Uudessa äitiyspakkauksessa on bambusukat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Uudessa äitiyspakkauksessa on bambusukat
Äitiyspakkauksen suosio pysyy kovana, sillä viime vuonna Kela lähetti yhteensä yli 42 000 äitiyspakkausta. Kuva: Lehtikuva
Helsinki
Julkaistu: 03.04. klo: 08:51
Päivitetty: 03.04. klo: 10:00

Ekoajattelu näkyy uudessa äitiyspakkauksessa. Yli puolet vauvan ulkohaalarista on tehty kierrätysmateriaalista eli kertakäyttöpulloista valmistetusta polyesteristä. Lisäksi pakkauksessa on bambusta valmistetut sukat ja tumput.

Kestovaipat ovat mukana jo kolmatta vuotta. Sen sijaan kertakäyttövaipat on poistettu pakkauksesta.

Uutta pakkauksessa on villasekoitteesta valmistettu potkuhaalari, joka korvaa kevyttoppapuvun. Neulehaalari on ulkoillessa lämmin, eikä se ole liian paksu.

Uutta äitiyspakkausta aletaan jakaa huhtikuussa, kun vanha pakkaus on jaettu loppuun.

Äitiyspakkauksen suosio pysyy kovana, sillä viime vuonna Kela lähetti yhteensä yli 42 000 äitiyspakkausta. Ensisynnyttäjistä 95 prosenttia haluaa mieluummin pakkauksen kuin sen vaihtoehdon 140 euroa rahaa.

Äitiyspakkausta voi hakea myös Kelan internetsivujen kautta kirjautumalla omilla pankkitunnuksilla.

Voisi laittaa myös linkin alkuperäiseen tekstiin, ellet siis ole itse kirjoittanut tuota.

Tämän vuoden pakkaus on kyllä ruma. Olkoot vaan L&B:tä, mutta minuun ei mitkään puolukankukkabodyt iske. Hyi!

mä voisin ottaa tosta pakkauksesta ainoostaan vaipat ja kietasubodyt mitään muuta hehkuttamisen arvosta sieltä ei löytyny mutta noikin löyty jo viimevuoden pakkauksesta

Jossain ohjelmassa tuli, et bambu on ekoystävällisin kuituvaihtoehto. Jos se kerran on ekoystävällistä niin miksi Pandat sitten kärsii bambujen vähyydestä? Onko sitä sitten vaikea kasvattaa?

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Mullakin on useammatkin bambusukat... on ihan hyviä sukkia. Mutta aina mietin sitä, että kun ne pandat syö niitä bambunversoja, niin onko varma, että mun sukat ei ole pois niiden ravinnosta. :/

Sitähän vois lähettää reikiintyneet bambusukat nälkiintyneille pandoille.

Oikeastaan toi pandajuttu on aika karu: siinä on eläin ahtanut itsensä niin pieneen ekologiseen lokeroon, että ilman ihmisen väliintuloa olisi ehkä jo kuollut itseaiheutettuun sukupuuttoon.

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Voisi laittaa myös linkin alkuperäiseen tekstiin, ellet siis ole itse kirjoittanut tuota.

Tämän vuoden pakkaus on kyllä ruma. Olkoot vaan L&B:tä, mutta minuun ei mitkään puolukankukkabodyt iske. Hyi!

Tuossa linkki: http://elisa.net/uutiset/kotimaa/?id=44535469

Yhteistyössä