uudestaan raskaaksi?

Hei! Kuinkan nopeasti olette synnytyksen jälkeen tulleet raskaaksi uudestaan, jos menkat ei ole vielä alkaneet ja osaimetitte?? Toivoisin itse että mahdollisimman pian tulisin raskaaksi, vaikka ei kuukautisista vielä tietoakaan...

No mulla alkoi kyllä menkat 4 kk synnytyksestä (keskimmäisen jälkeen), mutta kierto oli pitkä ja tulin imetyksestä huolimatta raskaaksi, kun keskimmäinen oli 7 kk. Ystäväni tuli raskaaksi 2 kk esikoisen syntymän jälkeen, mutta muistaakseni hänelläkin ehti olla yhdet menkat.

mami -75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2006 klo 17:05 vieras kirjoitti:
apua :eek: millonkohan ne menkat synnytyksen jälkeen mahtaa alkaa,synnytyksestä aikaa jo 4kk(täysimetys päällä).Ootteko odottanu montakin kuukautta?

Poikani täyttää viikon päästä 7 kk ja imetän häntä edelleen muun ruoan lisäksi. Tutteliin olen totuttanut, mutta kun maitoa vielä tulee ja hän sitä haluaa niin saa, onhan se terveellistä. Kuukautisia ei minulla vielä ole ilmaantunut, toisaalta helpotus, toisaalta mietityttää että milloinkohan alkavat..Taitaa olla aika yksilöllistä, käsittääkseni aika pitkään jos imettää pysyvät kuukautiset poissa, mutta sekin taitaa olla yksilöllistä?

Mulla kuukautiset alkaneet synnytyksen jälkeen imetyksen loputtua 9-11 kk synnytyksestä. en kyllä haluaisi kahtá vauvaa yhtäaikaa. Miks teillä on niin kiire? Vauvaaika on niin lyhyt aika ja siihen yhdistettynä uusi raskaus, vauva ja imetykset verottavat kyllä ensimmäisestä vauvasta nauttimista.

Itse suosittelisin 3v ikäeroa. Meillä on 2v ikäeroa kolmella lapsella ja näin jälkeen päin ajateltuna olisi saanut olla enemmän. Ei ehdi kunnolla palautua edellisestä raskaudesta ja on useampi vaippaikäinen yhtäaikaa.
Ensimmäinen lapsi opettelee kävelemään ja toinen on rinnalla.

moikka! juu ehkä vähän turhaan hätäilen uudestaan raskautta, mutta ajattelin kun ikää tulee koko ajan lisää tällä hetkellä 30 v. ja ensimmäistäkin yrittettiin niin kauan, haluaisin 3 lasta, sillä tässä kiirehdin, mutta totta sekin että raskasta se on monen ihan pikkuisen kanssa. Toisaalta muutaman vuoden päästä olisi tarve työelämäänkin palailla, eli halusin ensin tehdä lapset ja olla kaikkien kanssa mahdollisimman pitkään kotona ja sitten töihin...

Mulla kesti kauan ennen kuin kuukautiset alkoivat. Imetin melkein vuoden ja 2 kk päästä imetyksen lopettamisesta olisi kuukautisten pitänyt alkaa. Ei vaan alkanut ja söin pari Terolut-kuuria. Kuukautiset tulivat vasta n. 5 kk imetyksen lopettamisen jälkeen.

nostan hattua teille joilla "tekee mieli"jo heti uutta raskautta,kun hormonit hyrrää ja ei edellisestä ole kerinnyt kunnolla toipua..onhan lyhyessä ikäerossa samoin kuin isossa ne omat hyvät ja huonot puolensa..ainahan lapsista saa kantaa murhetta,oli ne vaippaikäsiä tai koululaisia..itselläni on muksuilla se 2v ikäerona..siinä on jotenkin kerinny juttuun mukaan..emmä sitä sano,meitä on erilaisia..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2006 klo 17:05 vieras kirjoitti:
apua :eek: millonkohan ne menkat synnytyksen jälkeen mahtaa alkaa,synnytyksestä aikaa jo 4kk(täysimetys päällä).Ootteko odottanu montakin kuukautta?
Mulla alkoi 6 kk päästä synnytyksestä, mutta vuosikin voi vierähtää!

Yhteistyössä