Meilläpä taas on hiukan toisin... Alussa oli mullakin sama fiilis, ettei mies ole yhtään kiinnostunut lapsesta mutta hänpä tarvitsikin vaan vähän aikaa, koska hänellä ei ollut aiempaa kokemusta lapsista. Nyt siis tämä puoli sujuu hienosti, mutta tyttö (2,5 v) protestoi voimakkaasti uutta miestäni vastaan (ei vielä asuta yhdessä). Eli käytännössä kiukuttelee kaikesta miehen ollessa läsnä, kun joutuu jakamaan äidin jonkun muun kanssa. Mieheen tämä sattuu tosi paljon, kuvittelee kai tämän johtuvan hänestä itsestään vaikka todellisuudessahan olis ihan sama lapsen kannalta, kuka "varastaa" häneltä äidin huomiota.
Mutta olen kuitenkin saanut lupauksen paremmasta elämästä, joten aion sinnikkäästi jatkaa suhdetta! Kyllä tämä vielä ajan kanssa muuttuu helpommaksi! Tai niin toivon...
Kuuluu ikään. Ei siis johdu siitä, ettei mies ole lapsen isä tai että ei asu vakituisesti siellä.
Voit siis lohduttaa miestäsi tällä.
Meilläkin on 2,5 v yhteinen lapsi ja yhdessä asutaan siis. Mutta auta armias jos isi tulee äidin viereen!! Tenava nostaa kauhean metelin ja tunkee siihen väliin ja sekaan. Jos köllöttelemme sohvalla vierekkän, on ipana suunnilleen minun naamallan lopulta. Tai jos näkee että isi on asettautumassa minun viereeni, keskeyttää leikin, syöksyy väliin, karjuu, tunkee miehen pois...
Yöllä ja itkuihin muutenkin kelpaa vain äiti. Jos isä menee, huuto pahenee.
Yhteistä hetkeä , läheisyyttä ja tunnesidettä, voi luoda lapsen kanssa menemällä pulkkamäkeen, tai hoitamalla lapsen iltakylvyn. Tekemällä yhdessä jotain ihan tavallista arkiasiaa, niin ettei äiti ole paikalla ollenkaan.