Kolme miestä oli metsästämäs ja yks miehistä sanoi, että:
" Lyödäänkö kossupullosta vetoa, että kun käytte ampumassa jonkun eläimen niin pystyn silmät sidottuna kertomaan mikä eläin se on, millä se on tapettu ja mikä on sen arvo"
No muut miehet suostuivat vetoon, sitoivat kaverin silmät ja lähtivät ampumaan eläintä. Toivat sen kaverille joka sanoi:
" Rusakko, tapettu pistoolilla ja arvo 200 markkaa"
Toiset miehet olivat ihmeissään, että miten se tiesi, mutta veto oli veto ja miehet antoivat kaverille kossupullon, jonka hän korkkasi heti ja joi samantien pois. Toiset halusivat lyödä uudestaan vetoa ja taas he toivat tapetun eläimen kaverilleen jonka silmät oli sidottu.
" Tää on kettu ja tapettu haulikolla, arvo 600 markkaa."
Taas kerran mies oli oikeassa, korkkasi kossupullon ja joisen heti pois. Vielä kolmannen kerran miehet halusivat kokeilla vetoa. He toivat eläimen ja mies sanoi
" Näätä, tapettu kiväärillä ja arvo 800 markkaa". Myöskin tällä kertaa mies oli oikeassa ja hän sai kossupullon, jonka hän joi pois siltä istumalta.
Seuraavana aamuna mies nousi ylös sängystään, huomasi että eilisestä ei kauheasti muistikuvia ole. Hän meni vessaan ja katsoi peiliin.
"Vaimo, nyt kyllä lähdetään poliisiasemalle. Minä teen rikosilmoituksen!"
"Minkä ihmeen takia?", vaimo kysy.
"Kato ny mun naamaa. Se on ihan turvoksissa. Jätkät on antanu mulle turpaan eilen", mies uhosi.
"Ei, ei jätkät sua oo lyöny vaan minä", vaimo sano.
"Minkä ihmeen takia?", mies kysy.
"No sinä se tulit viime yönä kotiin, rojahdit sängylle, laitoit käden mun housuihin, tunnustelit vähän aikaa ja sanoit: Rämemajava, tapettu kirveellä ja arvo viis markkaa"....