Uunijuurekset - kypsyykö? KIIRE!

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Meinasin tehdä uunijuureksia kanan reisi-koipien kanssa. Kanojen pakkauksessa käsketään paistamaan 175-asteisessa uunissa tunnin verran. Kypsyyköhän juurekset (porkkanaa, lanttua, bataattia) samassa ajassa?

Oon vähän huono tällaisissa; mulla on sellainen ohje, jossa juureksia pitää paistaa 225 asteessa n. 35 min. En osaa soveltaa, että riittääkö tunti matalampaa lämpöä...

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
OK, kiitos :)!

Mä taidan tehdä kans niin, että paan ne sinne kahteensataan kumminkin...

Onko ne vihannekset kuivillaan, vai onko siinä jotain nestettä? Minun lempilämpötilani on uunissa aina 200 :D Melkein kaikelle se on sopiva lämpö.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
OK, kiitos :)!

Mä taidan tehdä kans niin, että paan ne sinne kahteensataan kumminkin...

Onko ne vihannekset kuivillaan, vai onko siinä jotain nestettä? Minun lempilämpötilani on uunissa aina 200 :D Melkein kaikelle se on sopiva lämpö.

öljyssä pyöritetty ja maustettu, ei siis mitään varsinaista lientä.

Kyllä ne tuossa ajassa paahtuvat, kääntele niitä vaikka kertaalleen puolivälissä. Jos valkosipuli maistuu, niin siitä tulee ihanaa uunissa, leikkaat vaan kokonaisen valkosipulin yläpäästä sen huipun pois, niin että kynsien kärjet tulevat näkyviin, siihen vähän hunajaa ja oliiviöljyä. Parempaa kuin suklaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Kyllä ne tuossa ajassa paahtuvat, kääntele niitä vaikka kertaalleen puolivälissä. Jos valkosipuli maistuu, niin siitä tulee ihanaa uunissa, leikkaat vaan kokonaisen valkosipulin yläpäästä sen huipun pois, niin että kynsien kärjet tulevat näkyviin, siihen vähän hunajaa ja oliiviöljyä. Parempaa kuin suklaa :D

Pitääpäs kokeilla, kiitos :D. Meillä kaikki 2-vuotiasta myöten tykkää kyllä kovasti valkosipulista...

Pitääpäs kokeilla, kiitos :D. Meillä kaikki 2-vuotiasta myöten tykkää kyllä kovasti valkosipulista...

Jos kaikki valkosipuli ei kulu aterialla, ne loput lynnet voi puristaa kuorista ja tahna säilyy muutamia päiviä, sopii sekoitettavaksi valkosipulivoiksi tai tuorejuustoon, tai sipaistaan lämpimien leipien päälle. Meillä ei kyllä yleensä jää mitään :D