Uusi vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelottaa"

Vieras
Olen ihan alussa raskaana, aiemmat lapset jo alakoululaisia. Pelottaa tosi paljon, koska lapsen isän kanssa ollaan erottu jo aiemmin, tästä yhdestä kerrasta sitten kävi näin...En tiedä pystyisinkö aborttiin kun muutenkin itkettää helposti. Mietin miten selviäisin uuden lapsen kanssa, kun joutuisin sen kasvattaa kuitenkin yksin. Tosin jouduin kyllä selvitä aiempienkin kanssa pitkälti yksinäni, ja selvisin siitä. Rohkaisua kaipaisin tähän tilanteeseen, koska oli vahinko kyseessä. Onko mulla moraalinen oikeus abortoida se?

Minä en tekisi aborttia vaikka sinulla onkin oikeus niinkin päättää. Ajattelisin että vauva on lahja sinulle, ja ennenkaikkea sisaruksille! Tilanteesi on myös siinä mielessä hyvä ettei sinulla ole muita pieniä lapsia tällä hetkellä.

Kiitos vastauksesta! Musta kyllä tuntuu siltä etten pysty tekemään aborttia, vaikka mies sanoi ettei halua uutta lasta. Mähän sen kuitenkin asian ratkaisen. Mutta kuinka lapset siihen sopeutuisi että tulisikin pikkusisarus, kun ovat tottuneet olemaan keskenään? Mulla ei ole edes ketään omaisia täälläpäin

No mä olen sinänsä huono vastaamaan, että meillä lapset ei ennen uutta vauvaa ole paljon ehtineet tottua olemiseensa... meillä on nimittäin 9 lasta 15v sisällä.
Mutta mulla on kokemus siitä, miten isommat suhtautuu uuteen tulokkaaseen.
Tuntuu että mitään sen parempaa ei isoille lapsille voi olla kuin uusi vauva.
Sitä halataan ja pusitaan ja hellitään ja lellitään. Vähän isompana (toiseksi nuorin nyt 3v) hänen hyväkseen tuhlataan kaikki taskurahat...
Ja pieni saa hurjasti rakkautta, kun sitä on tarjoamassa myös isommat sisarukset.

Kannattaa ehdottomasti pitää lapsi jos tuntuu siltä ettet itse henkisesti selviäisi abortista. Tulet varmasti pärjäämään ihan hyvin yksinkin ja voihan olla mies itsekin lämpenee lapsiajatukselle kun näkee pikkuista. Ja sillä mitä mieltä vanhempasi ovat ei ole YHTÄÄN MITÄÄN merkitystä. Jos he eivät aiemminkaan ole hyväksyneet miestä ja silti olet jo lapsia tehnyt hänen kanssaan, mitä eroa tämän tulevan pienokaisen kanssa nyt sitten olisi? Voimia tilanteeseen! Olen aivan varma että vanhemmat lapset olisivat vain innoissaan uudesta vauvasta, kuten jo ylempänäkin kirjoitettiin.

teillä kaikilla aina ehkäisy pettää? Tästä pitäisi ihan tehdä ilmoituksia, tuntuu ettei ehkäisyvalmisteiden teho ole lähellekään sitä mitä väitetään =D