V*ttu että on pinna kireällä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Aamulla oli vielä ihan hyvä meininki, kaikki ok. Iltapäiväksi lähdettiin mun enon synttärikahveille: erosi myös avovaimostaan jokin aika sitten ja samalla päästiin katsastamaan enon uutta kotia. Kaikki oli kivasti: meidän sukua lähinnä paikalla, mun äiti, mummu, pari tätiä, serkku miehensä kanssa jne. No sitt tulikin ylläri: enon ex avovaimo, hyvin akateeminen ihminen jolla on pari hyväkäytöksistä lasta edellisestä liitosta erittäin varakkaan miehen kanssa, ilmaantui piirakkavuokien kera paikalle. Ihan kiva, mutta mä en voi sietää sitä: ei siksi, että siinä olisi varsinaisesti ihmisenä mitään vikaa, ihan miellyttävä. Mutta on kyllä tehnyt erittäin selväksi mitä tunteita minun ratkaisuni omassa elämässäni hänessä on herättänyt (liian nuorena äidiksi, koulut kesken -"Eihän ihmisestä ikinä tule mitään, ellei nuorena opiskele!!", ero tytön isästä -"Sitä se teettää, kun liian nuorena alkaa lapsia tekemään." jne). Joten arvatkaa närästääkö, että se tulee sinne hymyilemään ja kehumaan mun lapsiani ("Voi kun kaisastakin on tullut jo niin iso, vai että ihan eskari!! Tosi nätti mekko sulla, onko se äidin ostama?" "Ja pieni kalle, voi kun se onkin niin kiltti! Varmaan rauhallinen lapsi, onko se aina noin hyväntuulinen??") kun tiedän että samaan aikaan mielessään se arvostelee mua ja sitä kuinka mä olen elämäni järjestänyt. :snotty:

No ei siellä oltu kauaa, mutta alko niin veetuttamaan jo siinä ajassa etten tiennyt miten päin ois pitänyt olla. Mä en jaksa tollasia tilanteita, en varsinkaan raskaana kun muutenkin on kaikki vähän pinnassa, hermo herkässä.

Ja ikään kuin mielentilani aavistaen pikkukundi huusi koko illan, väsyi kun ei juuri tänään päikkäreitä nukkunut. Mutta käykö yöunillekaan kun koitan laittaa: luonnollisesti ei. Mikä päivä. :headwall:

:hug:

Mulla myös lähipiirissä just samanlainen täydellinen akateeminen äiti. Kun tulin raskaaksi kouluttamattomana, mainitsi ilkeään äänensävyyn että seuraan sitten äitini jalanjälkiä (eli teen lapset ja hoidan heidät kotona enkä koskaan mene töihin, hänen mielestään siis olisin arvoton ihminen). Kun erosin eksästä ja löysin nykyisen mieheni, jonka kanssa saimme pojan, sanoi että eroahan nyt ja tee vielä kolmannen miehen kanssa lapsi.

No, yksi asia mua lohduttaa: heidän täydellisessä, hyvin menestyvässä perheessä jossa molemmat aikuiset tulevat hyvin toimeen, käydään monesti vuodessa ulkomailla, harrastetaan monena iltana viikossa jne. molemmat vanhemmat ja kaksi lasta syövät mielialalääkkeitä ja käyvät terapiassa. Vaikka minä olen ehkä hänen mielestään tehnyt huonoja valintoja, niin en vielä kuitenkaan ole tarvinnut lääkkeitä ja terapiaa. :kieh:

(Niin, ja kyllähän mäkin opiskelen, mutta teen kaiken omaan tahtiini ja "väärässä" järjestyksessä... )

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
:hug:

Mulla myös lähipiirissä just samanlainen täydellinen akateeminen äiti. Kun tulin raskaaksi kouluttamattomana, mainitsi ilkeään äänensävyyn että seuraan sitten äitini jalanjälkiä (eli teen lapset ja hoidan heidät kotona enkä koskaan mene töihin, hänen mielestään siis olisin arvoton ihminen). Kun erosin eksästä ja löysin nykyisen mieheni, jonka kanssa saimme pojan, sanoi että eroahan nyt ja tee vielä kolmannen miehen kanssa lapsi.

No, yksi asia mua lohduttaa: heidän täydellisessä, hyvin menestyvässä perheessä jossa molemmat aikuiset tulevat hyvin toimeen, käydään monesti vuodessa ulkomailla, harrastetaan monena iltana viikossa jne. molemmat vanhemmat ja kaksi lasta syövät mielialalääkkeitä ja käyvät terapiassa. Vaikka minä olen ehkä hänen mielestään tehnyt huonoja valintoja, niin en vielä kuitenkaan ole tarvinnut lääkkeitä ja terapiaa. :kieh:

(Niin, ja kyllähän mäkin opiskelen, mutta teen kaiken omaan tahtiini ja "väärässä" järjestyksessä... )

Äh, mä olen tarvinnut niitäkin, lääkkeitä sekä terapiaa. Ei siis mitään toivoa. :/

se on mullakin sukulaisten kans, luulee et mun vanhemmat tyyliin elättää mut ku on oma kämppä ja uus auto :headwall: eivät tajua että on eri asia olla takaamassa esim mun lainaa ku se että mulle ostettais talot ja muut:snotty:
oikeesti ne on varmaa kateellisia siitähän tuo käytös yleensä kertoo =) asiasta toiseen,oot vissii raskaana? onneksi olkoon =) (käytiin joskus kahvilla ku odotit tuota kakkosta)

Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
se on mullakin sukulaisten kans, luulee et mun vanhemmat tyyliin elättää mut ku on oma kämppä ja uus auto :headwall: eivät tajua että on eri asia olla takaamassa esim mun lainaa ku se että mulle ostettais talot ja muut:snotty:
oikeesti ne on varmaa kateellisia siitähän tuo käytös yleensä kertoo =) asiasta toiseen,oot vissii raskaana? onneksi olkoon =) (käytiin joskus kahvilla ku odotit tuota kakkosta)

Oon joo, kiitos. =) Sulla oli eri nikki ennen, vai muistanko väärin?

Yhteistyössä