uudestaan masentunut?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelevä pohtija
  • Ensimmäinen viesti
Mulla oli masennus toisen lapsen jälkeen ja kesti viisi vuotta ennen kuin uskaltauduin toista yrittämään. Kaikki meni suht hyvin, jos siitä kerran selvii niin kai siitä selviää jatkossakin. Olisi vanhempana harmittanu kun ei olisi edes yrittäny... näin meillä... =)
 
ihmettelevä pohtija
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 20:20 2mamma kirjoitti:
Mulla oli masennus toisen lapsen jälkeen ja kesti viisi vuotta ennen kuin uskaltauduin toista yrittämään. Kaikki meni suht hyvin, jos siitä kerran selvii niin kai siitä selviää jatkossakin. Olisi vanhempana harmittanu kun ei olisi edes yrittäny... näin meillä... =)

kiitos vastauksesta!meillä oisi vauvakuume.kyllä joskus ainakin kolmatta yritämme.harmittas jälkeenpäin.masennus kuiten jättää arvet mutta menneisiin ei saa jäädä!!!
 
ihmettelevä pohtija
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2005 klo 21:51 2mamma kirjoitti:
Toisaalta voit ajatella asian niin et olet vahva ihminen kun olet siitä selvinnyt. Kai se tavallaan pitää paikkansa et mikä ei tapa niin vahvistaa... :hug:
kiitos vastaiksesta ja pointista.nyt ainakin huomaa ottaa enemmän aikaa itselle ja levätä.kaikesta näköjään selviää ja masennus kestää vain aikansa ja taas noustaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 20:20 2mamma kirjoitti:
Mulla oli masennus toisen lapsen jälkeen ja kesti viisi vuotta ennen kuin uskaltauduin toista yrittämään. Kaikki meni suht hyvin, jos siitä kerran selvii niin kai siitä selviää jatkossakin. Olisi vanhempana harmittanu kun ei olisi edes yrittäny... näin meillä... =)
kuitenkin ainakin raskauden ainana joutuu läpikäymään enitsen raskauden muistoja ja pelkojakin....uskosin että minä ainakin.nyt jo mietin vaikka en vielä raskaana...ikäänkuin palaa ne vanhat masennuksen tunteet vaikka ei nyt ole masentunut.hali
 
Minä odotan toista masennuksen jälkeen. Kyllä välillä jännittää kovastikin vauva-aika, mutta luotan todella vertaistuen voimaan ja siihen, että tiedän mistä apua sitten saa jos olo käy liian pahaksi. Ehkä myös muutenkin ymmärrän ja osaan lukea tuntemuksiani paremmin, niin ainakin toivon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2005 klo 14:10 äiti-79 kirjoitti:
Minä odotan toista masennuksen jälkeen. Kyllä välillä jännittää kovastikin vauva-aika, mutta luotan todella vertaistuen voimaan ja siihen, että tiedän mistä apua sitten saa jos olo käy liian pahaksi. Ehkä myös muutenkin ymmärrän ja osaan lukea tuntemuksiani paremmin, niin ainakin toivon.
kiitos.minä olin masentunut odotusaikana.mutta uskon myös että apua sitten saa.jännittää odotusaika.uskon minäkin ja huomaan masentuneet ajatukset ja osaa myös niistä poiskin...voimia sinulle
 
Helinä keiju
nostelenpas tätä!!

Itse raskaana...jokunen viikko enä laskettuun, joten loppu suora häämöttää. todella raju masennus ja ahdistus iskenyt näin odotusaikana. Terapia ja juttelu ei tunnu auttavan, osaksi ilmeisesti gormoonit tekee mulle tätä. Yritän taistella päivän kerrallaan.
välillä jo kokeiltiin ssri lääkettä, mutta se pahensi ahdistusta ihan kamalasti.
 

Yhteistyössä