Nyt on käynyt oikeasti vahinko...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viisastuuko vahingosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viisastuuko vahingosta

Vieras
En tiedä mitä tehdä, kaipaisin nyt kannustusta ja neuvoa asian suhteen.. Eli neljäs lapsemme syntyi elokuussa, nyt vahvasti näyttä siltä että vahinko on sattunut. :/ Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, mutta mikäli vanhat merkit paikkaansa pitävät niin olen raskaana. Ja seksiä on ollut synnytyksen jälkeen tasan KOLME kertaa, joista todennäköisesti tämä raskaus saanut alkunsa ensimmäisestä kerrasta, koska muilla kerroilla olemme käyttäneet ehkäisyä. Ja tuo "eka kerta" synnytyksen jälkeenkin oli sitä alkukuusta ettei olisi mitään ovulaatiota pitänyt olla ( en siis ole imettänyt kuin vauvan ekan elinkuukauden ajan, siksi vielä suurempi pelko raskaudesta) . Menkkoja ei näy ei kuulu ja kaikki raskausoireet on.. miehelle en ole vielä uskaltanut asiasta puhua, hän on ilmaissut selkeästi että lapsiluku on täynnä. Itse ole vannonut että koskaan raskaudenkeskeytystä en tee vaikka mikä olisi, mutta enpä tiennyt että tyhmyyttäni tähän tilanteeseen joutuisin. Meillä on kaksi isompaa lasta, yksi taapero ja yksi vauva ja olen ihan täystyöllistetty näiden kanssa... rakastan olla äitiyslomalla mutta haluan myös palata mahdollisimman pian työhöni. En halua pyörtää periaatteitani keskeytyksestä, mutta en ehkä jaksa viidettä lastakaan, tai tietysti sen hoitaisin ja häntä rakastaisin mutta aina olisi kyseessä kuitenkin "vahinko" ja oma jaksaminen olisi tiukassa. Haaveilin kyllä iltatähdestä sitten joskus mutta ei nyt... en vaan jaksa, mutta periaatteet sotii vastaan. En tiedä mitä tehdä.
 
Yllätysraskautta ei ole olemassa jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä. Kyllä jokaisen aikuisen, varsinkin neljän lapsen vanhempien pitäisi olla tietoisia siitä, että seksistä voi tulla raskaaksi.
 
Yllätysraskautta ei ole olemassa jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä. Kyllä jokaisen aikuisen, varsinkin neljän lapsen vanhempien pitäisi olla tietoisia siitä, että seksistä voi tulla raskaaksi.

no siinä mielessä kyllä että mun biologian mukaan näin ei olisi pitänyt käydä tai ainakin erittäin pienellä mahdollisuudella. Toki tiedettiin mitä tehtiin ja ei tämä siinä mielessä mikään yllätys ollutkaan.
 
[QUOTE="vieras";27439773]No kuitenkin eikö se olisi helpompaa tehdä ensinnä se testi ???[/QUOTE]

no täytyypä kyllä sano että vaikeempaa ei testin tekeminen ole kertaakaan ollu. Mutta tietysti mä sen teen vaikka jo tänään, mutta omassa olossani ja oireistani jo tiedän että raskaana ollaan. terkuin neljän lapsen äiti.
 
no täytyypä kyllä sano että vaikeempaa ei testin tekeminen ole kertaakaan ollu. Mutta tietysti mä sen teen vaikka jo tänään, mutta omassa olossani ja oireistani jo tiedän että raskaana ollaan. terkuin neljän lapsen äiti.
tiedän että päätös tulee olemaan vaikea. itsellänikin 3 lasta, ja nyt odotan neljättä jota ei oltu suunniteltu. nimittäin olimme mieheni kanssa muutaman vuoden jo erossa ja palasimme yhteen ja tulin n 2kk sisällä raskaaksi. oma vika kun ei ehkäisyä käytetty, mutta lapsi on erittäin tervetullut <3 ja yhteen olemme muuttamassa kohta takaisin!
Mäkin olen aina ajatllut että en tee aborttia/keskeytystä koskaan, mutta mietin sitä vaihtoehtoa hetken, ennenkuin teimme lopullisen päätöksen pitää lapsi ja nyt molemat onnellisia :)
Zemppiä sinulle ja jutelkaa asiasta ja vaihtoehdoista!
t kolmen äiti
 
Parisuhteessa jossa tietoisesti jätetään ehkäisemäti ei voi tapahtua "vahinkoa"?
Nyt vaan tekemään testiä, ja ottamaan vastuu tapahtuneesta, miehelläkään mitään urputtamista ei voi olla kun on painanut paljaalla menemään!
 
no siinä mielessä kyllä että mun biologian mukaan näin ei olisi pitänyt käydä tai ainakin erittäin pienellä mahdollisuudella. Toki tiedettiin mitä tehtiin ja ei tämä siinä mielessä mikään yllätys ollutkaan.

kuten joku tällä aikoinaan sanoi
IHMISEN KEHO EI TOIMI KUIN SVEITSILÄINEN KELLO! eli se siitä biologiasta.

ja kannattaa tehdä se testi. meillä oli päätös et toinen saa tulla aikasintaan kun eka on 1v. ja ehkäsyä nyt käytettiin jos käytettiin, no aika hyvin. niin monesti oli tuntemuksia jotka eivät paikkaansa pitäneet ja menkat tuli vast 11kk synnytyksestä (imetin 9kk). nyt pieni jo koht 2v eikä sisarusta vieläkään tulossa.

eli hormoonit voi olla sekasin ja elko raskaudesta vain herkistää.
 
Jos tulisit siihen ruikuttamaan että panin ilman ehkäisyä ja olen paksuna niin sanoisin kyllä.

no vahvistaa vaan edelleen mun käsitystä että tyhmä olet edelleen. Aikuinen ihminen osaa sentään käyttäytyä. Mun TEKO ehkä oli tyhmä kun en just sen yhdenkerran käyttänyt sitä ehkäsyä mutta sun käytös on oikeaa tyhmyyttä jos menisit tuiki ventovieraille ihmisille laukomaan että oletpa typerä.
 
[QUOTE="hmh";27440582]No joko teit testin vai keskitytkö tähän palstavinguntaan?[/QUOTE]

no mitäs sinä muuta olet tehnyt kuin kytännyt tätä palstaa että pääset pätemään.

Ja melkeimpä jätän tämän aiheen tähän. Oli vissiin ihan turha luulla että täältä saa mitään asiallista tukea,
 
no vahvistaa vaan edelleen mun käsitystä että tyhmä olet edelleen. Aikuinen ihminen osaa sentään käyttäytyä. Mun TEKO ehkä oli tyhmä kun en just sen yhdenkerran käyttänyt sitä ehkäsyä mutta sun käytös on oikeaa tyhmyyttä jos menisit tuiki ventovieraille ihmisille laukomaan että oletpa typerä.

Jos tuikituntematon ihminen tulisi kitisemään tuosta asiasta, hän olisi ansainnut kommentin typeryydestään.

Olet itse miehesi kanssa täysin syypää tilanteeseesi, kuvittelitko että kaikki täällä säälii ja lohduttaa teitä? Jos ei malta pitää sen aikaa vehjettä housuissa tai jalkoja ristissä että ehtii ehkäisystä huolehtia, niin kannattaa olla aikuinen ja kantaa seuraukset, tavalla tai toisella (tarkoittaa lapsen pitämistä tai aborttia).
 

Yhteistyössä