Uudet lakanat - tarviiko pestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mii"

Vieras
Elikkäs mulla on tässä uudet pussilakanat joissa lukee paketissa että "valmistusprosessissa ei ole käytetty mitään luonnolle eikä ihmisille haitallisia kemikaaleja."
Yleensä oon aina pessyt uudet mutta nyt en malttais vaan haluisin laittaa jo petiin nämä :)

Mitä tekisitte?

No jos sun mielestä ei haise, ni senku laitat petiis. Mä olen ostanu elämäni aikana melko monta lakanaa ja yhtään haisematonta ei ole vielä tullut vastaan. Lakanat jotka eivät ole muoveissa, ei haise niin pahalle, mutta niitä taas on kosketellut liian moni :)

Pesisin. Kuitenkin noihin useimmiten laitetaan, olkoon että sitten turvallisiakin, viimeistelyaineita, joiden tarkoitus on saada ne lakanat pysymään myyntikunnossa (tärkkiä esimerkiksi). Tai jos tuodaan muualta kuin kotimaasta, helposti laitetaan homeenestoaineet, ettei homehdu tuonne laivamatkalle tai muovitettuna muovin sisälle jos tulee hitusen kosteutta sekaan jne. Valittu vain sellaiset aineet käsittelyyn että ovat mahdollisimman luonto- ja ihmisystävällisiä, käsitelty ne silti on. Ja ties missä varastoitu. Pesussa kun suurin osa noista aineista kun irtoaa.

En voi edes ajatella laittavani omaan petiini lakanoita, joita en ole pessyt ennen käyttöä! Niissä kun on TAKUULLA vaikka mitä sellaisia aineita/jäämiä, mitä ei kenenkään kroppa kaipaa ympärilleen.
Suosittelen siis lakanoiden pesemistä ihan ehdottomasti, mutta jos olet niin rankkaa tekoa ettei mitkään allergeenit tms sinua tai ihoasi hetkauta mihinkään suuntaan, niin sitten ei kun petiin vaan! :)

Yhteistyössä