UUSI KORVIKE?

Arwen Undomiel

Aktiivinen jäsen
20.06.2007
7 059
0
36
Helsinki
Tänään näin k-kaupassa uuden äidinmaidon korvikkeen joka oli sellainen sininen purkki ja siinä oli sellainen jääkarhu, purkki maksoi n. 7,5eur (n.20eur/kg).

Meillä on käytössä Almiron Pepti korvike ja välillä syötiin myös vastaavaa virosta tuotua korviketta joka oli myös jotain peptiä.

Onko jollain kokemusta tosta uudesta korvikkeesta?
Onko se samaa 'vatsaystävällistä' tavaraa kuin peptit vai huijaako vain paketin samanlkaltainen ulkonäkö?

Meillä ei ole Almiron Peptille reseptiä ja neidin kanssa palaa melkeen 200eur/kkpelkästään maitoon :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmeessä et ole hankkinut sitä reseptiä tuolle Almironille?

Ei olla päästy testeihin neuvolan kautta! Eivät suostu laittamaan testeihin koska maitoallergia ei ole niin raju että kasvuun vaikkuttais, joka taas johtuu siitä ettei päästetä niin pitkälle että annettais vaikuttaa kasvuun vaan mielumin ostetaan itse.

Tyttö jo 9kk+ joten viimeksi 8kk neuvolassa sanoivat että ei mitään järkeä enää mennä kun kohta tulee normaalit maidot kehiin. Sitten vasta voidaan harkita testejä jos ne ei sovi :headwall:

Luulisin, että kaupassa myytävät erikoiskorvikkeet on jotain Tutteli Omneon tapasta, jossa maidon proteiini on pilkottu helpommin sopivaan muotoon. Almiron peptistä olen ymmärtänyt, että osa proteiinista on poistettu kokonaan. Meiän vatsavaivaselle pojalle Tutteli Omneo oli paras. Nan kävi myös, mutta oli niin lirua, ettei pitänyt nälkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:

Ei olla päästy testeihin neuvolan kautta! Eivät suostu laittamaan testeihin koska maitoallergia ei ole niin raju että kasvuun vaikkuttais, joka taas johtuu siitä ettei päästetä niin pitkälle että annettais vaikuttaa kasvuun vaan mielumin ostetaan itse.

Yksityiselle lääkärille sitten. Tuleehan sekin pidemmän päälle halvemmaksi kuin maksaa normaali hinta tuosta Almironista.

Tyttö jo 9kk+ joten viimeksi 8kk neuvolassa sanoivat että ei mitään järkeä enää mennä kun kohta tulee normaalit maidot kehiin. Sitten vasta voidaan harkita testejä jos ne ei sovi :headwall:

meillä sama juttu omalääkärillä. kasvu ei niin pahasti ole pysähtynyt kun ollaan sitä valvottu että syö jotain edes.. ja saatu selville mille on allerginen(maito ja vehnä )..
niin omalääkäri vaan tuijottaa käyriä ja toteaa ettei anna lähetettä. reseptillä vaan kortisooneja ja rasvoja.. ja vielä noista vehnästä ja maidosta sais kelakorvauksenkin jos päästäs allergiasairaalan altistukseen.

yksityiset maksaa vaan liikaa meille.

Miksi ihmeessä ette ole menneet yksityisen allergologin vastaanotolle??? Ja allergia- ja astmaliiton keskustelupalstan kautta kannattaa myös kysellä halvemmalla korviketta. Lääkärivinkkejä voi kysyä esim. allergiat ja sairaudet -palstalta! TSEMPPIÄ!

yksityislääkärille sitten niin saat sen korvattavuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:

meillä sama juttu omalääkärillä. kasvu ei niin pahasti ole pysähtynyt kun ollaan sitä valvottu että syö jotain edes.. ja saatu selville mille on allerginen(maito ja vehnä )..
niin omalääkäri vaan tuijottaa käyriä ja toteaa ettei anna lähetettä. reseptillä vaan kortisooneja ja rasvoja.. ja vielä noista vehnästä ja maidosta sais kelakorvauksenkin jos päästäs allergiasairaalan altistukseen.

yksityiset maksaa vaan liikaa meille.

Kuule, kun menet yksityiselle, se ei vaadi kuin sen yhden käynnin. Jos tilanne on hyvä Almironilla, eikä muut korvikkeet sovi, hän voi laittaa lähetteen maitoaltistukseen. Ja kun saatte diagnoosin, Almiron-kustannukset laskevat niin paljon, että tuo yksi käynti yksityisellä tulee helposti kuitatuksi.

Kuule, kun menet yksityiselle, se ei vaadi kuin sen yhden käynnin. Jos tilanne on hyvä Almironilla, eikä muut korvikkeet sovi, hän voi laittaa lähetteen maitoaltistukseen. Ja kun saatte diagnoosin, Almiron-kustannukset laskevat niin paljon, että tuo yksi käynti yksityisellä tulee helposti kuitatuksi.

jos kommentti oli mulle niin meillä siis poika siis reilu 2½vuotias. ei olla juotu ikinä apteekin maitoja vaan soija,- kaura ja riisimaitoja..mullon sellanen hytinä ettei ruusulassa selviä yhdellä käynnillä.. tai antioksidanttiklinikallakaan..

No mä kyllä jo antaisin vaikka riisimaitoa jo. Eihän se nyt parista viikosta oo kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Miten teillä, ap, on varaa siihen Almiron peptiin 200 euroa/kk jos teillä ei ole varaa yhteen yksityiskäyntiin? Ihmettelen.

En oo missään vaiheessa sanonut ettei meillä olis varaa siihen. Oon joka kerta luottanut siihen että kyllä me nyt seuraavalla kerralla saadaan se lähete mut ei :headwall:

täytyy varmaan sinnitellä viimesillä ja sit koittaa sitä riisi/soija/kaura-maitoa!

Yhteistyössä