Uusavuton häpeissään kyselee, mitä teidän lapsilla on pk-seudulla tänään ulkona päällä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Outo vaatetus...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo ulkovaatetus...:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo ulkovaatetus lapsen pihaleikkeihin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
5veellä:_ ohuet puuvillahousut, päällä paksut fleecehousut. Ohut trikoopaita paksu fleecepaita, toppaliivi, pipo, sormikkaat, kauluhuivi ja nahkasaapikkaat.
Toivottavasti ei ainakaan päiväkodissa ole pukeutunut noin?
No ei todellakaan ole liikaa! Itse laittaisin toppaliivin sijasta vk-puvun noiden fleecejen päälle. Purevan kylmä tuuli, eikä lämpöäkään ole montaa astetta.
Sanoinko että on liikaa? Ihmettelin vaan että ei se kovin käytännöllinen pihaleikkivaatetus ole, jos on fleeceasu, toppaliivi ja nahkasaapikkaat.
ja aina pitää lähteä siitä, että sillä lapsen äidillä ei ole aivoja päässä eikä järkeä vaatettaa lapsensa sopivasti?`Meidän ulkoiluun hänellä oli täydellisen sopiva vaatetus. Itse oletit varmaan jotain lätäkkö/hiekkalaatikko leikkejä jne. Peintä rajaa tuossa olettamisessa ja arvostelussakin.
No jos kaikki vanhemmat olisivat kykeneviä itse miettimään lapselle sopivan vaatetuksen, niin ei kai täällä joka päivä olisi montaa aloitusta siitä, mitä lapselle sopii milläkin kelillä pistää päälle...?

Jos kyse oli siitä, että laittaatko lapselle välikausivaatteet vai toppahaalarin, niin mitä luulet, että ap hyötyy siitä, että joku sanoo ketjussa, että lapsella on fleecepuku ja toppaliivi? Yhtä hyödyllistä kuin jos sanoisin itse, että lapsella oli farkut ja kauppatakki ja tennarit, kun käytiin autolla Prismassa.
minulle olevan noista sinun kommenteista? Sitä paitsi aloituksessa ap kysyi mitä päälle pk-seudulla lapsella. EI että laitanko lapselle välikauspuvun, vai toppapuvun? Järkevästi ja asianmukaisesti voi pukea hyvin monella tavalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo ulkovaatetus...:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo ulkovaatetus lapsen pihaleikkeihin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
5veellä:_ ohuet puuvillahousut, päällä paksut fleecehousut. Ohut trikoopaita paksu fleecepaita, toppaliivi, pipo, sormikkaat, kauluhuivi ja nahkasaapikkaat.
Toivottavasti ei ainakaan päiväkodissa ole pukeutunut noin?
No ei todellakaan ole liikaa! Itse laittaisin toppaliivin sijasta vk-puvun noiden fleecejen päälle. Purevan kylmä tuuli, eikä lämpöäkään ole montaa astetta.
Sanoinko että on liikaa? Ihmettelin vaan että ei se kovin käytännöllinen pihaleikkivaatetus ole, jos on fleeceasu, toppaliivi ja nahkasaapikkaat.
ja aina pitää lähteä siitä, että sillä lapsen äidillä ei ole aivoja päässä eikä järkeä vaatettaa lapsensa sopivasti?`Meidän ulkoiluun hänellä oli täydellisen sopiva vaatetus. Itse oletit varmaan jotain lätäkkö/hiekkalaatikko leikkejä jne. Peintä rajaa tuossa olettamisessa ja arvostelussakin.
Opettele kirjoittamaan selkeästi & kattavasti, ja siten ettei tekstiisi jää tulkinnanvaraa. Olisit voinut kertoa mihin tarkoitukseen tuo vaatetus oli lapsen päälle puettu, jos kerran kyse ei ollut pihaleikeistä. Ketjussa on kyse pihavaatetuksesta, ja oletukset tehdään sen mukaan.
 
Niin
Meillä on sellaset käytettynä ostetut talvihaalarit. Niitä on jo pesty, joten eivät ole niin lämpimät. Mut kun puettavia on kolme, niin helpolla mielelläni haluan päästä, eli alle vaan normi kevyt sisävaatetus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo ulkovaatetus...:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo ulkovaatetus lapsen pihaleikkeihin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
5veellä:_ ohuet puuvillahousut, päällä paksut fleecehousut. Ohut trikoopaita paksu fleecepaita, toppaliivi, pipo, sormikkaat, kauluhuivi ja nahkasaapikkaat.
Toivottavasti ei ainakaan päiväkodissa ole pukeutunut noin?
No ei todellakaan ole liikaa! Itse laittaisin toppaliivin sijasta vk-puvun noiden fleecejen päälle. Purevan kylmä tuuli, eikä lämpöäkään ole montaa astetta.
Sanoinko että on liikaa? Ihmettelin vaan että ei se kovin käytännöllinen pihaleikkivaatetus ole, jos on fleeceasu, toppaliivi ja nahkasaapikkaat.
ja aina pitää lähteä siitä, että sillä lapsen äidillä ei ole aivoja päässä eikä järkeä vaatettaa lapsensa sopivasti?`Meidän ulkoiluun hänellä oli täydellisen sopiva vaatetus. Itse oletit varmaan jotain lätäkkö/hiekkalaatikko leikkejä jne. Peintä rajaa tuossa olettamisessa ja arvostelussakin.
Opettele kirjoittamaan selkeästi & kattavasti, ja siten ettei tekstiisi jää tulkinnanvaraa. Olisit voinut kertoa mihin tarkoitukseen tuo vaatetus oli lapsen päälle puettu, jos kerran kyse ei ollut pihaleikeistä. Ketjussa on kyse pihavaatetuksesta, ja oletukset tehdään sen mukaan.
Aloituksessa on MITÄ LAPSELLASIN ON TÄNÄÄN ULKONA PÄÄLLÄ? Kerroin mitä 5v lapsellani on tänään päällä ollut kun olimme ulkona. Minkä ihmeen takia mun pitäisi alkaa kertomaan yhtään sen enempää kun mitä aloituksessa kysyttiin?
 

Yhteistyössä