Uusioperheen ongelmia. Surettaa ja väsyttää tämä kuvio.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhautunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Tomi";30753485]Tässäkin asiassa ihmiset ovat niin erilaisia. Toiset haluaa viettää joka päivä lapsensa kanssa eronkin jälkeen. Toiset ottaa eron sekä puolisosta ja lapsista.[/QUOTE]

Näinhän tuo on.

[QUOTE="NYT";30753490]Nyt vaan ilmoitat exälle, että viikonloput vaihtuu. Jos ei suostu niin sanot, ettei tapaamisia ole sitten lainkaan. Pysyt lujana vaan, niin eiköhän se taivu!
Ei lapsen kustannuksella tommosta tehdä.[/QUOTE]

Voi tsiisus :O

[QUOTE="NYT";30753490]Nyt vaan ilmoitat exälle, että viikonloput vaihtuu. Jos ei suostu niin sanot, ettei tapaamisia ole sitten lainkaan. Pysyt lujana vaan, niin eiköhän se taivu!

Siis mitä vittua? Ilmoitat exälle??? Kuinka dorka voi ihminen olla. Ei noi ole mitään ilmoitusluontoisia asioita. Onko tullut mieleen että sillä exälläkin voi olla uusi naisystävä kuvioissa ja sattuu sopimaan heidän kuvioihin tää nykyinen rytmi?

No justiisa näin :D. Jos mulla olisi tuollainen tilanne että olisin viikonloppuäiti niin vituiks menisi. Olen joka toinen vkonloppu töissä ja ne on siis määrätty jo vuosi sitten. Kyllä siinä pomo kiittelis kun kertoisi että nyt mun eksän nyksän pöksyt repee kun pitäsi saada lapset pois tieltä eli vaihdellaas vähän viikonloppuja!!! Siinä menisi aika monen muun työkaverin ja heidän perheidensä suunnitelmat uusiksi. Mutta eihän sillä ole väliä kun ei ole omia lapsia.
Ja tohon lapsivapaapaskaan niin joka toinen viikonloppuhan ydinperheläiset vie lapsiaan kuherteluhoitoon :D nyt mä tajuan miksi uusionyksäeksiä sit on jos kuherteluunkin pitää saada vapaata :D

Ensin sanotaan että ei täällä kukaan halua viedä lasta isältä pois, heti peräänjoku sanoo että ota tapaamisoikeudet pois jos ei suostu muuttamaan suunnitelmiaan. Lapsi ei ole vain lähivanhemman omaisuutta.

Noh, minä en missäännimessä ikinäkoskaan ole lasta halunnut viedä isältä. Meillä lapsi on ollut isällään paljon enemmän kun sopimuksessa lukee ja jossain kohtaa asui jopa jokatoisen viikon. Mutta se oli lapselle todella raskasta ja kun isä muutti toiselle paikkakunnalle perheensä kanssa se oli lopetettava muutenkin kun olis ollu vähän liikaa lapselle käydä kahdessa paikassa koulua (onkse edes mahdollista?). No, jokatapauksessa meidän tilanteessa lapsen isällä on uusi perhe ja vain ne yhteiset lapset, eli kyse ei ole siitä että esim.isän uudella vaimolla olisi myös ennestään lapsia ja omat viikonloppunsa. Lapsen isä on aikanaan joskus sanonut, että heille on ihan sama mitkä viikonloput lapsi on siellä kun he ovat aina kotona ja jos tulee jotain niin mummu on luvannut hoitaa. Nyt kuitenkin kun kyse on mun uudesta suhteesta niin ei voi joustaa yhtään. Ottaen huomioon että lapseni isä jäi mulle kiinni rysänpäältä nykyisen vaimonsa kanssa kun meidän lapsi oli vauva. Oon muutenkin joustanu kun kuminauha exän oikkujen mukaan tässä kymmenen vuotta, että joskus se munkin kuminauhani napsahtaa..

Alkuperäinen kirjoittaja turhautunut äiti;30753670:
Noh, minä en missäännimessä ikinäkoskaan ole lasta halunnut viedä isältä. Meillä lapsi on ollut isällään paljon enemmän kun sopimuksessa lukee ja jossain kohtaa asui jopa jokatoisen viikon. Mutta se oli lapselle todella raskasta ja kun isä muutti toiselle paikkakunnalle perheensä kanssa se oli lopetettava muutenkin kun olis ollu vähän liikaa lapselle käydä kahdessa paikassa koulua (onkse edes mahdollista?). No, jokatapauksessa meidän tilanteessa lapsen isällä on uusi perhe ja vain ne yhteiset lapset, eli kyse ei ole siitä että esim.isän uudella vaimolla olisi myös ennestään lapsia ja omat viikonloppunsa. Lapsen isä on aikanaan joskus sanonut, että heille on ihan sama mitkä viikonloput lapsi on siellä kun he ovat aina kotona ja jos tulee jotain niin mummu on luvannut hoitaa. Nyt kuitenkin kun kyse on mun uudesta suhteesta niin ei voi joustaa yhtään. Ottaen huomioon että lapseni isä jäi mulle kiinni rysänpäältä nykyisen vaimonsa kanssa kun meidän lapsi oli vauva. Oon muutenkin joustanu kun kuminauha exän oikkujen mukaan tässä kymmenen vuotta, että joskus se munkin kuminauhani napsahtaa..

Pitäskö sun soittaa sille exän nyksälle ja sopia asiasta sen kanssa?

Siis tuliko teille alunperin riitaa tuosta huoltajuudesta vai sopiko molemmille tämä viikonloppusysteemi? Itselläni ei lapsia ole niin en tiedä millaista se on. Outoa että miehelle passaa että lapsi tulee vain viikonloppuisin. Reiluinta tietenkin on että lapsi on vuoroviikoin isän ja äidin luona.

Kurja tilanne ap, ymmärrän täysin miksi tuo on kurja tilanne.

Tossahan on paljon keinoja joita voi käyttää, laidasta laitaan. Tosin kaikissa niistä tilanne todennäköisesti hetkellisesti kiristyy ja lapsi joutuu kestämään riita-tilannetta. Pidemmän päälle kuitenkin tilanne saattaisi helpottua.

Esim. lastenvalvojan tai perheneuvolan tapaaminen. Siellä voisi päästä yhteisymmärrykseen siitä, että suostumattomuus viikonloppujen vaihtoon on vain ja ainoastaan lapsen edun vastaist

Hakemus käräjäoikeuteen viikonloppujen vaihdosta. Tai asianajajan tekemä alustava ehdotus suoraan etävanhemmalle, eli ei siis vielä varsinainen käräjähakemus mutta ehdotus johon suostumattomuus tarkoittaa että asia menee käräjille. Käräjilta voisi hyvinkin saada päätöksen viikonloppujen vaihdosta, koska eihän tuossa ole mitään järkevää syytä miksi se ei sopisi ja lapsille se olisi paras ratkaisu.

Lapsen oma päätös siitä että menee isälleen niinä viikonloppuina kun sisarpuoli ei ole paikalla. Tietysti lapselle rankka juttu olla tomerana tässä asiassa mutta tukisin lasta ja kertoisin että kyllä se isä siitä rauhoittuu kun huomaa ettei menetä mitään ja mikään ei oikeastaan muutu mihinkään. Ja että se on lapsen etu ja toive.

Ja tosiaan kahta ekaa voi yrittää sekä tyttäresi isään että miehesi exään. Kumpi sitten vaikuttaa siltä suostuisi tuohon helpommin ilman sen kummempia riitoja.

Siis tuliko teille alunperin riitaa tuosta huoltajuudesta vai sopiko molemmille tämä viikonloppusysteemi? Itselläni ei lapsia ole niin en tiedä millaista se on. Outoa että miehelle passaa että lapsi tulee vain viikonloppuisin. Reiluinta tietenkin on että lapsi on vuoroviikoin isän ja äidin luona.

Tuossa ap selitti tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja turhautunut äiti;30753670:
Noh, minä en missäännimessä ikinäkoskaan ole lasta halunnut viedä isältä. Meillä lapsi on ollut isällään paljon enemmän kun sopimuksessa lukee ja jossain kohtaa asui jopa jokatoisen viikon. Mutta se oli lapselle todella raskasta ja kun isä muutti toiselle paikkakunnalle perheensä kanssa se oli lopetettava muutenkin kun olis ollu vähän liikaa lapselle käydä kahdessa paikassa koulua (onkse edes mahdollista?).

Alkuperäinen kirjoittaja turhautunut äiti;30752179:
Tyttö täyttää toukokuussa 12v. Eli ihan kohta.
Mutta on niin kovin lojaali isälleen, eikä halua pahoittaa isän mieltä vaikka pahoittaisikin sitten omansa.
Pahaa tekee vierestä tätä seurata.
Toki olen jutellut tytön kanssa ja myös isänsä kanssa, mutta minkäs teet kun et mitään voi tehdä.
Mun lapsen isä on aina ollut sellainen että asiat täytyy mennä hänen pillin mukaan tai suuttuu ja alkaa todella lapselliseksi kiukuttelijaksi. Nykyisen mieheni ex taas ei voi sietää minua lapsensa elämässä ja tekee kaikkensa hankaloittaakseen meidän arkea ja elämää.
Tää on todella rasittavaa. Ei päästä miehen kanssa kaksin juuri koskaan mihinkään kun aina jompikumpi lapsista on kotona. Mikä nyt on tavallaan sivuseikka ja itsepä on tämä elämäntilanne "haalittu" ja lasten onni tietysti tärkeintä. Mutta olis se aika hienoa jos tytöt olis samoina viikonloppuina etävanhemmillaan ja voitais tehdä mitä halutaan.....

Miten kuvittelet ei eroperheissä järjestyvän aika jolloin voi tehdä mitä halutaan? Onko lasten lähettäminen eksälle ainoa keino? :)

Miten kuvittelet ei eroperheissä järjestyvän aika jolloin voi tehdä mitä halutaan? Onko lasten lähettäminen eksälle ainoa keino? :)

Eihän ei eroperheissä ole eksiä :xmas:

Kyllä joissakin ydinperheissäkin saadaan sitä aikaa vain vanhemmille. Ei kaikki mutta jotkut.

Mutta sehän nyt ei ollut ap:n ensisijainen tarkoitus tuolle vaan molempien lapset kun ovat eri aikaan ja haluaisivat olla samana viikonloppuna.

[QUOTE="diipa";30753774]Kurja tilanne ap, ymmärrän täysin miksi tuo on kurja tilanne.

Tossahan on paljon keinoja joita voi käyttää, laidasta laitaan. Tosin kaikissa niistä tilanne todennäköisesti hetkellisesti kiristyy ja lapsi joutuu kestämään riita-tilannetta. Pidemmän päälle kuitenkin tilanne saattaisi helpottua.

Esim. lastenvalvojan tai perheneuvolan tapaaminen. Siellä voisi päästä yhteisymmärrykseen siitä, että suostumattomuus viikonloppujen vaihtoon on vain ja ainoastaan lapsen edun vastaist

Hakemus käräjäoikeuteen viikonloppujen vaihdosta. Tai asianajajan tekemä alustava ehdotus suoraan etävanhemmalle, eli ei siis vielä varsinainen käräjähakemus mutta ehdotus johon suostumattomuus tarkoittaa että asia menee käräjille. Käräjilta voisi hyvinkin saada päätöksen viikonloppujen vaihdosta, koska eihän tuossa ole mitään järkevää syytä miksi se ei sopisi ja lapsille se olisi paras ratkaisu.

Lapsen oma päätös siitä että menee isälleen niinä viikonloppuina kun sisarpuoli ei ole paikalla. Tietysti lapselle rankka juttu olla tomerana tässä asiassa mutta tukisin lasta ja kertoisin että kyllä se isä siitä rauhoittuu kun huomaa ettei menetä mitään ja mikään ei oikeastaan muutu mihinkään. Ja että se on lapsen etu ja toive.

Ja tosiaan kahta ekaa voi yrittää sekä tyttäresi isään että miehesi exään. Kumpi sitten vaikuttaa siltä suostuisi tuohon helpommin ilman sen kummempia riitoja.[/QUOTE]

On se kumma kun ollaan aina käräjäoikeudella uhkaamassa jos ei äiti saa heti kaikkea mitä haluaa. Tietääkseni isälläkin on oikeus päättää asioista?

[QUOTE="diipa";30753774]Kurja tilanne ap, ymmärrän täysin miksi tuo on kurja tilanne.

Ja tosiaan kahta ekaa voi yrittää sekä tyttäresi isään että miehesi exään. Kumpi sitten vaikuttaa siltä suostuisi tuohon helpommin ilman sen kummempia riitoja.[/QUOTE]

Aivan naurettavaa että käräjäoikeus lähtee muuttamaan järjestystä koska äidillä on uusi poikaystävä. On isälläkin oma yksityiselämä ja omat menot.

Meidän uusperheessä minun ja mieheni tytär ovat toistensa parhaat kaverit, vaikka ikäeroa heillä on kolme vuotta. Minun tyttäreni oli kolmevuotias, kun tapasi mieheni tyttären ensimmäisen kerran ja siitä lähtien (lähes viiden vuoden ajan) tytöt ovat pitäneet yhtä joka toinen viikonloppu ja kaikkina loma-aikoina, jolloin toisella paikkakunnalla asuva tyttö tulee meille. Siinä välissä he pitävät yhteyttä mm. Whatsapissa.

Minä en voisi kuvitellakaan, että lapset olisivat meillä eri viikonloppuina, eivätkä näin ollen näkisi toisiaan. Lasteni isä on joskus ehdottanut viikonloppujen vaihtoa, mutta kenellä olisi mukavaa, kun tyttäreni itkisi kaverinsa perään isänsä luona?

Ymmärrän siis AP:n 2ongelman" oikein hyvin. Luulisi aikuiselle miehelle järkipuheen auttavan. Oletteko pitäneet palaverin asiasta niin, että paikalla olisivat sinä, tyttäresi ja tyttäresi isä? Keskustelisitte asiasta nokatusten ja asiallisesti.

Yhteistyössä