Uusi pillerimerkki Qlaira - kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja näppynoomi
  • Ensimmäinen viesti
Lissu
Mä olen niitä joille "mitkään pillerit ei sovi". Ei ainakaan ne kymmenkunta tähän asti kokeiltua merkkiä eikä myöskään ehkäisyrenkaat, mutta toistaiseksi Qlaira vaikuttaa lupaavalta. Aloitin ne tammikuussa, ekat 5 kk menkkoja ei kuulunut mutta nyt viime kuussa tulivat normaalisti. Ei ole ollut kipuja, välivuotoja, mielialan heittelyä, haluttomuutta, kuivuutta yms. yms. mitä pillereistä yleensä. Katsotaan nyt miten käy, mulla usein käynyt niin että jonkin aikaa pillerit näyttäisivät toimivan kunnes alkaa ne jatkuvat välivuodot ja muut oireet...

pakko kommentoida
Aikana ennen lapsia söin pillereitä (viimeksi muistaakseni Meliane?), lasten jälkeen laitettiin kierukka 2005. Viisi vuotta vuosin enemmän ja vähemmän koko ajan! Tänä kesänä otatin sen vihdoin pois, ja lääkärikin lopulta myönsi, ettei tainnut sopia mulle. Aloitin Qlairat samana päivänä, ja tiputtelu / vuoto loppui kuin seinään!!! Ekan laatan jälkeen tuli pienet menkat (3pvää), toinen laatta kohta lopussa. Toimii!

Rouva 43 v.
Olen käyttänyt näitä nyt viime kesästä lähtien, kävin gynellä uusimassa edellistä reseptiäni,
ja "ystävällinen" lääkäritäti vaihtoi toiset pillerit, koska olin niin vanha...
no joka tapauksessa muistaakseni heinäkuusta olen syönyt ja hyvä puoli näissä todella on se,
että menkat on jääneet tosi minimiin, just huomaa, että on se aika.
Mutta mutta... mitäpä näillä tekee, jos ei ole minkäänlaisia seksihaluja, eli mulla ei todellakaan
ole ollut minkäänlaisia haluja oikeastaan koko aikana, kun olen näitä syönyt, ei edes mitään
kännihimoja. Eli valitettavasti 2 liuskaa vielä käyttämättä, sitten heivaan nämä pillerit.
Eräs kaveri valitti samasta ongelmasta....

Tyytyväinen käyttäjä
Minä soin ko pillereitä vuoden, ja olin erittäin tyytyväinen. Menkat jäi lähes kokonaan pois, tosin lähes poikkeuksetta joka kuukausi kiertopäivänä 21 alkoi parin päivän tuhruvuoto. Mielialaan, painoon tai seksihaluihin ei vaikutusta. Finnejä ei käytön aikana tullut juurikaan, joten ihoon positiivinen vaikutus. Lopetin pillerit päätettyämme, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. 7 päivän kuluttua viimeisestä pilleristä tärppäsi... Kun ehkäisyn tarvetta tulee, niin aloitan Qlairat taas. Sopi ainakin mulle :)

"Silja"
Olen käyttänyt 3kk Qlairaa ja nyt on lopetettava ellei mieliala ja tunteet tasoitu uuden liuskan aikana. 1. lisukan aikana menkat oli noin joka toinen päivä, seuraavissa liuskoissa menkat kahdesti kuussa (niukat). Aiemmat pillerikokeilut on ollu erilaisia, nekään eisopinu päänsäryn ja verenpaineen takia tunnevammojen lisäks.. Parisuhde meni reisille ja nykyinenkin on menossa, asiat tuntuu ylisuurilta ja ylireagoin kaikkeen, raivon jälkeen tulee morkkis ja tuntuu kuin olis ollu humalassa raivotessaan, mut sama vaan toistuu. Positiivisena puolena pillerit nosti omia seksihaluja, mutta riitojen ansiosta halut on menny hukkaan...

Qlairaann
Olen jo melkein puoli vuotta syönyt qlaira-pillereitä. Minulle ovat sopineet. Kahden ensimmäisen laatan jälkeen kuukautiset tulivat aivan normaalisti. Alkoivat toisen punaisen pillerin ottamisen jälkeen. Yhtenä kuukautena tuli ihan keskellä laattaa niukat kuukautiset ja se oli kummallista. Soitin kuitenkin siitä lääkärille, joka totesi, että niin voi joskus käydä, mutta se ei vaikuta ehkäisytehoon. Nyt kahde muun laatan aikana ei ole tullut kuukautisia kesken kaiken, mutta ei myöskään niiden lopussa. Hiukan mietityttää voisinko olla raskaana, mutta en jaksais uskoa. Qlaira-pillereitä syödessähän kuukautiset voi jäädä kokonaan pois. Se sopisi minulle! :) Pelkkää hyvää sanottavaa kuitenkin qlairasta. Ainut harmi on, että kuukautisia ei voi siirtää, mutta jos ne jäävät kokonaan pois ei sekään haittaa. Kokeilkaa rohkeasti. Koskaan ei voi sanoa, että joku pilleri sopii kaikille. Toiset tykkää ja toiset ei. Se koskee kaikkia merkkejä!

Toisia pillereitä kokeileva
Olen 16-vuotias ja tarvitsin lääkärin määräämänä niihin pillerit, sillä mitkään särkylääkkeet eivät niihin auta. Ensimmäisenä mulle ehdotettiin Yazeja, joita suositellaan nuorille. Ne toimii samalla periaatteella mutta niissä ei ole hormonivaihtelua ollenkaan ja lumetabletteja liuskan lopussa on viisi. Menkat yleensä alkoivat siinä kahden viimeisen lumetabletin kohdalla ja kestivät noin viikon aika runsaana entisiini. Normaalisti menkat tulivat mulla aika säännöllisesti jo aika pitkällä välillä. Kierto oli suurimillaan jotain 32 päivää ja itse menkat kestivät vain pari päivää todella kivuliaina. Näiden Yazien yhteydessä tuli paljon tiputteluvuotoa pitkin kuukautta, jonka vuoksi vaihdoin lääkärin suosituksesta ne Qlairaan. Mulla on Qlairasta sekä hyviä että huonoja puolia. Aluksi ei ollut mitään erikoista ei turvotusta, ei tiputusvuotoja, ei minkään näköstä vuotoa. Mutta noin siinä pariviikkoa niitä syötyäni ovulaation aikoihin tuli hirveät alavatsakivut, joista en ennen ollut kärsinyt ovulaation aikana. Menkat alkoivat syötyäni toisen tummanpunaisen tabletin ja kestivät viikon. Vuoto oli todella niukkaa ja niinkuin se olisi ollut vanhaa sellaista ruskeaa vuotoa ja aina, kun oletit sen loppuneen niin yllätykseksi se alkoi parintunnin päästä uudestaan. Olen nyt toisen liuskan loppupäässä. Tällä viikolla pitäis menkat alkaa, saa nähdä tuleeko, kun aika usealla ne on jäänyt väliin. Toisaalta hyvä, että ei tulis, sillä olis reissu tulossa just nyt viikonloppuna ja näillä kun ei voi mun tietääkseni menkkojakaan siirtää. Se on haittapuoli, sillä Yazeilla pystyi siirtämään menkkoja vain siirtymällä suoraan toiseen liiuskaan syömättä lumetabletteja. Ja mietin itse olisko nämä Qlairat syypäänä mun masentuneeseen mielialaan, kun aika monella on semmosia tuntemuksia. Tietysti olen vielä teini-ikäinen ja se voi ihan hyvin johtua siitäkin ja mulla on muutenkin ollut pienen elämän aikana perheessä ongelmia, jotka ovat voineet johtaa minut tähän kuntoon. Mutta voisko olla, että nämä ovat edesauttaneet asiaa? Ja suuri miinus ulkonäkökannalta, kuten monella muullakin akne. Mulla ei ole ennen tullut finnejä oikeastaan ollenkaan ja jos onkin tullut niin ihan pieniä ja huomaamattomia sillontällöin ja Yazit vielä edistivät kasvojen finnittömyyttä, mutta Qlairat vaan pahentavat sitä. Hiusraja/päänahka on ihan täynnä isoja punasia ja tulehtuneen olosia finnejä ja kasvoihin on muutenkin tullut sellasia finniröykkiöitä ja en pidä siitä ollenkaan, kun olin tottunut siihen ''melkein täydelliseen ihooni''. Ajattelin näiden syiden johdosta vaihtaa taas pillereitä. Ajattelin et kokeilis näitä esim. Yasmineja, joissa on se viikon tauko. Kun ne on erilaiset verrattuna näihin ne vois ehkä sopiakkin ja muutenkin meijän suvussa ika monella naisella ei oo oikein tämmöset ''kokoaika syötävät'' pillerit käyneet, että aika monella on justiin esim. Yasminit. Oisko kellään kokemuksia näistä pillereistä? :)

"vieras"
Nostanpa jos täällä on lisää kokemuksia..
Tosiaan v. 2009 nämä ovat tulleet markkinoille.

Kävin tänään gynellä ja sain qlairat. Nyt ollut cerazette ja ne kyllä ainakin vaikutti mielialaan ja seksihaluihin (siksi halusin vaihtaa) joten katsotaan nyt nämä. Suositteli näitä kun ikää kohta 40v. Joskus ollut femoden käytössä ja sanoi että jos ne sopi, uskoo että nämäkin.
Sanoi että kannattaa katsoa muutama kuukausi miten kroppa näihin reagoi. Ja jos tuntuu ettei sovi niin sitten voisi harkita hormonikierukkaa. Antoi siitä myös esitteen.
Ja vihkosen myös lantionpohjalihasten harjoittamiseen vaikka sanoikin että ne on hyvät. Pyysi muutaman kerran "jännittään" niitä lyhyesti ja pitempiaikaisesti.
Tutki myös rinnat joten oli hyvä gyne :)

"vieras"
Googlettelin ja lueskelin niin suurin osa käyttäjistä ei ollut tyytyväinen tähän pillerimerkkiin.
Harvalle sopi.
En mitään tiputteluvuotoa haluaisi kun nyt ei ole ollut menkkoja oikeastaan ollenkaan.

14 vuotias tyttö
Käytin aiemmin lääkärin määräämänä koviin kuukautiskipuihin , mutta käytin vain 14 päivää, kun lueskelin sivuvaikutuksia ja alkoi peloittaa, oli mm. Rintasyöpä, kovat vatsakivut, veritulppa...
Nyt kävin lääkärillä uudestaan ja määräsi samat, en oikeastaan viitsisi käyttää, mutta kuukautiskivut ovat liian pahat... kai sitte pitää koittaa se 3kk että toimiiko. Kun käytin oli kauheat mielialavaihtelut, yhdessä vaiheessa huusin, toisessa nauroin ja yhtäkkiä alan itkeä jos vaikka kaikki astiat olivat likaisina...
Lääkärissä sanottiin, ettei saa olla koneessa yli kuutta tuntia tai voi tulla veritulppa, mikä on huono kun olen lähtemässä matkalle...
Pitäisikö aloittaa pillerit vasta matkan jälkeen? Menkat tulevat huomenna, mutta menen matkalle ensi kuun alkupäivinä...
Apua?
En kyllä kestä enää menkkakipuja..

Yhteistyössä