Uus tiskikone tuli, tyhmä kaipaa neuvoa...

Siis kun, tossa ohjeessa luki et siihen pitää laittaa jotain "elvytyssuolaa", mitä helkuttia se on ja mistä mä sitä tähän hätään hommaan? En koskaan ole moisesta kuullut, vaikka aikasemminki oon tiskikoneen omistanut...

vartooja nopsaan...
Mie ihmettelin ihan samaa... Tosin miun koneessa ei puhuttu mistään elvytyssuolasta vaan ihan suolasta... 1,5kg ois kuulema aluks pitäny sitä laittaa :0

vartooja nopsaan...
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja nopsaan...:
Mie ihmettelin ihan samaa... Tosin miun koneessa ei puhuttu mistään elvytyssuolasta vaan ihan suolasta... 1,5kg ois kuulema aluks pitäny sitä laittaa :0
*muoks* läks liian nopsaan...

Mie sit kyselin neuvoa ja kaikki oli sitä mieltä ettei sitä tartte laittaa... Ja siis se on jotain astianpesukonesuolaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Suomessa ei tarvi sitä suolaa lisätä.
Okei, kiitos. Mä mietinki jo et oonko totaali-idiootti, kun en oo moisesta kuullut...

Kysymys numero kaksi, erittäin tyhmä tämäkin, mutta kun siinä koneessa on siellä reunojen ja masiinan välissä stykroksia, niin kaivanko sen irti väkivälloin, vai saako sen kaunihisti siitä pois? Uskoisin että sen ei siinä ole tarkotus olla, vaan on vaan pakkausmateriaalia... :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Okei, kiitos. Mä mietinki jo et oonko totaali-idiootti, kun en oo moisesta kuullut...

Kysymys numero kaksi, erittäin tyhmä tämäkin, mutta kun siinä koneessa on siellä reunojen ja masiinan välissä stykroksia, niin kaivanko sen irti väkivälloin, vai saako sen kaunihisti siitä pois? Uskoisin että sen ei siinä ole tarkotus olla, vaan on vaan pakkausmateriaalia... :saint:
Siitä en uskalla sanoa mitään. :xmas:

vieras

Styroksi saattaa olla äänieriste, mutta jos se jää rumasti näkyviin, niin onhan se sitten syytä poistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Styroksi saattaa olla äänieriste, mutta jos se jää rumasti näkyviin, niin onhan se sitten syytä poistaa.
Eli se ei kärähdä siellä koneessa, tai muuta vastaavaa? Ei se sieltä näykään, jos on kansi päällä.

Nyt sit pitää miettiä et kuka sen kytkee mulle toimintaan :) Taitaa olla blondille liian rankka kokemus... :whistle:

suolan käyttö
riippuu veden kovuudesta,eli jos siel on pehmeä vesi (niinkuin yleensä) niin ei tartte käyttää.Tosin Suomessa on alueita jossa kova vesi niin suolan käyttö suositeltavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Ei meillekkään laitettu mittään suolaa vaikka ohjeessa käskettiin. Eikö teille ne tiskikoneen tuojat purkanu pakkausta ja asentanu sitä? :eek: Ko meille kyllä laitettiin ihan toimintavalmiiksi kone kysymättäki...
Ei, kun se asennuspalvelu ois maksanu, eikä mulla ollu siihen varaa :ashamed: Oon tyytyväinen kun sain rahat tohon koneeseen ja kotiinkuljetukseen. Kyl joku sukulainen sen laittaa, se vaan että milloin joku ehtii. Vaan ei oo mikään kiire, kun kerta kone on jo kotona :)

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Ei meillekkään laitettu mittään suolaa vaikka ohjeessa käskettiin. Eikö teille ne tiskikoneen tuojat purkanu pakkausta ja asentanu sitä? :eek: Ko meille kyllä laitettiin ihan toimintavalmiiksi kone kysymättäki...
Ei, kun se asennuspalvelu ois maksanu, eikä mulla ollu siihen varaa :ashamed: Oon tyytyväinen kun sain rahat tohon koneeseen ja kotiinkuljetukseen. Kyl joku sukulainen sen laittaa, se vaan että milloin joku ehtii. Vaan ei oo mikään kiire, kun kerta kone on jo kotona :)
Höh. Mietin just nuita pakkausmateriaaleja vaan, kyllä ne ainaki vois ne ottaa ihan automaattisesti pois että tietää mikä kuuluu olla jossaki ja mikä ei :D
Serkku löysi 5v vanhan pyykkikoneen sisältä kaks styroksipalaa, ei tienny ko ne sieltä kiskas, kuuluisko niitten siellä olla vai ei (löyty ko alkovat ettiin syytä miksei kone linkoa, syy löyty lopulta muualta ) mutta kuulema lakkasi jyskyttämästä kone lingotessa ko ne palaset oli sieltä poistettu. :xmas:

johanna
Alkuperäinen kirjoittaja duh:
kyllä sen joka koneen tuo, kuuluu ottaa ne pakkausmateriaalitkin pois asianmukaisesti!
Eihän kuulu. Olisin ollut hyvin ihmeissäni, jos meillä a-pesukoneen tuonut jamppari olisi alkanut konetta kuorimaan kun en ollut asennusta tilannut. Eihän siinä ympärillä ole kuin pari ohutta laudanpalaa, styroksia ja muovikääre.

Tiedän muuten mitä styroksinpalasia sä ap tarkoitat koska itse mietin ihan samaa. En vain tiedä kuinka niille kävi, kun mies hoiti asennuksen. Voin kyllä kysyä kun kotiutuu:). Muista olla tarkkana poistoletkun kanssa, että tulee oikein asennettua. Kannattaa tehdä letkuun mutka hajulukoksi, tai saatat saada kunnon aromit kotiisi.

Yhteistyössä