona lapsen kanssa. Ongelman ydin oli siinä, ettei asiasta oltu sovittu ja että mies piti radiohiljaisuutta pari päivää. Kumpikin tiesi kuitenkin melko lailla missä toinen oli.

Ole siis rauhassa vihainen miehelle, joka todellakin oli "kusipäiden kuningas", mutta älä tee tästä hänen toiminnastaa elämää suurempia tulkintoja joita sitten illat pitkät märehdit mielessäsi samalla, kun kohtelet miestä kylmästi. Ole siis kunnolla vihainen ja sitten kun olet valmis, anna asian olla. Sulla on kuitenkin asiat mielestäni melko hyvin. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bona fide:
Olen lukenut tätä ketjua ja tässä olisi mun mielipide tästä asiasta:

Glorinha, miehesi teki kurjasti sinua kohtaan. Sulla on kaikki oikeus olla vihainen ja loukkaantunut.

Tällä hetkellä olet kuitenkin perinaisellisesti tekemässä tästä maailmanlopun kysymystä. Jos pysähdyt hetkeksi ja mietit mitä oikein tapahtui, niin huomaisit, että loppujen lopuksi ei nyt niin maita mullistavaa. Mies jätti sut viikonlopuksi yksin, kun meni kaverin kanssa mökille. Sulla oli kaikki hyvin kotona lapsen kanssa. Ongelman ydin oli siinä, ettei asiasta oltu sovittu ja että mies piti radiohiljaisuutta pari päivää. Kumpikin tiesi kuitenkin melko lailla missä toinen oli.

Ole siis rauhassa vihainen miehelle, joka todellakin oli "kusipäiden kuningas", mutta älä tee tästä hänen toiminnastaa elämää suurempia tulkintoja joita sitten illat pitkät märehdit mielessäsi samalla, kun kohtelet miestä kylmästi. Ole siis kunnolla vihainen ja sitten kun olet valmis, anna asian olla. Sulla on kuitenkin asiat mielestäni melko hyvin. :hug:
Ei huono mielipide ollenkaan .Kiitos! =)
 
Minttu
Meillä asiasta keskuteltiin. Ja yllättäen ongelmana olikin se, että olin tiedostamattani poissulkenut miehen vauva-arjesta. "Omin" vauvaa enemmän, koska imetin häntä. Esikoinen oli pullovauva ja mies pystyi enemmän hoitamaan häntä. Ja koska minun elämäni oli "vain" vauvaa/esikoista, enkä ollenkaan ollut kiinnostunut hänestä, hän päätti tehdä itseään kiinnostavia asioita (tykkää matkailla). Ja tuo työkaveri (joka oikeasti on anoppini ikäinen, ei siis mitenkään uhka) oli vain kiinnostunut hänestä ihmisenä ja arkisten asioiden juttukaverina. Hän tapasi tuota naista esim. niin, että vei muksujamme yhdessä naisen kanssa lääkäriin, kun minä olin auton kanssa muualla.

Emme me siis eronneet. Sovimme, että jatkossa säännöllisesti minä lähden kotoa pois illaksi tai viikonloppuna koko päivän, jotta hän saa olla yksin lasten kanssa. Tilanteeseen löytyi yllättäen sopiva ratkaisu, kun työnantajani halusi minut pari kertaa kuukaudessa iltaisin töihin. =)

Lisäksi rupesimme raivaamaan kalenteriin säännöllisesti parisuhdeaikaa kahdestaan. Ensin muutamia tunteja, kun kummit hoitivat lapsia ja vauvan ollessa 7kk olimme jopa yhden yön poissa..kävimme keskustassa syömässä ja menimme yöksi hotelliin. Oli ihanaa jutella toisen kanssa.
 
Taidetaan olla omituisia mutta meillä mies olisi kyllä tuonut ilmi asian sanomalla siitä jos jokin mättää. Ap:n miehen ratkaisu oli kyllä uskomattoman typerä. Suoraan sanoen haistatti pitkät paskat perheelleen. Miettisin tosissani miten tuollaisen typerän äijän kanssa voisi toimia ollenkaan jatkossa. Mikä estää häntä tekemästä samanlaisia juttuja aina kun jokin tuntuu ylivoimaiselta?

Jos perinaisellinen toimintamalli on se että tyhmyydestä sakotetaan kyllä miestä niin ilmoittaudun perinaiselliseksi naiseksi. Naiset antavat liikaa periksi miehille sillä verukkeella että nämä eivät muka osaa kommunikoida tai olla juroja nallekarhuja.
 
...
Glorinha, ihan jokaista kommenttia en lukenut, mutta musta on hienoa että osaatte puhua miehen kanssa ja selvitellä asiaa. Sulla on täysi oikeus olla vihainen, itse olisin ollut myös, luultavasti tukehtunut omaan raivooni :D. Uskon että saatte asian selvitettyä ilman radikaaleja ratkaisuja :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Kiitos naiset! :)
Tänään ainakin pidän itselleni hemmottellupäivän. Puolenpäivän jälkeen isovanhemmat hakevat pojan päiväksi. Eli joko mökille nauttimaan auringosta tai shoppailemaan ale-myynteihin. :D
Aivan oikein. :flower:

EIköhän se mies sen verran tajunnut ettei toista tuollaisia temppuja. Hyvä että saitte asiaa puitua. :hug:
 
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Kiitos naiset! :)
Tänään ainakin pidän itselleni hemmottellupäivän. Puolenpäivän jälkeen isovanhemmat hakevat pojan päiväksi. Eli joko mökille nauttimaan auringosta tai shoppailemaan ale-myynteihin. :D
Eikös se ois ISÄN tehtävä huolehtia lapsesta että äitikin pääsee joskus vapaalle? Mä en vaan käsitä tämmöisiä perheitä, joissa asia menee aina näin. Että isällä ei ole mitään vastuuta lapsista, vaan voivat mennä ja tulla yhden lapsen tavoin. Äiti sen sijaan kantaa vastuun lapsista 24/7 ja jos jonnekin haluaa, hommaa LAPSENVAHDIN siksi ajaksi. :headwall:

Onnea vaan kieroutuneisiin parisuhteisiinne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Kiitos naiset! :)
Tänään ainakin pidän itselleni hemmottellupäivän. Puolenpäivän jälkeen isovanhemmat hakevat pojan päiväksi. Eli joko mökille nauttimaan auringosta tai shoppailemaan ale-myynteihin. :D
Eikös se ois ISÄN tehtävä huolehtia lapsesta että äitikin pääsee joskus vapaalle? Mä en vaan käsitä tämmöisiä perheitä, joissa asia menee aina näin. Että isällä ei ole mitään vastuuta lapsista, vaan voivat mennä ja tulla yhden lapsen tavoin. Äiti sen sijaan kantaa vastuun lapsista 24/7 ja jos jonnekin haluaa, hommaa LAPSENVAHDIN siksi ajaksi. :headwall:

Onnea vaan kieroutuneisiin parisuhteisiinne.
no peesi!!! en kyllä ymmärrä.. meillä kanssa yksi tuttavaperhe, jossa äiti saa aikaa vaan jos isovanhemmat ottaa lapset, isä ei osaa ollenkaan hoitaa lapsia... en tajua :D oma mies ku on laitokselta asti hoitanut täysin tasavertaisesti lapsia...
 
zxc
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Kiitos naiset! :)
Tänään ainakin pidän itselleni hemmottellupäivän. Puolenpäivän jälkeen isovanhemmat hakevat pojan päiväksi. Eli joko mökille nauttimaan auringosta tai shoppailemaan ale-myynteihin. :D
Eikös se ois ISÄN tehtävä huolehtia lapsesta että äitikin pääsee joskus vapaalle? Mä en vaan käsitä tämmöisiä perheitä, joissa asia menee aina näin. Että isällä ei ole mitään vastuuta lapsista, vaan voivat mennä ja tulla yhden lapsen tavoin. Äiti sen sijaan kantaa vastuun lapsista 24/7 ja jos jonnekin haluaa, hommaa LAPSENVAHDIN siksi ajaksi. :headwall:

Onnea vaan kieroutuneisiin parisuhteisiinne.
no peesi!!! en kyllä ymmärrä.. meillä kanssa yksi tuttavaperhe, jossa äiti saa aikaa vaan jos isovanhemmat ottaa lapset, isä ei osaa ollenkaan hoitaa lapsia... en tajua :D oma mies ku on laitokselta asti hoitanut täysin tasavertaisesti lapsia...
Kyllä mun mies hoitaa lasta siinä missä minäkin, mutta en kamalasti hangoittele vastaan jos isovanhemmat haluaa joskus hoitaa niin että pääsen johonkin. Jos vaikka ap:n mies on töissä?
 
f
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Kiitos naiset! :)
Tänään ainakin pidän itselleni hemmottellupäivän. Puolenpäivän jälkeen isovanhemmat hakevat pojan päiväksi. Eli joko mökille nauttimaan auringosta tai shoppailemaan ale-myynteihin. :D
Eikös se ois ISÄN tehtävä huolehtia lapsesta että äitikin pääsee joskus vapaalle? Mä en vaan käsitä tämmöisiä perheitä, joissa asia menee aina näin. Että isällä ei ole mitään vastuuta lapsista, vaan voivat mennä ja tulla yhden lapsen tavoin. Äiti sen sijaan kantaa vastuun lapsista 24/7 ja jos jonnekin haluaa, hommaa LAPSENVAHDIN siksi ajaksi. :headwall:

Onnea vaan kieroutuneisiin parisuhteisiinne.
no peesi!!! en kyllä ymmärrä.. meillä kanssa yksi tuttavaperhe, jossa äiti saa aikaa vaan jos isovanhemmat ottaa lapset, isä ei osaa ollenkaan hoitaa lapsia... en tajua :D oma mies ku on laitokselta asti hoitanut täysin tasavertaisesti lapsia...
esimerkiks meillä on näin. mies sanoo että "mä en lapsenvahdiksi jää". kyllä olen useemmin kun kerran kilarit vetäny että jumalauta lapsenvahdiksi kun kyseessä on omat lapset!!!!!!
 
Herranen aika naiset, kun vedätte johtopäätöksiä yhdestä viestistä! :D
Meillä isovanhemmat pyytävät poikaa silloin tällöin itselleen päiväksi ja silloin sitä omaa aikaa on. Joskus tehdään miehen kanssa jotain yhdessä.

Taisin jossain viestissä mainitakkin, että mies osallistuu kyllä pojan hoitoon ja pääsen yksin kaupungille, kampaajalle tai vastaavaan.
 

Yhteistyössä