v.ittu kun joka talossa pitää olla kyylä!

ymmärrän ap:tä täysin varmaan siksi koska meidän rivarissa taas kyyläkaksikko valittaa esim jos meidän lapset ovat ulkona PÄIVÄLLÄ niin he menevät sanomaan että hiljaa täällä asuu muitakin.viidestä lapsesta varmasti ääntä lähtee ja eivät tosiaankaan ole hiljaisuuden aikaan (siis klo 23-07 )aikaan pihalla "huutamassa" :headwall: .samat kyylät tuulettavat itse mattojaan (osa siis ns luhtitaloa tässä jossa alhaalla yksi asunto,meidän osa rivaria kun on iso)yläkerran parvekkeelta joka se taas on kiellettyä,eikä tosin minua mitenkään haittaa mutta kielletympäähän se on kuin lasten ulkoilu jos nyt ruvetaan pilkkua viilaamaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 10:55 PieniTytönTylleröinen kirjoitti:
niin en määkään tajua että ei sais tuulettaa kaiteen yli...mitä haittaa? sen ymmärrän jos puristelee jotain vaatetta/mattoa
Et tajua, vaikka tässä nyt on monikin kertonut, mitä tapahtuu kun ihana yläkerran naapuri heivaa matot parvekkeensa kaiteelle? Nyt katse pois sieltä omasta navasta, maailma ei pyöri sen ympärillä! Taloyhtiöissä on säännöt, joita tulee noudattaa, jopa sinun.

Kuvitteletko siis, että jos mattoa ei varsinaisesti tamppaa niin siitä ei irtoa mitään..?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 10:57 asiaa kirjoitti:
Asiastahan nuo ihmiset sanoivat. Eri juttu se on meidän taloyhtiössä, missä sanotaan sellaisesta mitä ei ole edes tehnyt!Silloin minulta palaa hermot!

Sillon saakin palaa hermo kun ei oo tehny mitään väärää muttei sillon kun ite rikkoo sääntöjä. Eläis niin ku muutki niin ei tarvis kiukutella omista rikkomuksistaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 10:58 Töllin Ruusa kirjoitti:
Mutta hei.

Jos vain tuuletat matot, voit kai nostaa parvekkeelle tuolin ja laittaa ne roikkumaan sen karmilta.

Et riko sääntöjä ja kaikki ovat tyytyväisiä. =)

Jaksaako se mitään tuolia nostaa parvekkeelle :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 10:58 Töllin Ruusa kirjoitti:
Mutta hei.

Jos vain tuuletat matot, voit kai nostaa parvekkeelle tuolin ja laittaa ne roikkumaan sen karmilta.

Et riko sääntöjä ja kaikki ovat tyytyväisiä. =)

Tai vaikka ammeenjalat jos on sellaset erilliset tai sitten pyykkiteline jonka päälle nostaa matot =)

Onneksi en ole asunnut kerrostalossa pitkään aikaan, (lapsuuteni asuin)
ikinä en takasin muuttaisi! :snotty:
Muksuna meillä oli naapureina ihan skitsoja naapureita, yläkerran alkkis ukko hakkasi lastaan ja vaimoaan jatkuvasti.
Eikä alakerran mielenterveysongelmista kärsivä perheen äiti ollut kovin asiallinen naapuri.
Kyylä mummoja oli koko piha täynnä sekä juoppoja... \|O

Muistan kuinka oltiin kesälomaa viettämässä ja perheemme koira oli tietenkin mukana. Reissusta palattuamme oli postiluukusta pudoteltu varotuslappuja, koska koiramme oli muka räksyttänyt yötä päivää kokoajan taukoamatta!!! \|O Tsiisus mitä naapureita...
Naapuri (just tuo alakerran nainen) jaksoi muutenkin olla nipottamassa joka asiasta ja varsinkin koirastani. \|O

Tästä taisi tulla enemmän vuodatus, mutta ymmärän sinua AP.
Kerrostalo elämä ei aina ole niin ruusuista, vaikka noudattaisikin järjestys sääntöjä.

Kyllä mä oon tässä talossa 10 vuotta roikottanut mattoja parvekkeella (no en nyt tauotta sentään :laugh: ), en ole koskaan edes pihan mattotelineelle vienyt!!!
Ja koskaan ei ole mummelit mitään urputtaneet tai muut.
Alakerrassa ei kyllä ole asuntoa. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 10:52 PieniTytönTylleröinen kirjoitti:
ei oo rahaa omakotitaloon...rivarikin olis parempi ja ihanampi vaihtoehto...
Rivitaloissakin on valitettavasti järjestyssäännöt. Ja pahimmassa tapauksessa rivitalossa ei ole parveketta ja joudut viemään matot tuulettumaan pihallesi. Ja arvaapa miltä ne matot sisälle tuotuna haisee, kun naapuri on just samaan akaan aidan takana kärtsännyt kasleria ja toinen kessutellut mahorkkaa? Kenkkua se on kuule joskus rivitaloasuminenkin.

Silloin joskus kun itse vielä asuin kerrostalossa, siellä oli järjestyssäännöissä että mattoja yms SAA TUULETTAA pevekkeen kaiteella mutta niitä ei saa siinä pöllyttää tai tampata.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 11:24 Lunatic kirjoitti:
Ja lisäyksenä vielä, mä en tamppaa mattoja parvekkeella koska en omista edes mattopiiskaa, vaan puistelen matot käsin ja jätän tuulettumaan. =)

Mä olen vähän kuullut, että olisit hiukan outo ja epätoivoinen :whistle: *liittymättä yhtään topicin aiheeseen* :whistle: ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 10:40 höh kirjoitti:
käytkö ihan täysillä? Onko miehesi koskaan epäillyt, että et ole ihan normaali?

Peesi. Kyllä tässä on narsisti kyseessä, hyi olkoon! Laitokseen tuollaiset hoitoon. Haluaisitko itse kahviisi tai olueeseesi saada toisten mattopölyt, jos parvekkeella yläpuolella tuueletetaan. Yök.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 11:25 hah kirjoitti:
\
Ja lisäyksenä vielä, mä en tamppaa mattoja parvekkeella koska en omista edes mattopiiskaa, vaan puistelen matot käsin ja jätän tuulettumaan. =)

Mä olen vähän kuullut, että olisit hiukan outo ja epätoivoinen :whistle: *liittymättä yhtään topicin aiheeseen* :whistle: ;)

Ai jaa! B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 10:44 sire kirjoitti:
tiedän tunteen,suututtaa asua rivarissa mutta minkäs teet.tässäkin pihassa kaikki kyylätään ja joka asiasta napistaan.milloin lapset pitävät liian kovaa melua pihalla,milloin mitäkin.ymmärrän jos asiasta sanotaan,mutta ...
On pikkuisen eri asia valittaa lasten äänistä, kuin siitä, että joku tuulettaa matot yläpuolella. Parveke on joillekin ainoa keidas, jossa saa omassa rauhassa nauttia ulkoilmasta. Tosi itsekästä tuulettaa mattoja siellä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 11:25 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 10:40 höh kirjoitti:
käytkö ihan täysillä? Onko miehesi koskaan epäillyt, että et ole ihan normaali?

Peesi. Kyllä tässä on narsisti kyseessä, hyi olkoon! Laitokseen tuollaiset hoitoon. Haluaisitko itse kahviisi tai olueeseesi saada toisten mattopölyt, jos parvekkeella yläpuolella tuueletetaan. Yök.

minä juuri kysyinkin, aloittaja vaikuttaa kovin narsistiselta. Luulen, että aloittajan kannattaa alkaa ajattelemaan lähimmäisiään enemmän, kaikki ei vaan VOI pyöriä oman navan ympärillä! Mutta eihän narsisti sitä nyt tajua!!

\

Onhan se nyt eri asia puistella ne roskat maahan kuin toisten parvekkeille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 11:27 vieras kirjoitti:
\
tiedän tunteen,suututtaa asua rivarissa mutta minkäs teet.tässäkin pihassa kaikki kyylätään ja joka asiasta napistaan.milloin lapset pitävät liian kovaa melua pihalla,milloin mitäkin.ymmärrän jos asiasta sanotaan,mutta ...
On pikkuisen eri asia valittaa lasten äänistä, kuin siitä, että joku tuulettaa matot yläpuolella. Parveke on joillekin ainoa keidas, jossa saa omassa rauhassa nauttia ulkoilmasta. Tosi itsekästä tuulettaa mattoja siellä.

Entäs jos alapuolella ei ole asuntoja? Hyväksytkö sillon?
Sitäpaitsi tässäkin talossa on kaikki parvekkeet melkein lasitettuja.
Ja tulee sitä hiekkaa tuulen mukana muualtakin, kuin jonkun parista matosta.

Jos alapuolella ois asuntoja, niin emmäkään sitte varmaan mattojani partsilla ravistelis.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 11:30 Lunatic kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 11:27 vieras kirjoitti:
\

Entäs jos alapuolella ei ole asuntoja? Hyväksytkö sillon?
Sitäpaitsi tässäkin talossa on kaikki parvekkeet melkein lasitettuja.
Ja tulee sitä hiekkaa tuulen mukana muualtakin, kuin jonkun parista matosta.

Jos alapuolella ois asuntoja, niin emmäkään sitte varmaan mattojani partsilla ravistelis.

Eikö mene kaaliin, että taloissa ON järjestyssäännöt?

Yhteistyössä