Uusi naapuri.. muutti tänne maalle ilman autoa ja nyt on suuttunut, kun en kuskaile..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapuri

Vieras
Täältä on matkaa lähimpään kauppaan noin 10km. Vuokrasi vanhan mummonmökin naapurista. En tiedä miten hän oli/on ajatellut kauppareissut ja muut hoitaa, kun täällä ei kulje busseja eikä hänellä ole autoa. Pyysi, että voisinko aina ilmoittaa, kun menen kauppaan tai asioille. En ole ilmoitellut mitään ja hän on nähnyt mun ajavan autolla ohi varmaan päivittäin. Nyt hän ei enää moikkaile minulle. Voisin ajatella kuskaavani häntä joskus ihan satunnaisesti, mutta ajatus säännöllisestä kuskaamisesta ahdistaa.

Noin minäkin tekisin, von kuullostaa kamalalta mutta en halua sitoa itseäni kiinne johonkin naapuriin joka itse päätti muuttaa tuollaiseen paikkaan.
Ei minullakaan olisi satunnaista kuskailua vastaan mutta jos kokoajan niin huh

Itse en noudata naapurin aikatauluja enkä muutakaan mutta kun kaupoille lähden niin aina koukkaan kysymässä lähteekö mukaan.

Eli jos kaupassakäynnit sopii mun aikatauluun niin ihan mielelläni autan.

Itse en noudata naapurin aikatauluja enkä muutakaan mutta kun kaupoille lähden niin aina koukkaan kysymässä lähteekö mukaan.

Eli jos kaupassakäynnit sopii mun aikatauluun niin ihan mielelläni autan.

Joo ja varmaan mielelläsi sitten oottelet, kun naapuri hoitelee asioitaan ja sä olisit jo valmis lähteen kotiin.. ihanaa, kun on hyväsydämisiä ihmisiä. Itse en lukeudu niihin.

[QUOTE="hmm";23102774]Joo ja varmaan mielelläsi sitten oottelet, kun naapuri hoitelee asioitaan ja sä olisit jo valmis lähteen kotiin.. ihanaa, kun on hyväsydämisiä ihmisiä. Itse en lukeudu niihin.[/QUOTE]

Joo, ei mua haittaa :)

Jos mulla on kiire en koukkaa kyytiinkään.

Mutta jos tuo naapuri on vaan pyytänyt, että voitko ilmoitella... ja ajatellut, että ehkä sie mielelläs ottaisit seuraa kauppareissulle tai jotain... ja ehkä hän oli ajatellut myös, että siitä maksaisikin bensarahaa sillointällöin ja jos et ole saanut sanottua sitä, että et aio häntä ottaa mukaan ja siksi on loukkaantunut.
Kyllähän aikuisen ihmisen pitää osata sanoa ”Ei”.

Minusta on ihan luonnollista kysyä naapurilta, että tarvitseeko hän kyytiä kun olen itse jokatapauksessa menossa... tai kysyä itse kyytiä naapurilta jos tiedän hänen olevan ehkä menossa. Ja varsinkin, jos siis on vaan kyseessä se, että kyytiä pyydetään silloin samalla kun minulle sopii, siis minun aikatauluni mukaan, niin tottakai otan kyytiin, jos autossani on tilaa.

Itsekäs ihminen ilmoittautuu! En siis myöskään mielelläni kuskailisi naapureita kauppaan. Satunnaisesti voisin, ja varmasti kuskaisinkin, mutta tuo toinen puoli, että pitää odotella toisen asioiden hoitamista, ei houkuttele.
Eli "ääni" ap:lle täältäkin:D.

Joo, en myöskään tosiaankaan säännöllisesti kuskailisi ketään, aika hektistä on omakin meno, no tuskin kukaan haluiskaan meidän kyytiin kun mukana on aina enemmän ja vähemmän ipanoita-apinoita.
MUTTA monilla kunnilla on niitä "palveluautoja" vai mitkä lie, mitkä voi soittaa ja ne kuskailee esim. kerran viikossa ja maksaa saman kun bussimatka. Pistä sellainen lappu mistä tosta on tietoa niin hänen postilaatikkoonsa.

Täältä on matkaa lähimpään kauppaan noin 10km. Vuokrasi vanhan mummonmökin naapurista. En tiedä miten hän oli/on ajatellut kauppareissut ja muut hoitaa, kun täällä ei kulje busseja eikä hänellä ole autoa. Pyysi, että voisinko aina ilmoittaa, kun menen kauppaan tai asioille. En ole ilmoitellut mitään ja hän on nähnyt mun ajavan autolla ohi varmaan päivittäin. Nyt hän ei enää moikkaile minulle. Voisin ajatella kuskaavani häntä joskus ihan satunnaisesti, mutta ajatus säännöllisestä kuskaamisesta ahdistaa.

No mikä estää ilmottamasta sillon kun sulle sopii ottaa naapuri mukaan? Eihän sitä ny joka reissulle tarvi ottaa

Mutta jos tuo naapuri on vaan pyytänyt, että voitko ilmoitella... ja ajatellut, että ehkä sie mielelläs ottaisit seuraa kauppareissulle tai jotain... ja ehkä hän oli ajatellut myös, että siitä maksaisikin bensarahaa sillointällöin ja jos et ole saanut sanottua sitä, että et aio häntä ottaa mukaan ja siksi on loukkaantunut.
Kyllähän aikuisen ihmisen pitää osata sanoa ”Ei”.

Minusta on ihan luonnollista kysyä naapurilta, että tarvitseeko hän kyytiä kun olen itse jokatapauksessa menossa... tai kysyä itse kyytiä naapurilta jos tiedän hänen olevan ehkä menossa. Ja varsinkin, jos siis on vaan kyseessä se, että kyytiä pyydetään silloin samalla kun minulle sopii, siis minun aikatauluni mukaan, niin tottakai otan kyytiin, jos autossani on tilaa.
Ja sinäkö osaat sanoa EI? Montakos mukulaa sulla olikaan... :whistle:

Ei voi muuttaa maalle suunnittelematta etukäteen millä kulkee asioille. Kai sen nyt ymmärtää tyhmempikin.
Ja joo, mielelläni autan ihmisiä mutta en suostuisi siihen että joka kerta täytyy hoitaa naapurinkin asioita tai ottaa hänet huomioon.

En tajua, miksei naapuri voisi satunnaisesti tulla kyydissäsi kaupungille. Eihän hän pyytänyt sinua aikatauluttamaan menojaan hänen vuokseen. Ehkä hän jopa yritti tällä tavalla tutustua naapuriinsa.
Jospa naapuri oli jostain kuullut, että maalaiset ovat leppoisia.

Ei voi muuttaa maalle suunnittelematta etukäteen millä kulkee asioille. Kai sen nyt ymmärtää tyhmempikin.
Ja joo, mielelläni autan ihmisiä mutta en suostuisi siihen että joka kerta täytyy hoitaa naapurinkin asioita tai ottaa hänet huomioon.

Kyllähän mallakin taksi kulkee, ei kaikkien tarvi päivittäin kaupungilla rampata. Myös polkupyörä on ihan toimiva vaihtoehto suurimman osan vuodesta.

[QUOTE="alma";23103063]Kyllähän mallakin taksi kulkee, ei kaikkien tarvi päivittäin kaupungilla rampata. Myös polkupyörä on ihan toimiva vaihtoehto suurimman osan vuodesta.[/QUOTE]

Eihän tässä sitten ole mitään ongelmaa, naapuri ajakoon taksilla jos se on hänen suunnitelmansa. Turha sitä on autollista naapuria (siis ap:ta) mistään syyllistää tai osoittaa mieltään olemalla moikkaamatta.

[QUOTE="vieras";23103146]Jospa se on loukkaantunut, ettei ap ollut rehellinen, kun hän kysyi ap:ltä tätä naapuriapua?[/QUOTE]

No mä olen edelleen sitä mieltä että on enemmän kuin naapuriavun vaatimista jos laskee sen varaan maalle muuttaessaan ilman autoa että joku naapuri kuskaa. Mun mielestä se on todella itsekästä.
Eihän se ole maalla pärjäämistä jos joka kulkemiseen tarvitsee vieraan ihmisen apua, satunnaiset kyydit ymmärrän jos esim auto hajoaa tai ei lähde käyntiin.

En tiedä olemmeko sitten mieheni kanssa jotenkin outoja,mutta kuskaamme kyllä naapuria kauppaan jos olemme sinne itse menossa. Naapuri saattaa käydä kysymässä et oletko tänään menossa kauppaan/kaupungille tai sit me käymme oven takana kysymässä et onko tarvetta,kun olemme itse kauppaan menossa.
Meillä tässä talossa kyllä muutenkin käydään naapurista lainaamassa jotain jos puuttu, tai tarvitaan jossain apua.Samoin hoidetaan naapurin lapsia jos tarvetta jne.. Kaikki asukkaat puhaltavat samaan hiileen.

Toisilla taitaa vaan olla niin veressä/suvussa tuo kerjääminen liekö äidinmaidosta sitten imettyä ja opittua.
Itse asumme kerrostalossa noin 5km päässä keskustasta ja minua hävettää jos naapurini tulee autolla vastaan ja tarjoaa kyytiä, monesti olen hyvällä ilmalla sanonutkin että kiitos mutta ei kiitos kun haluan hiukan saada liikuntaa.
Muutaman kerran olen kyytiin sitten suostunut tosin silloinkin aina omsta tahdostani antanut bensarahaa.
Minua nolottasi äärettömän paljon alkaa kerjäämään keneltäkään kyytiä vaikka kuinka olisi "pakko" tilanne, jos pakko on päästä ja bussi ei kulje niin sitten soitan mielummin taxin kuin häiritsen naapuriani.
Sanottakoot vielä että tässä on siis monta naapuria jotka aina silloin tällöin olisi kyytiö tarjonneet mutta en minä kehtaa olla toisten vaivoina.

Yhteistyössä