Nyt kaikki yhdessä ja mennään peilin eteen, sieltä näkyy minä itse!
Nyt on tosiaan mopokarannut ja pointti hävinnyt... Yritetään suvaita muutkin eiköstä.
Peesaan täysin ketjun aloittajaa/ kaksplussaa siinä, jotta vauvaa ei oikein sovi jättää 4 vuorokaudeksi hoitoon edes läheiselle hoitajalle, jos ei ole pakko. Sen sanoo järkikin.. saati kuka äiti voi olla erossa vauvastaan niin kauaa putkeen jos ei ole pakko...
Mutta asioissa on aina se toinenkin puoli
Kaikilla lapsilla ei ole isiä tai isä on todella kaukainen.. Toisilla lapsilla isovanhempi on se toinen läheinen hoitaja... Me kaikki elämme erilaisissa elinolosuhteissa toiset onnellisina ja toiset taas vähemmän...
On hienoa jotta voit viettää miehesi kanssa iltasella sohvalla katsoen leffaa ja kinastella karkeista... Toiset joutuvat lähteä kotoaan tekemään sitä... ai miksikö.. ehkä siksi, että koti on myös työpaikka!
Entä ne vanhemmat jotka tekevät vuorotyötä, ne jotka näkee toisiaan ehkä nukkumassa.. saattaa mennä pitkiä aikoja, ettei näe puoliskaa.. tietää vain, että toinen asuu samassa taloudessa.
Jne..
neuvo siinä sitten parisuhteen hoidossa?? Otiko kaikki mahdolliset perhetyypit huomioon? Ai että vaihda vuorotyöstä pois
helpommin sanottu kuin tehty!!
Josko voisimme tukea toinen toisiamme eikä aina tuomita!!
No meillä... 4,5 kk on hoidossa joka viikko. Hänelle on vastasyntyneestä asti ollut mahdollista suoda laajempi aikuisten verkko johon kuuluu isovanhemmat. Isovanhemmat hoitavat/ leikkivät lapsen kanssa säännöllisesti joka viikko. Minäkö huono äiti? En mielestäni, suurimmaksi osaksi olen läsnä ja ihan käytännön syystä (täysimetetty). Kaikki tämä tähtää siihen, jotta lapsi saa viettää aikaa isovanhempien kanssa ja samalla siten mahdollistaa minulle vapaata. Vapaata hoitaa kotia jotta voin sitten olla enemmän lapsen kanssa. Vapaata viettää aikaa isännän kanssa... Meillä kun ei tuo iltailu ole mahdollista (voi kun olisikin) Kun lapsi kasvaa hän saa olla isovanhempien kanssa pitempiä aikoja ja yksin. Ts. kun lapsi saa ruokansa lautaselta, hän voi olla pidempiä aikoja...
:saint:
No se meidän elämästä...
Minut on aikanaan hoidettu hyvinkin isovanhempien toimesta ja kunnallisessa perhepäivähoidossa... ei sen takia, jotta äitini olisi ollut jotenkin hompsale vaan ihan olosuhteiden pakosta... En kärsi mistään mitä väitetään, jotta lapsi kärsii jos on erossa äidistä...
Kyllä kai se on hoitajasta kiinni!
Eikö olla vain onnellisia omasta olosta ja yritetään tehdä siitä päivittäin parempaa.. kukin taaplaa tavallaan omassa elämässä ja olosuhteissa... tuetaan ellit toisiamme. Näillä keskustelupalstoilla, kun emme tiedä millaisessa ympäristössä kukin elämme.
Lapsi ei mene rikki, vaikka hän olisi hoidossa!