U
UusMama
Vieras
Meillä asuu mun 8-luokkalainen lapsi ja miehen tokaluokkalainen. Lisäksi on yhteinen vauva (8kk). Mulla on sujunut mieheni lapsen kanssa hyvin, ehkä siksi että hän on hiljainen ja sopeutuva ja siksi kun olen itse antanut lapsen tutustua muhun enkä ole suoraa päätä sännännyt komentelemaan. Miehelläni ja lapsellani taas on ollut arvovaltakiistaa ja paljon. Lisäksi mielestäni mieheni kohtelee lapsia hyvin epätasa-arvoisesti. Omalle lapselleen on esim. tänä vuonna ostanut viidet kengät ja kun sanoin, että nyt pitää käydä ostamassa X:lle kengät niin alkoi hirveä urputus, että eikö muka vanhoilla pärjää. Miten se, että ostan lapselleni kengät on mieheltäni pois??? Nelisen viikkoa sitten mies "katkaisi välit" mun tyttäreen, koska on omien sanojensa mukaan "2 vuotta yrittänyt ja nyt en enää jaksa, tää riittää mulle ja mä en ole enää missään tekemisissä X:n kanssa" Valitti vielä kuinka lapseni oli toissatalvena sanonut kun mieheni yritti pakottaa häntä lenkille, että "mä en lähde noitten kanssa minnekään, mutta voin mennä yksin". Siis aikuinen mies kantaa yhdestä lauseesta kaunaa vuositolkulla murrosikäiselle lapselle. Sitten nämä lapset olivat kaksi viikkoa reissussa, miehen lapsi äitinsä luona loman vietossa ja mun lapsi isällään kaksi viikkoa. Kun lapset palasivat reissusta aattelin, että ei mies enää voi olla vihoissaan, että nyt on jo järkeä päässä niin pöh. Niin #&%£$!*, se idiootti ei suostunut muutamaan päivään edes edes puhumaan lapselleni. Ruuan jälkeen kun lapseni sanoi kiitos niin mies ei sanonut mitään, illalla lapseni sanoi hyvää yötä niin mies ei sanonut mitään. Sanoinkin, että kyllä ne alkeellisimmat tavat pitää olla. Mies tuumi vaan, että jos ei kelpaa niin voi poistua.
Nyt sitten hän sanoo väkisin jotain, mutta ilmoitti muun muassa, että jos olen työmatkalla niin hän ei huolehdi mun lapsesta. Ilmoitin, että saa sitten itse myös keksiä minne lapsensa laittaa jos tulee päinvastainen tilanne. Tämä tilanne "syö" tällä hetkellä minua pahasti. Periaatteessa keskinäistä riitaa meillä ei ole, mutta tämä tilanne painaa mieltäni niin pahasti, että en pysty nauttimaan hyvistä hetkistä ollenkaan. Olen yrittänyt tätä miettiä ja miettiä, että mitä tässä tekisi. Mielestäni perheessä, olkoonkin se "vain" uusperhe, ei voi ketään yhtäkkiä sulkea pois. Olen miettinyt, että jos mä lähtisin pois lapseni takia, mutta sitten veisin yhteiselta lapseltamme isän arkipäivästä. Olen jutellut ystävieni kanssa ja osa onsitä mieltä että eroaminen on viimeinen keino,e ttä mun pitää vaan puhua ja selvittää tää mieheni kanssa ja pakottaa hänet muuttamaan kantansa. Osa on sitä mieltä, että vie lapset pois moisesta tilanteesta. Itse olen hyvin neuvoton, enkä oikeasti tiedä mitä tekisin. Lokakuussa palaan äitiyslomalta töihin joten saan enemmän aikaa itselleni, vaikka töissä olenkin. Ehkäpä sitten kykenen tekemään jotain päätöksiä. Sen olen miehelleni sanonut, että sitten jos väsyn puolustamaan omaa lastani niin meidän on pakko erota.
Tuskaa. Mitä te tekisitte????
Nyt sitten hän sanoo väkisin jotain, mutta ilmoitti muun muassa, että jos olen työmatkalla niin hän ei huolehdi mun lapsesta. Ilmoitin, että saa sitten itse myös keksiä minne lapsensa laittaa jos tulee päinvastainen tilanne. Tämä tilanne "syö" tällä hetkellä minua pahasti. Periaatteessa keskinäistä riitaa meillä ei ole, mutta tämä tilanne painaa mieltäni niin pahasti, että en pysty nauttimaan hyvistä hetkistä ollenkaan. Olen yrittänyt tätä miettiä ja miettiä, että mitä tässä tekisi. Mielestäni perheessä, olkoonkin se "vain" uusperhe, ei voi ketään yhtäkkiä sulkea pois. Olen miettinyt, että jos mä lähtisin pois lapseni takia, mutta sitten veisin yhteiselta lapseltamme isän arkipäivästä. Olen jutellut ystävieni kanssa ja osa onsitä mieltä että eroaminen on viimeinen keino,e ttä mun pitää vaan puhua ja selvittää tää mieheni kanssa ja pakottaa hänet muuttamaan kantansa. Osa on sitä mieltä, että vie lapset pois moisesta tilanteesta. Itse olen hyvin neuvoton, enkä oikeasti tiedä mitä tekisin. Lokakuussa palaan äitiyslomalta töihin joten saan enemmän aikaa itselleni, vaikka töissä olenkin. Ehkäpä sitten kykenen tekemään jotain päätöksiä. Sen olen miehelleni sanonut, että sitten jos väsyn puolustamaan omaa lastani niin meidän on pakko erota.
Tuskaa. Mitä te tekisitte????