Uuden oppiminen ja nukkumaan laittaminen

Voi tuskaa. Kun on opittu ryömimään/konttaamaan, harjoitellaan istumaan nousua ja kaikkea muuta jännää, niin ihan tuskaa on ainakin äidin mielestä pojan nukkumaan laittaminen.

Kun tuntuu, että juuri on nukahtamaisillaan niin yht'äkkiä muistetaankin jokin uusi juttu ja riemun kiljahduksin aletaan sitä tekemään.

Ja olenpa kokeillut sitäkin, että laitan myöhemmin nukkumaan, mutta siitä ei seuraa kuin kamala huuto. On väsynyt ja hieroo silmiään, mutta sitten jotenkin siellä sängyssä alkaa kamala touhuaminen.

Ja vieläpä olen tällä haavaa yksin, kun mies tekee sellaista työvuoroa, että käy vaan kotosalla yöt nukkumassa niin tämä nukuttaminen kaatuu meikäläisen harteille.

Tunti tai kaksikin saattaa tuossa puuhassa mennä. Voi tuskaa....

Tekisi mieli työntää pää ovesta ulos ja kiljua välillä itsekin.
 
Meillä tyttö reilu 6kk ja aivan samat ovat meilläkin illan kuviot, ja nimenomaan illan, päivisin nukahtaminen kyllä sujuu suht hyvin("koputtaa puupäätään raivoisasti" ).

En enää tiennyt, mitä olisin tänäänkin tehnyt, kun neiti jaksoi mennä kyljeltä-mahalleen-kyljelleen-selälleen-kyljelleen-mahalleen jne. NOIN 7000 kertaa, arviolta, menin laskuissa sekaisin jossain välissä =). Yritin pitää lähellä, kaukana, laitoin omaan sänkyynsä, otin minun viereeni, yritin kaikkea vaan mikä olisi voinut rauhoittaa, mutta ei.

Lopulta tyttö oli niin väsynyt että vaan ulisi, mutta silti kääntyily
jatkui! Sit sain tissin ujutettua suuhun niin vauhti loppui kuin
seinään, ja taivaan kiitos, uni tuli. Mutta nyt olen jo kertaallen
käynyt tyttöä rauhoittelemassa, sama meno jatkuu, ulisee umpiunessa
mutta haluaa vain kääntyä ja kääntyä ja kääntyä.. Huh huh.

Ihmettelen vaan, miksi tuo kääntyily on niin pinnassa, tyttö on kääntynyt selältä mahalleen jo 2kk iästä, ja toisinpäinkin hyvän aikaa, luulisi että yrittäisi kontalleen tms. jota päivällä kovasti harjoittelee.. Ei ymmärrä ei. Ja olen myös "yksinäinen nukuttaja", mies matkatöissä ja paljon poissa kotoa :( .

Joten sympatiat sulle, tiedän mitkä fiilikset sulla on.
:hug:

Mutta mitään apua ei musta siis ole, sori vaan. :flower:
 
Jeeeeee, en siis ole yksin.

Kiitos vaan ihanasta vastauksesta. Tuli kyllä parempi mieli jo... :LOL: Tiedät varmaan mitä tarkoitan.

Meilläkin poika nukahtaa päivällä suht hyvin. Aamupäivän unille nukahtaa kerrasta, kun saa tissin suuhun. Päiväunille sitten suht helposti, mutta illan viimeisille torkuille nukahtaminen on yhtä touhuamista sekä sitten niille yöunille meno aikaan.

Kyllä se vaan tuntuu ihanalta, jos isukki on joskus tuohon aikaan kotosalla ja "pääsen" hiukan lepäämään tuosta touhusta. Ja olenkin ajatellut, että kuinka yksinhuoltajat jaksavat pikkuisen kanssa, jos apua ei ole.

Joskus vaan äitiäkin niin väsyttää...

Mutta kumpa löytyisi joku viisas keino tähän :p
 
Hehee, kiva kun löytyy kohtalotovereita, kerkesin meinaan tonne yhteen ketjuun jo kirjotella että löytyykö vinkkejä tuohon nukuttamispulmaan :p

Oon niiiin kadehtinut niitä, joiden vauvat vaan "nukahtavat itsekseen". Meillä kun ei voi ees kuvitella jättävänsä ipanaa (kohta 7kk) itsekseen sänkyyn, sillä välittömästi alkaa jumppaaminen = mahalleen kääntyminen, konttaamaan nousu, ja nyt uutena pinnoja vasten seisomaan nousu :eek: Siis vieressä on oltava niin kauan että nukahtaa!!! Välillä tulee karmee huuto siitä että hänen vapauttaan rajoitetaan kääntymisen estämisellä. Anna mun kaikki kestää... Ja tätä on siis jatkunut jo toukokuusta, kun oppi kääntymään selältä mahalleen non-stop!

Hyviä ideoita otetaan vastaan |O
 
Meillä on ihan samanlaista :LOL: Poika kääntyy selälle, sitten mahalle, kyljelleen ja takaisin selälle jne. Välillä noustaan konttausasentoon.. Välillä pystyssä on pää, välillä peppu :) Ihan mahdotonta.. Onneks meillä touhu ei kestä yleensä kun puolisen tuntia.
 
Täällä myös samanlaista :LOL: , mutta meillä vaikeuksia teettää nimenomaan toi päiväunille laittaminen. Yöunille kyl nukahtaa aika lailla heti eikä ala kurkku suorana huutamaan :LOL: Mut yleensä olen tytön antanut touhuta omiaan sängyssä eli jos kääntyilee tai nousee kontilleen niin siitä vain...tulee sit jossain vaiheessa paremmin uni kun on saanut puuhastella sängyssä =) Sunnuntaina tulee tytölle 7kk ikää täyteen. Vielä ei onneksi nouse pinnoja vasten mutta kääntyilee mahalleen, takaisin selälleen, ryömii ja nousee konttausasentoon. ja näitä tietysti pitää sit harjoitella joka välissä :p
 
Meillä sama ongelma pojan 8.5kk kanssa. Aiemmin nukahti saman tien sekä päivä- että yöunille, mutta nyt pyörii sängyssä koko ajan, menee konttausasentoon, nousee istumaan ja yrittää nousta seisomaan pinniksen reunaa vasten. Nyt ollaan parina päivänä jätetty kolmannet päiväunet pois, laitettu illalla hyppykiikkuun ja juotettu velli omassa sängyssä, niin on nukahtanut/kuukahtanut alle 10 minuutissa. Itse sitä on iltaisin aika väsynyt eikä jaksaisi sitä taistelua =) Onneks mun mies on todella avulias, ja tarjoituukin usein nukuttamaan pojan yöunille.

Meillä sama konttaus/istumisrumba jatkuu koko yön eli kolmisen kertaa täytyy käydä kääntämässä poika takas selälleen/makuulleen. Tätä touhua kai jatkuu vielä jonkin aikaa, joten sitä pitää itse levätä silloin kun siihen on mahdollisuus :)

 

Yhteistyössä