Uusi raskaus km:n jälkeen jo ennen seuraavia kuukautisia?

  • Viestiketjun aloittaja Joulumieli
  • Ensimmäinen viesti
Joulumieli
Onko kukaan uskaltanut aloittaa uuden raskauden yrittämistä ennen kuin kuukautiset alkaneet keskenmenon jälkeen? Kävin jälkitarkastuksessa ja lääkäri sanoi, että nyt voi jo aloittaa. Ovulaatiokin ultran mukaan pian tulossa ja kohdun limakalvo 10 mm. Kuitenkin asia mietityttää, koska sairaalan ohjeessa lukee, että yhdet kuukautiset pitää odottaa. Toivon uutta raskautta mahdollisimman pian, sillä olen jo kohta 40v. Mutta onko liian pian km:n jälkeen alkaneessa raskaudessa jotain riskejä? Milloin kuukautiset ovat teillä muilla alkaneet? Keskenmenosta on 4 vk, vuoto kesti 2 vk.
 
Minua neuvottiin kaavinnan jälkeen monella eri tavalla. Kätilö neuvoi että yhdet menkat pitää tulla, hoitaja sanoi että 1-2 ja lääkäri taas 2-3. Olen lukenut lehdestä ja sairaalassa sanottiin että yhdet menkat pitää tulla, jotta kohdun limakalvo on palautunut/vahvistunut ennalleen ja, jotta uusi raskaus pystytään laskemaan tarkemmin. Mutta jos lääkäri on sínulle noin sanonut, niin mikä jottei? Uusi raskaus lähtee kuulemma helpommin alulle keskenmenon jälkeen. Minä vielä odottelen, että vuoto loppuisi. Tsemppiä yritykselle :flower:
 
karoliina24
Tulin ensimmäisen keskenmenon jälkeen heti raskaaksi, ei siis tullut menkkoja ollenkaan. Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että kaikki on hyvin ja saa jättää ehkäisyn. Mutta se raskaus meni kesken rv 12 ja sen jälkeen lääkäri suositteli vähintään kolmen kuukauden taukoa. Joka olikin ihan hyvä asia.
Huomasin, että riippuu niin lääkäristä mitä suosittelevet. Mutta tottakai kannattaa luottaa siihen mitä oma lääkäri on suositellut.
Menkat ovat tulleet km jälkeen noin 6-7vk kuluttua.

 
kupla73
Minulla km toukokuussa -03, uusi raskaus kesäkuussa -03. Eli ei kerennyt tulla menkkoja, ennenkuin aloin uudelleen odottamaan.
Lääkärit ihmettelivät, kuinka tulin uudelleen niin nopeasti.
Hyvin kaikki meni ja synnytin pienen prinsessan 9 kk sitten.
Tsemppiä teille yritykseen! :hug:
 
anskuli-80
Mulla oli just KM.Lääkäri sano että yhdet menkat pitäs tulla ennen ku uutta yritetään.Jotta pystys laskemaan paremmin lasketun ajan.Muuta syytä hän ei sanonut et miks pitäs oottaa niit menkkoja..En oo kyl viä ollu jälkitarkastukses..En millään malttas oottaa sinne asti..Tosin vuotoakin on vielä vähän..Aattelin kyl ottaa varman päälle ja oottaa ne menkat ettei sit ainakaan tarvii pähkät jos taas tulee KM et johtuko hätäilystä.. :whistle: :wave:
 
karoliina24
Niin minullekin sanottiin, että ainoa haitta jos tulee heti km jälkeen raskaaksi on se, että laskettu aika on vaikemapi laskea tai sitä ei voida laskea ollenkaan, jonka vuosi joudutaan tekemään ultra hieman normaalia aiemmin.

Tulipas pitkä :LOL:
 

Yhteistyössä