uusi raskaus toiveessa

:wave:heips olen 20 vuotias tyttäreni syntyi 1.11.10 ja minulla on olllu 3 kertaa rinta tulehdus jonka takia imetys lopetettiin lääkerin suosituksesta. Nyt siis olen ollut imettämättä noin viikon ja olisi toivomuksena tulla uudestaan raskaaksi:kieh: mutta ei kuukautisia ole näkynyt vielä |O ei ne kai sitten pidäkkään alkaa vielä tai jos ollenkaan 4kuukauteen. Miehelläni ja minulla on monta sisarusta ja kakki pienellä ikäerolla ja se on minusta ollut mahtavaa ja sen takia itsekkin haaveilen samaa äitini sai ensimmäisen lapsensa 19 vuotiaana myöskin nuorena :) itse haluan 4 lasta ja kaikki pienellä ikäerolla toiv mukaan :) niin mietin kun ensimmäisen lapsen yritykseen meni 1,5v niin onkohan nyt synnytyksen jalkeen helpompi raskautua kun elimistö on kerran sen jo kokenut (myöskin meidän kulttuurissa tehdään monta lasta heti perään ):LOL:
 
oho
Se on niin, että joko on helpompi raskautua tai sitten ei. Muista antaa itsellesi aikaa palautua ensimmäisestä raskaudesta ja synnytyksestä niin jaksat sitten uudenkin raskauden paremmin.
 
----
Suosittelisin käyttämään ehkäisyä ainakin ekat 6kk. Ei mitään järkeä tulla raskaaksi sitä nopeammin. Lääketieteellisesti kai suositellaan ikäeroksi min 2 vuotta. Todellakin toinen raskaus alkaa usein helpommin, siksi nyt pillit pussiin vähäksi aikaa. Voi hyvinkin alkaa raskaus ekasta yrityskierrosta, kuten minulla, vaikka ekaa tehtiin monta vuotta.
 
järkeä ja järkeä mulle lääkäri sano että se on ihmisestä kiinni haluaako sitä heti tulla raskaaksi ja jaksaako sitä:) itse olen hyvin palautunut ja olen aina ollut erittäin eneriginen huolimmata siitä olenko nukkunut että voimia kyllä tulee riittää ei siinä mitään. ehkäsyä en ole kayttänyt synnytyksen jälkeen toki minulla on aina ollut kiarron kanssa ongelmia siitä lähtien kun ekan kerran kokeilin jasmin pillereitä toivottavasti kiarrot ei vaikuta:kieh:
 
Kovin kiireeltä kuulostaa, vaikka itsekin haluttiin vanhemmat lapset lyhyellä ikäerolla. Esikoinen oli 3kk kun päätettiin että seuraava saa tulla kun on tullakseen, en kuitenkaan muista että tuossa olisi mitään stressiä ollut asian suhteen. Yhdet menkat taisivat keretä välissä olemaan ennen kuin raskaustesti näytti plussaa esikoisen ollessa 6kk.

Nyt isommat lapset on 4v ja 5v ja kolmas lapsi on syntynyt 29.11 eikä tule kyllä mieleenkään että vielä millään lailla haaveilisi uudesta raskautumisesta, vastahan tuo edellinen on ulos saatu. :D
 

Yhteistyössä