Uudelleenkouluttautuminen edessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meppe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meppe

Uusi jäsen
26.12.2005
2
0
1
Minkä ikäisinä olette vielä kouluttautuneet uudelle alalle?
Minä olen yli 30v. ja vielä hoitovapaalla ainakin reilun vuoden.Työpaikkaa ei ole,mihin palata ja näiden kotona vietettyjen vuosien aikana oman alani työpaikat ovat kotiseudulta hävinneet :( .
Täytyy varmaan hakea jonnekin kouluun,mutta mielenkiintoa ei ole vaikka kuinka yritän keksiä "hyviä syitä" lähteä istumaan koulun penkille.
Ikäkin vähän mietityttää.Olisin 37-38 vuotias valmistuessani uuteen ammattiin.
Kuka työnantaja ottaa sen ikäisen,vasta valmistuneen ja ilman työkokeumusta olevan ihmisen töihin?JOlla on lisäksi pieniä lapsia.

Kertoisitteko kaikenlaisia kokemuksia!?
-ongelmista,onnistumisista,hyvistä,-ja huonoista puolista jne...
:flower: kiitoksia!

Minä olen kohta 35-vuotias ja aloitin juuri koulun. Olen ollut lasten kanssa kotona yli seitsemän vuotta, eikä ole mitään työpaikkaa odottamassa. Kyllä kai se on pakko luottaa siihen, että töitä löytyy tälläselle vanhallekin joskus, eikä niitä mahiksia koulutus ainakaan heikennä. Itse olen todella yllättynyt, kuinka paljon kaikki on muuttunut sinä aikana kun olen ollut pois työ/kouluelämästä, että siinä mielessä opiskelu on kyllä tärkeää... Ei muuta kuin rohkeesti vaan opiskelemaan, kyllä se oma paikka sieltä löytyy!

Olen uudellen kouluttautunut siten, että valmistuin uuteen ammattiin 33 vuotiaana, sairaanhoitajaksi ja ammattioli ihan uusi vaihdoin kokonaan alaa. Kerron myös tätini tarinan, hän jäi työttämäksi ja ajatteli alkaa eläkettä odottelemaan, kun tuli kutsu työllisätmis kurssille, täti on yli 50v ja kävi sen kurssin sekä toisen ammattiin vlmistavan kurssin päälle. On tehnyt valmistumisesta asti töitä pätkissä n. vuoden ja nyt työnantaja kyseli miten olisi vaki paikka, kun on niin hyvä jaluotettava työntekijä :D Että kouluun vaan, aikuisopiskelu on pop :D

Samoja mietteitä minulla kuin ap:lla... Tosin pienin täyttää kolme kevään aikana ja sitten olisi alettava "miettimään tulevaisuutta" :D
Mä olen aatellut, että kouluttautuisin oppisopimuksella (kunhan ensin keksin miksi isona haluan :whistle: ) Koulunpenkkillä istuskelu ei minua kiinnosta ja rahallisestikkin aika huono vaihtoehto minulle... Oppisopimus vaikuttaa minusta mukavalta, koska siinähän saa jonkinnäköistä palkkaa ja ei tartte koulunpenkillä istua, kuin muutamasta päivästä muutamaan viikkoon kerrallaan (teoriajaksot) ja muuten oppiminen tapahtuu työ lomassa....

Yhteistyössä