uusperheen joululahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei riitä rahat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei riitä rahat

Vieras
miehelläni on kolme alsta edel. liitosta, vanhin asuu meillä. he ovat viettäneet vuorotellen joulut äidillään ja täälä meillä. nYt on äidin vuoro laittaa heille joulu. Lapset ovat jo 11v , 17v ja 19v ei mitään pieniä enään. Itselläni on edl. liitosta kaksi aikuista poikaa, eivät asu enään meillä. Yhteisiä lapsia on kaksi 6v ja 8v. nyt sitten kun raha on tiukilla annamme 11v. fleecehupparin ja jonkun cd levyn, 17 saa laadukkaat ihonhoitotuoteet, tulevaan ammattiinsa liityen kirjan, sekä voide tuoksun ja siuhkugeelin. 19v saa ihonhoitotuoteet hänkin, ja puseron. minun poikani, dödöt, suikusampoot, paidat... bokserit ja sukat. meidän lapset, poika peikkari 2 ja tyttö cd soittimen ja jotain tyttömäistä lelua.... ostammeko liikaa vai liian vähän heille. tosi asiassa mieheni lapset saavat muualtakin lahjoja mutta omat poikani eivät muuta kuin isältään, isovanhemmat ovat kuolleet samoin kummit. meidän yhteisä ei muista kun me ja miehen vanhemmat, kummit ja siinä se. Miehen lapsilla on sentään kummit , molemmat isovanhemmat, äidin puoleta siskoja ja veli jotka muistavat,... ja äiti ja isänsä.
miten te ostatte lahjoja, kaikille yhtä paljon ja yhtä arvokkaita vai miten?

Ihan kovin tarkkaan ei olla vielä ajateltu, meillä yhteiset 2v ja 10kk ja etälapset jotka tämän joulun meillä 11v ja 14v. Vanhin pyysi kunnollisia kuulokkeita, nuorempi etä jotain helmikorusettiä tms. Pikkuiset saanevat jotain vaatetta ja parit lelut kummallekin ja varmaan yhteiseksi parkkitalon.

Ratkaisin rahaongelman näppärästi hakemalla nuorimmaisen sairaskuluvakuutuksen rahat joululahjarahoiksi, on sairastellut aika paljon. Kurjaa sinänsä, mutta nyt ne rahat tulevat tarpeeseen. Lahjat haetaan suurimmalta osin etelänaapurista, sekä lelut että vaatteet ovat halvempia ja tosi kivoja.

En kyllä ole kovasti laskeskellut että saako kaikki varmasti yhtä monta pakettia meiltä, lahjoja tulee kuitenkin isovanhemmilta ja kummeilta myös. Varmaan niin että kalliimpia lahjoja vähemmän ja halvempia enemmän.

Tänä vuonna taidan toimia itsekkäästi ja nähdä oman napani ensin. Eli ostan vain omille lapsilleni enkä miehen lapsille yhtään mitään.

Ostin heille synttärilahjaksi puserot. Mitään suurta vastaanottoa ne eivät saaneet, eli tavallinen ja tarpeeseen tuleva lahja ei kelvannut. Ovat jo tottuneet siihen, että täältä mieltä saavat kaikkea kalliimpaa ja hienompaa, eikä minulla ole varaa eikä mielenkiintoa ostaa semmosia. Isovanhemmat, isä, kummit, tädit ja enot ostavat, ostakoot vastakin.
Ensi vuonna en edes osta mitään, luultavasti en edes järjestä synttäreitä.
Tähän asti kun homma on mennyt niin, että minä olen kalenteri kourassa kysellyt mieheltä että milloin pidetään, ketä kutsutaan, muista sitten kutsua - olethan laittanut kutsun ja sitten olen leiponut ja laittanut.
Ensi vuonna en tee yhtään mitään. Mies hoitakoot tai olkoot hoitamatta.

meillä lapsia yhteensä 4, miehen 2 teiniä (poika 15, tyttö 12), mun 4v poika ja yhteinen 5 kk vauva. miehen lapset tulee aattona käymään, niin kuin joka joulu ja mun poika on joulun isällään.
meillä on miehen kanssa ollut lähes alusta saakka yhteiset rahat, vaikka olenkin ollut työttömänä ja nyt pienellä äitiyspäivärahalla. mies ostaa isommille lapsille kummallekin yhden kalliimman lahjan ja sit jotain pientä (esim viime jouluna tytölle tietokoneelle sims2 ja pojalle joku ps2 peli) nyt tyttö toivonut jotain pelikonsolia, jonka mies ostaa yhdessä vanhempiensa kans, poika ei ole toiveita esittänyt, varmaan joku peli ostetaan. vauva ei paljon tarvi, se kun diggaa enemmän lahjapapereista ja naruista :laugh: laitetaan muutama vauva-lelu pakettiin.
mun pojan kans avataan lahjat kun tulee isänsä luota, sen ikäiselle merkitsee enemmän lahjojen määrä, joten aion ostaa edullisia, pieniä lahjoja useamman. poika saa taas kuitenkin mun sukulaisilta monta pakettia. sit pitää muistaa omaa siskoa (12v), miehen siskon lapsia (poika 12, tyttö 3)..
meilläkään ei liikaa rahaa ole, mut onneks mun isä lupas meille 200 joulurahaa!! muuten tää joulu varmaan oliskin ollut katastrofi!!

Yhteistyössä