Uuden työpaikan perehdytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietinpä vaan

Vieras
Mietin tässä että minkä pituisi muilla on ollut nuo perehdytykset?

Itselläni oli tällä viikolla kaksi vuoroa,jotka oli ns perehdytystä,ainoat työvuorot tällä viikolla. Todellisuudessa perehdytystä oli vain eka päivä koska toisena päivänä seurassani ollut työntekijä ei antanutkaan minun tehdä mitään saati kertonut esim ajoituksista jne..
Nyt pitäisi ensi viikolla jo suoriutua kokonaisesta vuorosta itsenäisesti,vaikka siis en tosiaankaan tiedä edes ajoituksia,saati mitä vuoron aikana pitää tehdä,vuorotkin on erilaisia,toisessa vuorossa pitäisi oletettavasti hoitaa kahta puolta yhtäaikaa ja toisessa vain toista.

Ovatko perehdytykset oikeasti näin lyhyitä?

Se on ihan organisaatiokohtaista kuinka perehdytys hoidetaan... Joissain on hyvin ja joissain ei panosteta niihin ollenkaan. Mulla se tapahtui ensimmäisenä päivänä sähköpostin välityksellä... Aivan surkeasti...

Hyvin vaihtelevasti. Itsellä takana enemmän heikkoja perehdytyksiä kuin hyviä.

Viimeisimpään työhön heikoin perehdytys ikinä. Menin yhteen palvelulaitokseen johtajaksi, ja toimitusjohtajan piti olla töissä kanssani ensimmäinen kuukausi perehdyttämässä. Näin oli sovittu. Ekana päivänä odotti lappu pöydällä, ja tj:n näin sitten muutaman viikon päästä. Että se siitä perehdytysestä.

Onneksi oli takana vastaavaa hommaa, muuten olisin ollut aika heikoilla jäillä.

Hyvin vaihtelevasti. Itsellä takana enemmän heikkoja perehdytyksiä kuin hyviä.

Viimeisimpään työhön heikoin perehdytys ikinä. Menin yhteen palvelulaitokseen johtajaksi, ja toimitusjohtajan piti olla töissä kanssani ensimmäinen kuukausi perehdyttämässä. Näin oli sovittu. Ekana päivänä odotti lappu pöydällä, ja tj:n näin sitten muutaman viikon päästä. Että se siitä perehdytysestä.

Onneksi oli takana vastaavaa hommaa, muuten olisin ollut aika heikoilla jäillä.

Pakko lisätä; minä hoidan perehdytykset meillä kyllä omista kokemuksista viisastuneena aivan toisella tavalla.

Meillä töissä perehdytetään niin kauan kunnes uusi työntekijä itse kokee kykenevänsä itsenäiseen työskentelyyn. Useimmiten perehdytys kestää 1-3 viikkoa riippuen työtehtävistä.

Yhteistyössä