uudessa 2+lehdessä oli pottailusta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
kuinka moni on oikeesti totuttanu lasta pottaan jo ennen kun on ollu ajankohtasta?
kun siinä jutussa sano se nainen että jo 10kuisena voi tuoda potan tutuksi..
miten tommosta 10kuista voi yrittää opettaa potalle?tai totuttaa?
istuttaa siinä ja pitää ite kainaloista?
minkäikäsenä teillä on alettu pottailemaan?
mietin vaan että jospa ostain tuolle kundille (kohta 9kk) jo potan valmiiksi :D

Meillä esikoinen oli 10kk kun totutettiin potalle.Pieniä hetkiä siinä kerrallaan istui (sen mitä viihtyi).Kirjaa siinä monesti katseli.En muista minkä ikäisenä pottaan jotain tuli,mutta ei siinä kauaa varmaan mennyt kun päiväkuiva oli siitä vuoden päästä.

esikoista yritin(kerran istutin potal ja sekunni siin oli ja huusi seuraavat 2kk ku näkiki potan!!alotti pottailun 2v5kk ja samalla oppi viikos kuivaks!kuopusta en oo viel koittanu enkä ihan hetkee koitakkaa ku hädin tuskin osaa istua viel ilman tukea ja ikää koht 11kk!

Meillä alotettiin joskus pikkusen vajaa 9kk iässä. Pieniä hetkiä ruuan päälle kerran päivässä.
Sillon kun tyttö nousi itse lattialla istumaan ja istui tukevasti, että pysyy potalla ilman että tarvi kiinni pidellä.

Ihan mielellään tuo siinä istuksii ja tutkii jotain lelua/kirjaa.
Hassua, mutta nyt tyttö jo taputtaa usein potan etureunaa kädellä ja kun sinne pottaan sitten kurkkaa, siellä onkin pissi :D Ikää siis reilu 10kk.

Ei joka päivä käydä potalla, mutta ehkä joka toinen. Lähes joka kerta myös saadaan saalista :) Mutta en mitään ressiä siitä pottailusta ota, eikä mikään kiire asian kanssa ole.

Niin meillä molemmat ovat olleet siinä 5-6 kk kun ovat pottailun aloittaneet. Ja kainaloista pidin pystyssä niin kauan kunnes itse osasi istua tukevasti.

8 kk ikäinen esikoinen ei enää kakannut muualle kuin pottaan.

Mä oon täältä ymmärtänyt, että jotkut jo puolvuotiasta pitää potalla!

Meiän tyttö sai potan 1-vuotiaana, vähän niinkuin lahjaksi. Muistaakseni sillon jo neuvolasta vähän patisteltiin, että vois kokeilla. Istui siinä joo, muttei pissannut. Sit tulikin piiitkä tauko. Vasta lähemmäs 2,5v. lähti pottailu kunnolla käyntiin. Ei vaan ollu sitä ennen valmis.

meillä tuo poika istuu ilman tukea jo (en tosin oo antanu ittekseen vielä istua vaan ollu takana jos kaatuu)
täytyy käydä ostamassa potta ja kokeilla mitä tuo ukko tykkää.
eihän tässä kiire oo.
faija kertoi josku että mulla ei oo koskaan ees ollu pottaa vaan ostivat semmosen supistajan ja siinä kököttelin sitte :D

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
kuinka moni on oikeesti totuttanu lasta pottaan jo ennen kun on ollu ajankohtasta?
kun siinä jutussa sano se nainen että jo 10kuisena voi tuoda potan tutuksi..
miten tommosta 10kuista voi yrittää opettaa potalle?tai totuttaa?
istuttaa siinä ja pitää ite kainaloista?
minkäikäsenä teillä on alettu pottailemaan?
mietin vaan että jospa ostain tuolle kundille (kohta 9kk) jo potan valmiiksi :D

no meidän tyttö 11kk
potta ollu jo monta kuukautta =) mutta on ollu näkyvillä muutaman kk.
ilman vaippaa on kotona oikeestaan koko ajan. On ollu noin 2kk. pissaa lattialle jatkuvasti. aina on kehuttu hyvästä pissasta. Nyt tosiaan 11kk niin oon laittanu istumaan potalle kun ottaa vaipan pois ja muutenkin välillä, kun tiedän tytön kasvoista koska alkaa pissaamaan.

juuri äsken pissas potalle.

meillä on sellanen kunnon babybjorn istuma potta eli pikkusen on hyvä siinä istua ja ihmetellä. ja onkin hauskaa kun pissa ropisee pottaan.

no kuivax oppii kun oppii. ei sillä kiirettä oo mutta saa rauhassa tutusta ja totutella. Ei tuu sit yht´äkkiä että pitää olla kuiva ja osata pissata pottaan

Meillä se potta vaan on ollut näkysällä vessassa jo silloin ja lapsi on voinut siinä halutessaan istuskella. Esim. kun on tullut mukana vessaan niin silloin istuskellut siinä innoissaan... Sillä tavalla kai se on tullut tutuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
meillä tuo poika istuu ilman tukea jo (en tosin oo antanu ittekseen vielä istua vaan ollu takana jos kaatuu)
täytyy käydä ostamassa potta ja kokeilla mitä tuo ukko tykkää.
eihän tässä kiire oo.
faija kertoi josku että mulla ei oo koskaan ees ollu pottaa vaan ostivat semmosen supistajan ja siinä kököttelin sitte :D

Voihan siinä pitää ihan pienen hetken ruokailujen jälkeen tai muutenkin.
Meillä oli kesällä jopa takapihalla potta kun jo käveli ja oli ilman vaippaa.Kyselin onko pissahatä tämän tuosta ja joskus jopa oli ja tuli pottaan.