UUSI Läskin Sulattajat, vko 1

No joo maaliskuulta oon tohon päässy.. TOSIN siis toi 121kg oli ennen raskautta ja siihen sit ne raskauskilot.. (Tosin alotin ruokavalion muutoksen raskauden aikana) Ja kun poika syntyi helmikuussa sit lähti kunnolla käyntiin. Mut mä oon kamala hitleri itselleni.. Esim. yhtäkään karkkipussia/suklaalevyä/sipsipussia/roskaruokaa en ole vetänyt ja kahvittelu kakut on tosiii harvassa.. :)
 
No niin :) Kaikki päivitetty tonne! Ja huomauttaa sitten ihan rohkeasti, jos jotain vääriin tai joku jäi välistä :D Aika monta innokasta laihduttelijaa nimittäin :)


Josko me sovittais maanantai sitten punnituspäiväksi? Teen aina su-iltaisin uuden ketjun, johon voi sitten maanantain aikana käydä pistämässä tuloksia, jotka sit päivitän illalla :)

Tsemppiä kaikille ekaan viikkoon. Ja mulla on tällä viikolla pelkästään kahdet pikkujoulujuhlat... Tosi hyvä aika aloittaa laihdutus :D
 
"Pullukka"
Täällä meni maanantai ja ensimmäinen päivä kivuttomasti. Spinningiä 70 min ja ruoka juuri niinkuin pitikin. Syön jutan kuuria mukaillen. Proteiiniä aika reilusti, sillä reenaan aika usein. Meinaan kyllä syödä jotakin hyväskää viikonloppuna. Näin ainakin jouluun. Tammikuulta ehkä tiukempi linja.

Hyvän kokoinen ryhmä meillä koossa. Nyt sitten vaan läskiä sulattamaan!
 
Sheik
Onpa mukava kun saatiin paljon porukkaa mukaan. Nyt sitten jokainen vaan omaan tahtiin laihduttamaan. Mulla eilinen meni aika hyvin, sain syödyksi myöhäisen aamupalan tai kai se oli ennemminkin lounas, mutta muutos jokatapauksessa aijempaan.
 
maariaV
Hienoja pudotuksia jo monella takana! Antaa itseenkin uskoa kun tosiaan se 3-5 kiloakin tuntuu niin hankalalta pudottaa.

Millaisia keinoja teillä on? Millainen ruokavalio? Mitä liikuntaa?

Itse koitan syödä perusterveellisesti. Välttäen sokeria, valkoisia jauhoja, ns. huonoja hiilareita. Mutta noin pääasiallisesti ihan tavallisesti ravitsemussuosituksen mukaan, ehkä hieman enemmän proteiinia kuitenkin. Ja yritän kiinnittää myös huomiota rasvan laatuun. Kaloreita lasken noin suurin piirtein.

Liikuntana kävelyä päivittäin 30 min- 2 h. Spinning 1 h 1-3 kertaa viikossa. Sitten pientä lihasjumppaa ihan kotona, vatsalihaksia, punnerruksia ym. muutaman kerran viikossa. Pitäisi varmaan siihen kehittää joku hyvä "ohjelma" ja tapa. Onko teillä vinkkejä tähän, jumppailetteko kotona?
 
"Rosalia"
Eilinen meni ihan kivasti; pääsin takaisin normaaliin ruokailurytmiin ja jätin herkut pois. Illalla kävin bodystepissä, joten liikuttuakin tuli. Kävin tänä aamuna puntarissa ja heti oli kilo tippunut kun viikonlopun synttärimässyttelyjen turvotukset alkoivat lähteä. Nyt vaan pitää pysyä samalla linjalla...

Itse syön normaalisti melkolailla terveellistä ruokaa, herkkuja melko harvoin. Kompastuskivenä mulla on nuo erityispäivät, kuten juhlapyhät ja merkkipäivät, jolloin tulee itsekin leivottua ja silloin kyllä karkaa helposti mopo käsistä. Tavallisen kotiruo'an suhteen ongelmana mulla on annoskoot, eli vaikka syön ihan terveellistä ruokaa, sitä tulee välillä syötyä ihan liian suuria annoksia. Nyt on siis taas kiinnitettävä huomiota siihen, että tulee syötyä vain nälkään, ei huvikseen. Sellaisen pikkumuutoksen tein taas eilen, että vaihdoin kahvin vihreään teehen. Kahvin kanssa houkuttaa ottaa aina jotain pientä syötävää siihen keralle, mutta vihreää teetä tulee litkittyä ihan sellaisenaan.

Liikun paljon, jopa 4-5krt viikossa hikiliikuntaa. Nyt yritän saada itseni myös kuntosalin puolelle useammin. Kotijumppaa teen harvemmin, mutta siihen mulla on apuna kahvakuula. Se on tosi hyvä väline ja netistä löytyy pilvinpimein vinkkejä sen käyttöön.
 
Sheik
MaariaV, itse syön tosi paljon kasviksia, en syö leipää, perunaa, riisiä enkä pastaa. Mulla on aika erikoinen ruokavalio, kun mulle vältää ns. vähemmän gourmet ja olen koukussa erilaisiin salaatteihin. Esimerkki hyvästä ja täyttävästä salaatista: jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, fetaa, raejuustoa, kanaa tai tonnikalaa, valkosipuli-aiolikastiketta, joskus laitan herkkusieniä,simpukoita, kananmunaa tai vaikkapa juustoa. Sitten tykkään syödä kreikkalaista maustamatonta jugurttia (Lidlistä) jonka sekaan laitan vähäkalorista marjakeittoa ja hiukan hasselpähkinärouhetta. Maittavaa ja erittäin terveellistä :) Liikuntaa en ole vielä oppinut harrastamaan, mutta jospa tässä pikkuhiljaa.
 
"MaMa"
Mun täytyy tulla tänne kans. Ainakin valittamaan omasta saamattomuudesta. Tai oonhan mä saanu painoni nostettua 100 kiloon. :headwall: Oon siis jo vuosia ollut mukana näissä ketjuissa ja lopputulos on ollut vain se, että lihon koko ajan.TUNNESYÖPPÖ kun olen. Ja erittäin paha sellainen.

Mulla hommaa hankaloittaa myös mun työ, jossa on koko ajan tarjolla kaikkea hyväskää. Tosin itsestähän se on kiinni, ottaako sitä vai ei. Tähän asti oon aina ottanut. :( Siihenkin pitää tulla muutos. Kaikki kakut on vaan niin hyviä.

Jotain on saatu tässä kohdalleenkin. Aamupalaksi on vakiintunut smoothie, jossa on protskujauhetta, banaani, salaattia ja marjoja. Se on hyvää, ravitsevaa ja sillä jaksaa hyvin puoleen päivään. Siitä eteenpäin mulla onkin sit se syöminen vähän hakusessa. Jotain positiivista kuitenkin, iltasyöpöttely on meinaan jäänyt pois. Tosin iltapala pitäis vielä viilata kohdilleen, että sekin ois vakiintunut.

Haen siis nyt ennen kaikkea terveellisiä elämäntapoja ja oikeaoppista syömistä ja ateriarytmejä. Painosta en nyt jaksa ottaa stressiä. Se tippuu kyllä varmasti kun saan muut asiat kohdilleen.
Mulla todettiin tässä syksyllä myös astma ja aloitin viikko sitten myös mielialalääkkeet. Epäilen myös, että mulla on sokereissa jotain häikkää. Että sellaista kaikkea mukavaa tämä ylipaino on saanut aikaan.

Myös liikunta on jäänyt taas kokonaan. Se ei ole tuntunut mielekkäältä, enkä ole itseäni pakottanut. Yritän edetä pienin askelin, kohti terveempää minää. En välttämättä ilmoita painoa joka viikko (olen yrittänyt opetella pois vaa'an kyttäämisestä), mutta tuntojani voin tänne mielelläni kirjoitella. Mutta jotta meillä on edes jokin mittari, niin ilmoitan aloitusmitat eli pituutta on 164cm ja aloituspainoksi saa merkata sen 100,1kg. Ei ole tämän päiväinen paino, mutta haluan sen merkata ylös, sillä on suurin paino missä olen koskaan ollut. Enkä halua unohtaa sitä, jotten vahingossa ylitä sitä uudestaan.
 
Sheik
Minä käyn puntarilla päivittäin ja merkkaan kalenteriin lukemat. Siitä on sitten hyvä seurata mitenkä se paino vaihtelee, ja näkee miten se lähtee laskuun, välillä tulee plussaa muutama sata gramma jopa kilo ja taas mennään alaspäin. Ihan vaan vinkkinä niille joita kiinnostaa painon tippumisen seuranta.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Wanha auto
Pääsiskös mukaan vielä???
Tuossa kurvi-läski-keskustelussa kurkittuani totesin olevani siis edelleen liikapainoinen... Olen jo pudottanut 7kg elokuusta. Pituus on 164cm, paino tänä aamuna 72,4. Tavoitepaino olisi 65kg.
Saa lisätä listaan, jos vielä sopii :). Ai niin ja "menetelmäni" on painonvartija-pisteily ja ohjattu liikunta 4 krt/vko.
 
"Rosalia"
Minä käyn puntarilla päivittäin ja merkkaan kalenteriin lukemat. Siitä on sitten hyvä seurata mitenkä se paino vaihtelee, ja näkee miten se lähtee laskuun, välillä tulee plussaa muutama sata gramma jopa kilo ja taas mennään alaspäin. Ihan vaan vinkkinä niille joita kiinnostaa painon tippumisen seuranta.
Minulla on ollut sama systeemi jo pidempään ja se toimii hyvin. Tietää missä mennään painon suhteen, eikä tule yllätyksiä "hups, painoinkin 10 kg enemmän kuin luulin..." tms.

Tänäänkin on ollut hyvä päivä, itsekuri on pitänyt. Syömiset mennyt ihan ok ja olen yrittänyt opetella taas runsaampaa vedenjuontia. Bodyattackissa kävin ja siitä tuli niiiiiin superhyvä olo!!

Ensimmäinen mahdollinen kompastuskivikin on jo tiedossa; viikonlopun anoppilareissu. Siellä on kaikki mahdolliset herkut ladattuna pöytään ja ainahan siellä tulee syötyä ihan liikaa. Nyt meinaan jo etukäteen päättää mitä otan, syön sen yhden annoksen ja sitten pistän stopin. Meinaan käskeä miehen "kyttäämään" ja muistuttamaan jos meinaan livetä...
 
"MaMa"
Minulla niitä kompastuskiviä on tässä ihan riittämiin vielä ennen joulua. Siksi en otakaan tätä niin vakavasti vaan pyrin pikkuhiljaa siihen parempaan. Josko sitten vuoden vaihteessa olisi jo tavat kohdallaan eli säännöllinen ateriarytmi ja terveellinen ruoka ja jonkin verran myös liikuntaa mukana. Siitä olisi sitten helppoa jatkaa ja paino alkaisi ehkäpä tosissaan myös pudota. Nyt suurin tavoite on siinä, ettei se enää nousisi.
 
"MammaMiia"
Täällä myös yksi osallistuja lisää. Mulla myös raskauskiloja jäänyt ja muutenki kova herkuttelemaan. Pahinta on yösyöminen, aina kun herään vessaan tai syöttämään poikaa niin otan suklaapalan tai keksin ja se on jäänyt päälle ja on tosi vaikea päästä siitä tavasta eroon ku tekee kauheesti mieli makeaa. Aika on kyl huono näin ennen joulua mut pitääkö muut minkäänlaista herkuttelupäivää viikossa? Onnistuiskohan sellanen et aina lauantaina ois herkuttelupäivä?

Eli MammaMiia 164 cm ja 75 kg :/
 
Kyllä on kuulkaas grammat tiukassa. Olen pysynyt tiukassa linjalla ilman mitään ongelmia, mutta vaakaan ei valitettavasti piirry miinusta. Maanantaista tähän päivään on tuloksena -100g. Joskaan en harmistu, sillä se nyt vaan on ihan fakta, että näillä syömisillä mä ennemmin, tai sitten myöhemmin kyllä laihdun :)
 
Oi vitsit, tämä ketju on kuin suoraan minulle tarkoitettu, joten mahtuisiko vielä mukaan? Juuri aamulla mietin, että olisipa minun painonhallinta projektiin vertaistukea, ja täältähän sitä löytyi :)

Eli olen totaallisen kyllästynyt omaan olooni ja peilikuvaani. Elopainoa olen kerännyt ympärilleni 74 kiloa ja pituutta minulla on 160 cm. Mikä itseä eniten ärsyttää tässä olossa on se, etten ole edes viimeisilläni raskaana painanut näin paljon. Nuorimmainen lapseni on nyt kaksi vuotta ja hänen synnyttyään painoin 65 kiloa (mikä tuntui itsestä oikein hyvälle painolle), mutta tässä kotona ollessa olen lihonnut tuon lähes kymmenen kiloa.

No ei auta itkut markkinoilla, vaan täytyy tehdä asialle jotakin. Isoimmat ongelmani syömisen suhteen on älytön sokeririippuvaisuus sekä tunnesyöppöys. Aina kun saan lapsen päiväunille ja isommat eivät ole vielä palanneet koulusta mätän jotakin supersokerista, karkkia tms. ja palkitsen itseäni, mukamas. Ja mikä huvittavinta; syön herkut piilossa ja kiellän lapsilta tyystin herkut viikolla. Olen siis vielä pahimmanluokan kaksinaismoralisti.
 
"Rosalia"
Tervetuloa uudet pudottajat!!

Minulla ei erikseen taida olla varsinaista herkuttelupäivää, mutta en kyllä meinaa totaalikieltätyäkään niistä. Meillä on viikossa yksi mummolapäivä, jolloin menemme lasten kanssa viettämään päivää vanhemmilleni ja siellä on tietysti täysihoito päällä ruokailujen suhteen. Jälkkärit ja kahvipullat on melkein pakko syödä, joten siellä nyt ainakin tulee herkuteltua. Kotona saatan iltaisin ottaa pari pientä palaa suklaata, mutta muuten meillä ei kaapeista herkkuja löydy. Onneksi mieheni syö melkolailla askeettisesti, joten se helpottaa omaakin tilannetta.
 
"Pullukka"
Täällä mennyt hyvin tähän mennessä ja tänään sitten kipeänä. Joka kerta kun aloitan ruokavalion kevennyksen, tulen sairaaksi. Oikein yrittää vastustaa heti alkuunsa. No eipä ole eka kerta ja tiesin jo vähän odotellakin. Liikuntaa olen harrastanut reilun tunnin päivässä sekä kävelyä 40 min per päivä, paitsi tänään kun satoi.

Itse aloitan kunnolla laihdutuksen joulun jälkeen, mutta nyt yritän jo vähän pienentyä. Ei ole keväällä sitten niin kova urakka.

Meitähän
 

Yhteistyössä