Uudesta talosta haaveileva

  • Viestiketjun aloittaja Hanski
  • Ensimmäinen viesti
Hanski
Kertokaas te jolla kokemuksia valmistaloista..Pois lukien Älvsby. Minkälainen budjetti teillä on ollut? Paljonko pohjatyöt ovat vieneet?Entäs mikä on ollut mikä sinne taloyhtiölle on "pulitettu"?Mikä yhtiö/malli on silloin ollut kyseessä..Kiitos jo etukäteen!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulemma on realistista laskea kokonaishinta talopaketti x 3 En tiedä, kuuluuko siihen jo tontti? Ei kai.
Tää ei nykyään enää oikein pidä paikkaansa, koska esim. puutavaran hinta on noussut niin paljon ja talojen toimitussisällöt vaihtelee ihan hurjasti.
 
vieras
Meillä Kastellin suosikki 135. Talopaketti maksoi n. 40 000,- mutta halusimme vain tavarat, eli talo on itse rakennettu. Tontteineen koko hoito tuli maksamaan 185 000,-. Pihaa ei ole vielä tehty (nurmikko ja terassi puuttuu+istutukset). Kastelli antoi oman lukunsa, eli jos olisivat rakentaneet talon valmiiksi, niin pihoineen summa oli 280 000. Eli aika paljon säästettiin itse tekemällä. Mies sähköasentaja ja appiukko putkimies, joten nämä hoitui kotivoimin.
 
Hei!
Meidän talohaave toteutui kolme vuotta sitten, ja tyytyväisiä ollaan. Olemme molemmat mieheni kanssa vuorotyöntekijöitä, emmekä voineet osallistua taloprojekstiin muulla tavalla kuin materiaalien valinnalla ( siinäkin oli puuhastelua kerrakseen) Pyysinne kustannusarvion valitsemastamme talopaketista avaimet käteen periaalleella. Kustannusarvio piti kuin pitikin paikkansa. Muutama tuhat euroa meni yli meidän omien materiaalivalitojemme vaihdoksen vuoksi. Perusteellisella suunnittelulla tekin onnistutte omassa unelmassanne :)
 
Hanski
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Olen minäkin kuullut tuollaisen nyrkkisäännön, että "sateelta suojaan pystytetty" talopaketti x 3 on loppusumma, jos itse tekee loput tai ainakin paljon. Talopakettien sisällöissä on paljon eroja.

PS Taloyhtiö ei ole tähän oikea termi.
Tarkoitin yhtiöllä lähinnä sitä että onko kyseessä Kastelli, Omatalo, Puutalo vai mikä yritys, joka siis valmistaa..Vanilja: Paljonko se lopullinen summa oli, millä talo oli valmis?

 
Hanski
Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Hei!
Meidän talohaave toteutui kolme vuotta sitten, ja tyytyväisiä ollaan. Olemme molemmat mieheni kanssa vuorotyöntekijöitä, emmekä voineet osallistua taloprojekstiin muulla tavalla kuin materiaalien valinnalla ( siinäkin oli puuhastelua kerrakseen) Pyysinne kustannusarvion valitsemastamme talopaketista avaimet käteen periaalleella. Kustannusarvio piti kuin pitikin paikkansa. Muutama tuhat euroa meni yli meidän omien materiaalivalitojemme vaihdoksen vuoksi. Perusteellisella suunnittelulla tekin onnistutte omassa unelmassanne :)
Niin että pystytkö kertomaan summaa, millä avaimet käteen talon saitte?
 
Kimppa kirjautumaton
Meillä Design-talon valmistalo Safiiri (144/162m2). Omaa työtä olivat mm. pohjatyöt, tavaroiden roudaamiset ja siivous. Puoli vuotta koko projekti vei. Talo tuli maksamaan aika pyöreet 200 000 euroa. Siihen vielä tontti päälle. Tuo hinta siis sisältää pohja- ja pihatyöt, liittymät, luvat, vakuuutukset jnejne ja talon ihan valmiiksi viimeistäkin listaa ja wc-paperitelinettä myöden.

Teetettiin paljon herkkuja ns perusmalliin verrattuna. Isompi ja hienompi takka, parempia pintamateriaaleja, kalliimpi keittiö (kaapit, laattalattia, kivitasot, rosterikoneet jne), keskuspölynimuri, sähkömuutoksia jne. Että paljon halvemmallakin saa etenkin vähän pienemmän talon ja vähemmillä muutoksilla..

Tosi tyytyväisiä ollaan lopputulokseen. Meillä ei olisi ollut aikaa eikä osaamista tehdä itse. Tämä oli meille paras ja minimistressinen vaihtoehto.
 
Voi toi Safiiri-talo on just se mitä oon kattellu että olis pohjaratkaisuiltaan meille loistava. Ihana kuulla siitä jotain hintaa.. Mutta sanokaas nyt miten on ku mulle kaikki haukkuu noita Desing-taloja, mitä niissä muka on vikaa? Mulla semmonen olo et haukkuvat vaan.. Mut toki kiinnostaa tietää miksi ei muka semmoseen kannata lähteä? Sopis niin hyvin meille ku sais avaimet käteen kohtuuhinnalla..
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä Kastellin suosikki 135. Talopaketti maksoi n. 40 000,- mutta halusimme vain tavarat, eli talo on itse rakennettu. Tontteineen koko hoito tuli maksamaan 185 000,-. Pihaa ei ole vielä tehty (nurmikko ja terassi puuttuu+istutukset). Kastelli antoi oman lukunsa, eli jos olisivat rakentaneet talon valmiiksi, niin pihoineen summa oli 280 000. Eli aika paljon säästettiin itse tekemällä. Mies sähköasentaja ja appiukko putkimies, joten nämä hoitui kotivoimin.
TUOSTA PUUTTUU TONTIN HINTA!!!!MITÄ TONTTI MAKSOI?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä Kastellin suosikki 135. Talopaketti maksoi n. 40 000,- mutta halusimme vain tavarat, eli talo on itse rakennettu. Tontteineen koko hoito tuli maksamaan 185 000,-. Pihaa ei ole vielä tehty (nurmikko ja terassi puuttuu+istutukset). Kastelli antoi oman lukunsa, eli jos olisivat rakentaneet talon valmiiksi, niin pihoineen summa oli 280 000. Eli aika paljon säästettiin itse tekemällä. Mies sähköasentaja ja appiukko putkimies, joten nämä hoitui kotivoimin.
TUOSTA PUUTTUU TONTIN HINTA!!!!MITÄ TONTTI MAKSOI?
Ei tarvii huutaa... :)

Tontti maksoi 36 000.
 
Kimppa kirjautumaton
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
Voi toi Safiiri-talo on just se mitä oon kattellu että olis pohjaratkaisuiltaan meille loistava. Ihana kuulla siitä jotain hintaa.. Mutta sanokaas nyt miten on ku mulle kaikki haukkuu noita Desing-taloja, mitä niissä muka on vikaa? Mulla semmonen olo et haukkuvat vaan.. Mut toki kiinnostaa tietää miksi ei muka semmoseen kannata lähteä? Sopis niin hyvin meille ku sais avaimet käteen kohtuuhinnalla..
Ihan hyvistä materiaaleista talo on ainakin tehty ja viimeisimpien rakennustapojen mukaan, sanoi mulle asiaa paremmin tuntevat (mm meidän valvoja). Mitään kovin kauniita Design-talot ei mustakaan ole ulospäin, mutta tärkeintä on että sisältä on saanut laittaa ihanaksi ja oman näköiseksi. Kovin paljon pahoja vikoja taloissa ei ole ollut jos seuraa vaikka messenger-keskustelua.

Se kanssa vakuuttaa aika hyvin, että D-talot menestyvät koko ajan paremmin ja paremmin. Musta ainakin ovat aikaisemmin kuin monet muut talofirmat liikkeellä sen faktan kanssa, että useimmat eivät enää osaa eivätkä halua itse rakentaa. Ovat sitten jo ehtineet vuosien varrella tehostaa prosessejaankin kun monet firmat alkavat vasta nyt tarjota valmistaloratkaisuja ja kamppailevat sitten monenlaisten verkoston hallintaan liittyvien ongelmien kanssa.
 

Yhteistyössä