uusia kattiloita mistä?missä esim tehtaan myymälöitä tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sartsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sartsukka

Aktiivinen jäsen
30.10.2004
1 854
0
36
Lohtaja
Niin homman nimihän on se että en ole ikinä ostanut kattiloitakaan mistään ja nyt alkaa oleen niin että vanhat kattilat voisin viedä miehen äidin mökille ja meidän vaunuunkin,mutta sittenhän tartten uudet itselleni.Jos investoisi uusiin.Tietty ne maksaa.Mutta toisaalta postimyynnistä en haluaisi tilata vaikka onhan vaikka hopparissa vaikka minkälaisia.Mietin että kun kuljemme kuitenkin paljon että jos jossain olisi tehtaan myymälää tms.paikkaa jossa edullisesti kuitenkin hyviä esim vaikka niitä kakkoslaatuisia.Mutta tietääkö kukaan missä sellaisia paikkoja olisi.Voisi ottaa listaa ylös ja matkaan mukaan kun joskus lähtee.

Ikeasta ostin kolme teflonpintaista kattilaa viimeksi siellä käydessäni, ja ainakin vielä olen ollut niihin tyytyväinen - eivätkä olleet kovin kalliitakaan. Muutoin en Ikean kattiloiden laadusta tiedä, mutta noiden perusteella voisin suositella :)

niin tiedänhän minä että marketeissakin on kattiloita.Mutta mä haluaisin ns.kattilasarjan.Ja mä haluan että se si palvelee minua lähes tulkoon kaiken sen mitä tässä elämässä tarttisikin.Lisää suosituksia otan vastaan ja sitten jään niitä miettimään mistä ja miten olisi parasta.

ABC myymälöiden yhteydessä on usein tehtaanmyymälöitä. Kannattaa ostaa laadukkkaita merkki tuotteita koska ne myöskin kestää "isältä pojalle". Opalla ja Hackmannilla kattilat 2l kattila noin parimymmentä euroa ja isommat kallimpia. Teräskattilat on musta parhaita ja niin laadukkaita kun ostaa merkki tuotteen että niissä voi tehdä vaikka maito kastikkeen ilman että palaa pohjaan. Matador kattila on pinnoitettu mutta pinnoite kestää metalliset välineet joita tflon pintaiset ei kestä.

Tehtaanmyymälät ovat yllättäen usein todella kalliita, kannattaa katsella esim. Halpahalli tyyppisistä kaupoista, joissa kuitenkin myydään merkkituoteitta Iittalaa, Hackmannnia jne.

No tehtaanmyymälöissä ei varsinaisia kattilasarjoja ole, tietysti samaa mallia saa eri kokoisena. Mutta ei siis mitään kimppakivaa hobbyhall tai ikea tyyliin.
Minä käytän kattiloita paljon ja nykyään mulle kelpaa vain kunnon teräskattilat, ei mitään ikean tai muita vastaavia rupuisia teflonkattiloita. Kalliimmatkin pinnoitetut kattilat menevät muutamassa vuodessa pilalle, jos niitä käyttää oikeasti eikä vain makuuta keittiön kaapissa.

Opa ja Hackman ovat hyviä suomalaisia merkkejä, niiltä löytyy tehtaanmyymälöitä ympäri suomen. Varman parhaiten hakemalla em. firmojen nettisivuilta.

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
tehtaanmyymälöissä kuitenkin pystyy tinkimään paremmin kuin marketissa tai nettiostoksia tehdessä.Haluaisin kuitenkin kokeillä ns.käteen sitä kattilaa ja netti ostoksissa se ei ole mahdollista.

Eipä noissa mitään tinkaamista harrasteta, samanlaisia kauppoja ne on kuin muuallakin, poikkeaa lähinnä siinä, että tarjolla on usein myös kakkoslaatua edullisemmalla hinnalla, mitä ei tavallisissa kaupoissa myydä. Hintataso on kalliimpi kuin monissa tavallisissa kaupoissa, et vaan tunnu sitä uskovan, vaikka moni sitä täällä vakuuttaa. Ihan marketeista ja halpa-kaupoistakin saa noita sarjoja, kunhan vaan sinne keittiötarvikse osastolle viitsii mennä katsomaan ja ihan voi käteen kokeilla sielläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
tehtaanmyymälöissä kuitenkin pystyy tinkimään paremmin kuin marketissa tai nettiostoksia tehdessä.Haluaisin kuitenkin kokeillä ns.käteen sitä kattilaa ja netti ostoksissa se ei ole mahdollista.

Eipä noissa mitään tinkaamista harrasteta, samanlaisia kauppoja ne on kuin muuallakin, poikkeaa lähinnä siinä, että tarjolla on usein myös kakkoslaatua edullisemmalla hinnalla, mitä ei tavallisissa kaupoissa myydä. Hintataso on kalliimpi kuin monissa tavallisissa kaupoissa, et vaan tunnu sitä uskovan, vaikka moni sitä täällä vakuuttaa. Ihan marketeista ja halpa-kaupoistakin saa noita sarjoja, kunhan vaan sinne keittiötarvikse osastolle viitsii mennä katsomaan ja ihan voi käteen kokeilla sielläkin.

Juuri näin.

Niin no olenhan minä poikennut niilläkin osastoilla ja katsellut.Mutta tosiaan meillä kaikki tämänhetkiset on Sellainen sekasikiö kun on tällä hetkellä ja kaikki jonkun vanhoja tms.Kirppiskamaa.Kiitos vinkeistänne.
Mä kyllä olen aika kova tinkimään kaupoissa.Mutta marketissa tai postimyynnin kautta se ei kuitenkaan juuri onnistu.

Yhteistyössä