Uusavuton kyselee; mihin taapero vessareissun ajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Lapset terveitä ja vahingoittumattomia, ja minäkin oon päässyt vessaan ja jopa suihkuun aina halutessani =)

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Etkö sä tajuu MITÄÄÄN????? Sun pitää vahtia lapsia omilla silmilläsi 24/7, vessareissulla, suihkussa, KAIKKIALLA!!! Etkö sä tajua että mitä VAAN voi sattua?! On ihan onnen kantamoinen että sulla on lapset edes HENGISSÄ!!

:D

Vitsi vitsi. Oli ihan pakko purkaa ahdistusta kun muistan hämärästi jonkun ketjun missä ihmiset vakuutteli, että edes vessaan ei voi mennä ilman että sitä lasta tuijottaa koko ajan ettei vaan tapahdu mitään kamalaa. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Anna temmeltää kotona. Taaperoikäisen kuuluukin vähän kiipeillä sängylle yms...

komppaan

samoin sanoisin minä.
tietenkin pahimman itsensä telomis vaiheen aikana katsoin että ei putoamisalueilla ole alla kovia leluja vaan ennemmin tyynyjä tai sit ihan vaan mattokin vaimentaa hyvin. muuten meillä onki sen verran lapsiturvallista ettei tarvi isompia valmisteluja tehdä. oppiipa jatkossa tulemaan alas oikein kun ensin on pari kertaa kolahtanut. mun nuorempi oppi parissa viikossa tuleen alas hyvin kun sai sitä paljon harjoitella. mitä enemmän oot ottamassa vastaan ja suojelemas niin sitä hitaammin oppii.

Alkuperäinen kirjoittaja hp:

Tietyssä vaiheessa minä en ainakaan uskaltanu jättää taaperoa yksin temmeltämään vessakäynnin ajaksi. Sitten kun oppi tulemaan itse alas sieltä minne kiipesi niin sen jälkeen sai jäädä touhuamaan siksi aikaa omiaan.

No, minä oon jättänyt (aika usein taaperot myös konttasivat/tallustivat seurakseni vessaan, etenkin pahimmassa "äiti älä poistu silmistäni"- vaiheissaan). Lapset terveitä ja vahingoittumattomia, ja minäkin oon päässyt vessaan ja jopa suihkuun aina halutessani =)

Minä olen kerran syöksynyt pas*a persiissä nappaamaan pöydältä alas astuvaa taaperoa kiinni. Sen jälkeen otin vessaan mukaan niin kauaksi aikaa kunnes oppi tulemaan kunnolla alas ihan itse.

joskus oli aina vessassa mukana, mutta nykyään osaa jo leikkiä nätisti omilla leluillaan ja tulla sohvalta alas jne, joten saa olla vapaasti ja vessan ovi mulla on auki. yleensä tuleekin kattomaan, että missä äiti on, jos ei jaksa yksin touhuta.

aiemmin aina otin potalle istumaan mutta nyt raskaana kun ravaan vähän väliä vessassa niin saatan myös jättää oven vaan auki :) En tunne tarvetta niin kovaan yksityisyyteen pissatessa että pitäisi taaperon kanssa kaksin ollessa ovi lukita :laugh:

muoks: samoin nykyään osaa tulla sohvalta ja sängyltä itse alas joten sen puolesta ei tarvi niin paljon vahtivaa silmää enää, mutta meillä vahtimisen lisäksi seuranpidon syynä oli pottailun harjoittelu tosiaan.

Tietyssä vaiheessa minä en ainakaan uskaltanu jättää taaperoa yksin temmeltämään vessakäynnin ajaksi. Sitten kun oppi tulemaan itse alas sieltä minne kiipesi niin sen jälkeen sai jäädä touhuamaan siksi aikaa omiaan.

No, minä oon jättänyt (aika usein taaperot myös konttasivat/tallustivat seurakseni vessaan, etenkin pahimmassa "äiti älä poistu silmistäni"- vaiheissaan). Lapset terveitä ja vahingoittumattomia, ja minäkin oon päässyt vessaan ja jopa suihkuun aina halutessani =)

Sä oot aina ihme vänkääjä, joka hemmetin asiassa haluut olla erimieltä ja olevinas niin paljon parempi kuin muut:(

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Taapero tietysti pottailee.

*tyrsk* Miten ajattelet, että se onnistuisi samalla, kun itse hoitaa tarpeensa, kun lapsi on tuollainen ap:n mainitsema ikiliikkuja...? :D Ajattelito että se lapsi istuu siinä ihan suosiolla? :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja en kyllä kärsi jättää yksin kiipeilemään. Tuo on ihan älytön! Välittömästi sohvalle ja päälleen alas :(

Ai kauheeta. Meidän lapset on kyllä joskus tippuneet sohvalta alas.. kai. En ole edes varma, no sängyltä ainakin. Ei kai siinä tule kuin pieni kuhmu korkeintaan? Pahimmassa kiipeilyvaiheessa siirsin kyllä keittiön pöydän äärestä tuolit niin sinne pöydälle ei päässyt. Mutta mä oon ehkä sitten outo kun ajattelen että lapsi saa joskus jopa satuttaa itseään hiukan. Ja sillä meillä on sitten nopeasti opittukin kiipeämään ja laskeutumaan sohvalle/sohvalta turvallisesti..

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Lapset terveitä ja vahingoittumattomia, ja minäkin oon päässyt vessaan ja jopa suihkuun aina halutessani =)

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Etkö sä tajuu MITÄÄÄN????? Sun pitää vahtia lapsia omilla silmilläsi 24/7, vessareissulla, suihkussa, KAIKKIALLA!!! Etkö sä tajua että mitä VAAN voi sattua?! On ihan onnen kantamoinen että sulla on lapset edes HENGISSÄ!!

:D

Vitsi vitsi. Oli ihan pakko purkaa ahdistusta kun muistan hämärästi jonkun ketjun missä ihmiset vakuutteli, että edes vessaan ei voi mennä ilman että sitä lasta tuijottaa koko ajan ettei vaan tapahdu mitään kamalaa. :ashamed:

Mun puolesta lapsi saa kiipeillä ihan rauhassa kun oppii tulemaan oikein alas. Mutta tuo tosiaan tulee aina otalleen alas. Mulle ainakaan ei ees sonta kulje jos saa olla pelko persiissä et milloin taas kolahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sä oot aina ihme vänkääjä, joka hemmetin asiassa haluut olla erimieltä ja olevinas niin paljon parempi kuin muut:(

Voi kuule, minä kerroin miten meillä ollaan tehty/miten minä asian ajattelen, ja joku toinen siihen tuli "avautumaan" että hän ei oo vaan uskaltanut tehdä näin.

Joo, olen käynyt vessassa ja suihkussa ihan normaalisti myös lasten vauva- ja taaperoaikaan. Ikävää, jos se sinua harmittaa. Mulle henk.koht. on ihan sama, miten toiset menettelee :)

Niin ja en kyllä kärsi jättää yksin kiipeilemään. Tuo on ihan älytön! Välittömästi sohvalle ja päälleen alas :(

Ai kauheeta. Meidän lapset on kyllä joskus tippuneet sohvalta alas.. kai. En ole edes varma, no sängyltä ainakin. Ei kai siinä tule kuin pieni kuhmu korkeintaan? Pahimmassa kiipeilyvaiheessa siirsin kyllä keittiön pöydän äärestä tuolit niin sinne pöydälle ei päässyt. Mutta mä oon ehkä sitten outo kun ajattelen että lapsi saa joskus jopa satuttaa itseään hiukan. Ja sillä meillä on sitten nopeasti opittukin kiipeämään ja laskeutumaan sohvalle/sohvalta turvallisesti..

Kyllä meidänkin poika aika nopeasti oppi laskeutumaan sohvalta alas vaikka vahdinkin ettei sieltä tippuile pää edellä :D Ja kehtasin vielä sekaantuakin, aluksi aina käänsin pylly edeltä tulemaan alas korkealta!

Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Kyllä meidänkin poika aika nopeasti oppi laskeutumaan sohvalta alas vaikka vahdinkin ettei sieltä tippuile pää edellä :D Ja kehtasin vielä sekaantuakin, aluksi aina käänsin pylly edeltä tulemaan alas korkealta!

No niin mäkin olen tehnyt, mutta samalla olen kyllä vessassa käynyt ihan ilman lapsien vahtimista. Ilmeisesti tein siinä väärin. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:

No niin mäkin olen tehnyt, mutta samalla olen kyllä vessassa käynyt ihan ilman lapsien vahtimista. Ilmeisesti tein siinä väärin. :whistle:

teit varmasti niinkuin teidän perheelle parhaiten sopii :D

Alkuperäinen kirjoittaja hihi:

*tyrsk* Miten ajattelet, että se onnistuisi samalla, kun itse hoitaa tarpeensa, kun lapsi on tuollainen ap:n mainitsema ikiliikkuja...? :D Ajattelito että se lapsi istuu siinä ihan suosiolla? :D

Ei se lapsi housut kintussa kauas karkaa ja jos ei uskalla jättää lasta yksin, en keksi muuta vaihtoehtoa.

Mun puolesta lapsi saa kiipeillä ihan rauhassa kun oppii tulemaan oikein alas. Mutta tuo tosiaan tulee aina otalleen alas. Mulle ainakaan ei ees sonta kulje jos saa olla pelko persiissä et milloin taas kolahtaa.

Meillä oppi konttaava 11kk tosi nopeesti tulemaan peppu edellä alas, kun hartaasti harjoteltiin pari päivää. Vietettiin aikaa sängyssä ja aina kun muksu meni kantin lähelle korotin ääntäni (huomion herättääkseni) ja sanoin peppu eellä, peppu eellä. Ensin ohjasin ja näytin, sitten vain sanoin ja nyt osaa oikein hienosti itse. Tosin, joskus vähän liiottelee, kun menee matoltakin pois peppu eellä. :D

Meillä oppi konttaava 11kk tosi nopeesti tulemaan peppu edellä alas, kun hartaasti harjoteltiin pari päivää. Vietettiin aikaa sängyssä ja aina kun muksu meni kantin lähelle korotin ääntäni (huomion herättääkseni) ja sanoin peppu eellä, peppu eellä. Ensin ohjasin ja näytin, sitten vain sanoin ja nyt osaa oikein hienosti itse. Tosin, joskus vähän liiottelee, kun menee matoltakin pois peppu eellä. :D

Ihana :D :heart:

:D Meillä taas kuopuksen kohdalla kesti tosi kauan (ehkä liioittelua, mutta itestä tuntu siltä) ennen kuin oppi tulemaan pylly edellä alas. Aina vaan meinasi astua vaikka kuinka yritettiin ohjata jalat edellä alas tulemaan. Esikoinen taas oppi ensin tulemaan sohvalta alas ennenkuin kiikkumaan sille sohvale :D

Ei se lapsi housut kintussa kauas karkaa ja jos ei uskalla jättää lasta yksin, en keksi muuta vaihtoehtoa.

Karkaa se. Ja sit on pissit pitkin lattioita.

Minä en kyllä uskaltais jättää meidän 9kk ikäistä vahtimatta vessareissun ajaksi, paitsi jos on keskittynyt joihinkin leikkeihin kunnolla. Tänäänkin onnistui kiipeämään sohvapöydän päälle salamannopeasti kun samassa huoneessa puin isommalle lapselle sukat jalkaan. Muksahteluista oppimaan ehtii lapsi kyllä isompanakin, mun mielestä vanhemman tehtävä on suojella pieniä kolhuilta.

Tällee minäki opetin tulemaan alas aina kun olin paikalla (käänsin oikein päin ja sanoin jalat edellä ), mut siis sen aikaa ku olin vessassa niin sai ihan itse keksiä miten tulee eikä se aina onnistu aluksi tietenkään.. mut tekemällä oppii, kuinkas muutenkaan. eikä siihen kuole jos välillä muksahtaa sohvalta alas. sitä sattuu nimittäin vielä isommallekin muksulle ku vauhti kiihtyy ja välillä olohuone saa toimittaa hoplopin virkaa.

Yhteistyössä