Uusi työ ja raskaus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hippula"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hippula"

Vieras
Auttakaahan siskot...ja miksei myös veljet :)!

Mulla on todella kinkkinen tilanne...sain nimittäin tänään tietää että minut valittiin 60 hakijan joukosta erääseen työhön, joka alkaa elokuun alussa. Ainoa vaan, että olen raskaana ja la on tammikuun lopussa!! Työ on osaksi myös fyysistä, mutta ei mitenkään siis vaarallista.

Mitä tekisitte tilanteessani??? He haluavat vielä tavata minut ennen työn alkua, jolloin olen 14 viikolla..Pitäisikö kertoa? Tuntuu että samaan asioita mutta toisaalta en ole sairaskaan!

Edessäsi on kuitenkin asian kertominen työpaikalla, voi olla aika haasteellista henkisesti kuunneella työkavereiden nälvintää tai pahansuopia katseita. Jos olet siihen valmis ni mikäs siinä...
Mitä jos joudut pitkälle sairaslomalle? Vaikuttaa sun ansioihin myös...

Itse henkilökohtaisesti kertoisin raskaudesta. Helpompi olla töissä kun ei tarvitse asiaa salailla ja jossain vaiheessa se näkyy kuitenkin. Raskauden takia ne ei voi olla sua palkkaamatta.

Olet siis hakenut töihin jo ennen kuin tiesit raskaudesta. Jos sinut on jo valittu työhön niin ei sulla mitään hätää ole. Sanot vain reippaasti tapaamisessa, että jäät loppuvuodestä äitiyslomalle.

En tiennyt... Sain tietää hetki ennen haastattelua, mutta haastattelussa en asiasta maininnut. Mielestäni oli han liian aikaista kertoa kenelllekkään...
Mietinkin juuri, että voiko ne sanoa että eivät palkkaakkaan mua koska työ on osaksi fyysistä? Toisaalta arvostan rehellisyyttä ja ainakin työnantaja vaikuttaa todella hyvältä ja ilmapiiri myös.

Itse en kertoisi ennen kuin on nimi paperissa. On siitä joku lakikin koska pitää viimeistään kertoa, mutta se oli käytännössä niin myöhään että raskaus ehtii jo näkyä ennen sitä.

Yhteistyössä