Uusi, pesemätän t-paita. Uskaltaako laittaa 1v päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä teen tunnustuksen: En ole ikinä kuuna kullanvalkeana pessyt uusia vaatteita :saint: En lasten enkä omia enkä miehen. Hengissä ja hyvissä voinneissa, älkäät suuttuko :D
Vaikkakin eihän sottapyttyjen päällä ole vaatteet kun yhden päivän ja sitten lentää pyykkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Mä teen tunnustuksen: En ole ikinä kuuna kullanvalkeana pessyt uusia vaatteita :saint: En lasten enkä omia enkä miehen. Hengissä ja hyvissä voinneissa, älkäät suuttuko :D
Vaikkakin eihän sottapyttyjen päällä ole vaatteet kun yhden päivän ja sitten lentää pyykkiin.

peesi :wave: :D :D

Juu en ole minäkään pessyt,siksi tuo kysymys tuntuu jokseenkin oudolta.

tääs maalaisjärki jossain. älä nyt hemmetti laita pesemätöntä paitaa lapsen päälle voi saada vaikka keuhkoahtauman. ei juma. tää menee yhteen niiden : tänään niin ja niin paljon asteita mitä puen lapselleni päälle. MÄ EN KEESTÄ

Jos ei ole mitään iho-oireita, niin ei sitten niin väliä. Itselläni ovat kummatkin lapset atooppikkoja ja esikoinen on vielä kova hikoilemaan, niin hänen iho kyllä ärtyy, jos laittaa suoraan kaupasta haetun t-paitan tai housut.

Joo mutta sä oletkin blondi,sekin pitää ottaa huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Joo mutta sä oletkin blondi,sekin pitää ottaa huomioon.

...haha mä oonki brunette ja siltikään en pese :P

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
tääs maalaisjärki jossain. älä nyt hemmetti laita pesemätöntä paitaa lapsen päälle voi saada vaikka keuhkoahtauman. ei juma. tää menee yhteen niiden : tänään niin ja niin paljon asteita mitä puen lapselleni päälle. MÄ EN KEESTÄ

No just näin.

mulle tuli varmaan rintasyöpä siitä kun en pessyt... :D

Mikä teitä vaivaa? Miettikää niitä rättipajoja siellä Intiassa ja Kiinassa, missä ne vaatteet tehdään, siellä ne kankaat pyörii likasilla lattioilla ja vaikka missä, säilytysoloista puhumattakaan. Ja eikun lapsen päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:

Juu en ole minäkään pessyt,siksi tuo kysymys tuntuu jokseenkin oudolta.

Hyi hitsi! Ei muuten, mutta kun miettii missä kiinalaisen tehtaan lattioilla ne pyörii ja mitä itikoita siellä on. Ja sitten ne uitetaan siinä kemikaalimyrkyssä, joka haisee joissain vaatteissa ja lähes aina lakanoissa, ihan järkyttävälle. Mä en pystyis laittaa.

Mä en laittais. Oon aina lasten vaatteet pessy ensin, omia en. Viime aikoina on vaan useamman kerran käyny niin että on uusista vaatteista mulle tullu karsee ihottuma. Isoja punasia paukamia jotka kutiaa aivan karseesti. Joten ilmeisesti oon herkistyny joillekin käsittelyaineille. Ja yleensä mulla on hyvä iho. Eli jatkossa pesen niin omat kuin lasten vaatteet ennen käyttöä.

Yhteistyössä