uusin vauva-lehti

sain luettua kyseisen artikkelin päihdeperheestä ja vaikka haluaisin ajatella että kaikille pitää suoda toinen mahdollisuus niin kyllä kurkkua kuristi lukea sitä raskausajan touhuakin...
toivon todella että Nuppu saa elää päihteettömässä perheessä loppuelämän ja toisaalta jos se ei vanhemmilta onnistu niin ymmärtäisivät luopua lapsesta
 
Omassa perheessä ollut alkoholi-ja mielenterveysongelmaa ja oon sitä mieltä, että Suomessa liikaa suojellaan vanhempien oikeuksia ja aivan liian vähän ajatellaan lapsia. Täytyy olla asiat todella huonosti ennen kuin lapsi huostaanotetaan ja silloinkin usein palautetaan vanhemmille ja huostaanotetaan jälleen uudestaan ja monta kertaa pallotellaan edestakaisin ennen kuin asiaan tulee lopullinen ratkaisu. :(

Mäkin haluaisin uskoa siihen, että kaikille pitää suoda toinen mahdollisuus. Kunhan se sitten jää siihen, eikä montaa uutta mahdollisuutta vanhemmalle ja aina uutta pettymystä lapselle. :(

En oo ko. artikkelia vielä lukenut enkä tiedä pystynkö lukemaankaan. Toivottavasti asiat sujuvat perheellä jatkossakin hyvin ja vanhemmat pysyvät kuivilla sekä pitävät huolen lapsestaan.
 
tahdompa minäkin tuoda mielipiteeni esiin tosta kirjoituksesta, koska luulen,että tunnen tuon pariskunnan(en ole ihan satavarma) ja tunteminenkin väärä sana tietäminen olisi oikeampi. Mutta niin utelias luonne olen että otan selville on pariskunta sama B)

mutta asiaan. Mun mielestä ketään ei saisi tuomita sen menneisyyden takia,uskon että jokaisella meistä on jotakin mörköjä kaapissa ja musta osoittaa todella isoa rohkeutta tulla edes vähän esiin noinkin ison ongelman kanssa.

Kertoihan artikkelikin kuinka vaikeaa on elää sen tiedon kanssa että lapsi voi joutua siihen vierotitukseen. Mun mielestä kuitenkin parempi tuollainen korvaushoito raskausaikana kuin se että pariskunta olisi hankkinut kadulta aineita ja salanneet käytön neuvolassa. sellaista en hyväksyisi missään nimessä.

omaan tuttavapiiriini kuuluu yksi korvaushoidossa oleva ihminen hänen luvallaan sain vähän kirjoittaa tähän, hän halusi vuosikausia lopettaa mutta ei onnistunut ja oli niin syvällä heroiinikierteessä, että ilman korvaushoidon alottamista tämä ihminen olisi menehtynyt päihteisiin tai sit siihen että olisi yrittänyt vieroittautua niistä. Nyt hän ollut 3v hoidossa eikä ikinä uskoisi että hän on entinen narkomaani.

antakaa siis ihmiselle,ongelmaisille mahdolliisuus älkääkä heti tuomitko heitä heidän menneyisetensä takia.

tohon huostaanottoon. kyllä otetaan huostaan jos näyttää siltä että äiti ei pärjää laosen kanssa ja päihteiden käyttö jatkuu,pitää olla myös tosi pitkä näyttö raittudesta ennenkuin lapsi lo9pullisesti palutetaan vanhemmille/vanhemmalle.

olen aika ollut kiinnostunut päihde-ongelmaiseten ihmisten elämästä ja selviytymisestä. johtunee koulutuksestani.

tämä ei mikään puolustuspuhe vaan oma näkökantani asioihin
:wave: :wave: :wave:

tinttiliini
 
Tähänpä sanon kyllä minäkin oman mielipiteeni. Mun mielestä huumeriippuvaisia paapotaan ihan liikaa heitämelkein pidetään parempana kuin muita ihmisiä ja kun päästää kuiville niin sit ollaankin jo melkein jumalan asemassa. Itsekkin tunnen erään huumeveikon joka on niiden aineiden takia lapsensa menettänyt ja sanon suoraan etten todellakaan toivo hänen lastaan takaisin saavan vaikka miten esittää nykyään hyvää ihmistä..Lapsi on tärkein

En tahdo pahottaa kenenkään mieltä mutta tässä on mun mielipide kun olen seurannut sivusta tätä kyseistä perhettä..
 

Yhteistyössä