Uunilohi amatöörit

• Viestiketjun aloittaja "Birjo"
  • Ensimmäinen viesti
"Birjo"
Googlailin tässä muutenvain lohen paisto vinkkejä yms.
Melkein joka foorumilla lohi pilataan pitämällä lohta uunissa liian pitkään jolloin siitä tulee kuivaa.
Mistä ihmeestä tuo 30min 200 asteessa juontaa jota kaikki toitottaa?
toki uuneissa on eroja mutta kyllä uunit mitä olen itse käyttänyt niin 20min riittää mainiosti,melkein voisi tuostakin ajasta ottaa pari minuuttia pois.

[QUOTE="Birjo";30438000]no tuskin kukaan sentään noin kylmää lohta uuniin työntää :)[/QUOTE]

jovain palstamammat (jotka ei keskimäärin ymmärrä ruuanlaiton kemiasta juur mitään) saattavat sen tehdä

feminh
Meillä syödään kaikki liha ylikypsänä, ihan vain koska itse tykätään sellaisesta. (Pasta syödään paremmin raakana.)

Mitä väliä sillä on, vaikka joku muu tekeekin kyseisen asian eritavalla? Ei tässäkään asiassa ole oikeaa ja väärää olemassa.

Meillä syödään kaikki liha ylikypsänä, ihan vain koska itse tykätään sellaisesta. (Pasta syödään paremmin raakana.)

Mitä väliä sillä on, vaikka joku muu tekeekin kyseisen asian eritavalla? Ei tässäkään asiassa ole oikeaa ja väärää olemassa.
Mä komppaan tätä, koska rakastan kokata, eli ruoka tehdään mun mielestä rennosti rakkaudella eikä sekuntikellolla. Hyvin harvoin jaksaa tehdä ruokaa, jossa 5 minuutilla on merkitystä, koska se ei ole enää nautinto vaan suoritus.

Niin ne vähän paahtuneemmat tai vähemmän paahtuneet rosmariiniperunat sen täydellisen tai epätäydellisen lohen kanssa on kuitenkin aina ihan yhtä nautinnollinen elämys, kun on nälkä, hyvää seuraa ja ihanaa nauttia siitä, että teki hyvän ruoan.

Mieltymyksiä voi todellakin olla eri suuntiin, mutta loppupeleissä niillä ei juurikaan ole väliä kun kuitenkin paras mauste elämässä on kuitenkin suurpiirteisyys.

Vanhakansatietää
Nyrkkisäännöt:
Lohi 175 astetta, 10min/100g
esim. 500g lohta = 175 astetta ja 50 minsaa. ei tule lapamatoa.
Banaanit, mitä vihreämpi, sitä tuoreempi (parempi)

Jaaiä
Mä kyllä työnnän kalan kylmänä uuniin enkä hapata sitä lämpimässä. Ja lohi kestää mun mielestä vähän kuivatellakin, mielelläni en kyllä löllöä uunilohta edes syö, vaan mieluummin savustettuna oikein kunnolla.
Tai jos raakana haluan syödä niin sitten graavattuna.

Yhteistyössä