Uusperheen kaaos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsähtänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos sinua ap ahdistaa ne monilapsiset viikonloput, niin lähetä sinä omat lapsesi pois siksi aikaa, että isä saa keskittyä kotonaan vain omiin lapsiinsa. Muun ajanhan mies huolehtii myös sinun lapsistasi. Tasapuolisuutta vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sinua ap ahdistaa ne monilapsiset viikonloput, niin lähetä sinä omat lapsesi pois siksi aikaa, että isä saa keskittyä kotonaan vain omiin lapsiinsa. Muun ajanhan mies huolehtii myös sinun lapsistasi. Tasapuolisuutta vähän.[/qutä

Täysin samaa mieltä !! Selitätte miten eksät ovat katkeria ja haluavat vain baariin tms... Oletteko ajatelleet ettei ole kovin mukavaa olla aina vain lasten kanssa kotona, illat ovat aika yksinäisiä... Teillä siellä kuitenkin on mies ja kokonainen perhe :). Itsellä se tilanne ettei isä tapaa poikaansa eikä minulla ole lainkaan omaa aikaa, mutta en valita... enpä:). Lapsi tästä kärsii, itseni kannalta hyväkin ratkaisu, eipä tarvi antaa lastani huonon äitipuolen luokse joka voi sitten netissä valittaa miten huono äiti minä olen :)

Kuule, oisko ongelma niin, että ongelma ei ole monilapsiset viikonloput tai pöpöt tai sellainen ollenkaan sinänsä, vaan ennemminkin se, että
koko rumban pyörittäminen on liikaa sinun harteillasi? Miten miehesi osallistuu perhe-elämäänne, silloin kun on teidän lapset ja sillon kun on myös edellisen liiton lapset talossa?
Ja sairaana tai muustakaan syystä en käännyttäisi lapsia pois, ellei tilanne olisi se, että reissaamisesta on haittaa tai epämukavuutta sairaalle lapselle itselleen. (voisi jopa ajatella, että välillä sairaiden lasten hoito jopa kuuluu myös isälle!) Sen sijaan sovituista tapaamisista pitäisin kiinni, ei mitään lyhyellä varoituksella edestakaisin suhaamista. Ja myös siitä, että teillä kotona ollaan teidän sääntöjenne ja tapojenne mukaan, totta kai.

Niin, sitä haluaisin oikeastaan kysyä ihan muutenkin, että miksi olisi vain ja ainoastaan miehesi lasten äidin velvollisuus hoitaa aina sairaat lapset? Eikös sille isällekin kuulu joku osuus?

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Ei siinä auta kun pistää kova kovaa vastaan ja laatia selkeät säännöt, noita hauista yms.. jotka sekä sinä että miehesi voivat hyväksyä ja sitten sanella ne tuolle Ex:sälle joka koittaa pompottaa noilla haulla ja valituksilla (ainahan ne koittaa, ja jos vähänkään antaa periksi niin homma liusuu lapasesta)

Teidän kotona toimitaan niin kuin yleensäkin ja sitten sovitte kuinka usein mies osallistuu muuhun. Kyllähän ydinperheissäkin on selkeät sännöt ja sopimukst toiminnasta, eikä vaan soitella et hei nyt tarttis jne.. eihän arkea muuten saa toimimaan.

Jos tällaisia sääntöjä ei miehesi ja sinun välille saada, joista sitten miehesi pitää kiinni ex:sänsä suuntaan niin sitten kyllä harkitsisin tuota jaksamista suhteessa pidemmän päälle..

siis mitä ihmettä! kyllä isä on yhtälailla vastuussa edellisen liittonsa lapsista kuin äitikin! se mitään pompottamista ole(lasten äiti tekee varmaan kuitenkin isomman homman lasten eteen lähivanhempana kuin isä,niin saa siltä isältä jotain odottaa ja vaatiakkin!)

Ei se uusperheessä eläminen ole lapsillekaan helppoa, ei niille jotka asuu samankaton alla eikä niille jotka tulee aina jokatoinen vkl "kylään" oman isän tai äidin luo! Taitaa olla aika väsynyt äiti siellä toisessakin päässä, lapset reagoivat helposti ongelmiin huonolla käytöksellä ja agressiivisuudella, asiaa ei helpota yhtään jos kokevat olevansa pelkkä taakka ja rasite.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tajua äitipuolia :):
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sinua ap ahdistaa ne monilapsiset viikonloput, niin lähetä sinä omat lapsesi pois siksi aikaa, että isä saa keskittyä kotonaan vain omiin lapsiinsa. Muun ajanhan mies huolehtii myös sinun lapsistasi. Tasapuolisuutta vähän.[/qutä

Täysin samaa mieltä !! Selitätte miten eksät ovat katkeria ja haluavat vain baariin tms... Oletteko ajatelleet ettei ole kovin mukavaa olla aina vain lasten kanssa kotona, illat ovat aika yksinäisiä... Teillä siellä kuitenkin on mies ja kokonainen perhe :). Itsellä se tilanne ettei isä tapaa poikaansa eikä minulla ole lainkaan omaa aikaa, mutta en valita... enpä:). Lapsi tästä kärsii, itseni kannalta hyväkin ratkaisu, eipä tarvi antaa lastani huonon äitipuolen luokse joka voi sitten netissä valittaa miten huono äiti minä olen :)

Tähän ei voi sanoa kuin että olenhan minäkin ollut lasten kanssa täysin yksin, hoitanut kaikki asiat ja en silti ole koskaan vienyt lasta yhtäkään lastani esim oksennustaudissa isälleen kun on parempi lapselle että saa sairastaa rauhassa. Yksin olen omat lapseni hoitanut ja yksin tulen hoitamaan:) Vaikka olenkin nykyisen miehen kanssa niin ei hän hoida lapsieni asiota niin kouluissa, kuin päiväkodissa. Minä hoidan kaikki päiväkoti kuljetukset, harrastukset, puhetrapiat palaverit siellä ja täällä. Minun on ollut aina hankala jättää miestä lasteni kanssa koska en näe sitä että hänen pitäisi minun lapsiani hoidella. Mielummin otan nuorimmat mukaan kauppaan kuin jätän lapset miehelle. Nyttemmin olen kyllä oppinut että voin käydän yksin kaupassa tms. Miehen ex:tä vielä että vaatimalla vaati aikoinaan yksinhuoltajuutta ja nyt sitten marisee miehelle ettei hän osallistu lasten palavereihin tms mutta ottaen huomioon että eihän mies niitä saa tietoonsa kun tältä ex:ltä ja tämä ex ei niitä ilmoita miehelle. Kerran kun ex ilmoitti että huomenna on palaveri koululla tai vastaava ja mies ilmoitti että olisit aikasemmin ilmoittanut että noin lyhyellä varoajalla ei pysty oll atöistä pois niin ex veti siitä niin hirveet pultit että lopetti kokonaan ilmottamasta lasten asioista miehelle. Mitään ei enää ilmoita eikä kerro. ja sitten marisee että mies ei osallistu lasten asioiden hoitamiseen. Itse vaatimalla vaati että saa yksinhuoltajuuden jotta ei tarvii olla joka lappuun hakemassa allekirjoitusta niin eikös ex:n tehtävä ole pitää mies ajan tasalla lasten asioista kun ei tarhalta eikä koululta anneta miehelle mitään tietoja.
Ja sitten siihen että minkä takia en lähde lateni kanssa pois silloin kun miehen lapset tulee niin kyllä me kyläilemme ja olemme muualla välillä koska ei ole mitenkään oikein että minä joutuisin aina lähtemää lasteni kanssa ns evakkoon että mies voi lastensa kanssa olla. Olen asiasta miehelle sanonut että välillä hänkin saa kyllä lähteä lasten kanssa vaikka jonnekkin pidemmälle ulkoilemaan tms jotta minun ei tarvitse aina paeta lasteni kanssa jotta mies voi olla lasten kanssa.
Nyt vielä noista sairastamistapauksista niin tottakai lapset tulevat tänne ja vien omat lapset isälleen jos ovat kuumeessa yms. Mutta joku raja täytyy olla.

Okei.. tiedätkös, mun mielestä meidän uusioperheessä asiat toimivat hyvin ja kaikki ovat tyytyväisiä siksi, että vaikka onkin sinun, minun ja meidän lapsia (kaikki asuvat kanssamme, "sinun" ja "minun" tapaavat toisia vanhempiaan tietysti), olemme kaikki _samaa_ perhettä. Olemme aivan tietoisesti päättäneet asian - arjessa kaikki lapset ja kaikki kodin asiat ja työt ovat yhteisiä, kasvatusperiaatteet yhteisiä ja samat asiat koskevat kaikkia lapsia. Ei erottelua ja me molemmat kasvatamme kaikkia lapsia. Tietysti on asioita, joissa päätöksentekoon vaaditaan myös nämä lasten toiset vanhemmat (joilla tietysti on tapaamisoikeudet ja huoltajuus myös), mutta nämä neuvottelutilanteet eivät ole jokapäiväisiä ja arkisia tietenkään.
Ehkä ap:nkin kannattaisi miettiä, miten olisitte enemmän yksi perhe eikä oikeastaan kaksi tai kolme erillistä perhettä samassa huushollissa?