Uudelleen masentuneita?

Sairastuin masennukseen kuusi vuotta sitten kun sain vanhemman lapseni, nyt toinen lapseni on päälle vuoden ja alkaa taas tuntua siltä kuin masennus uusisi, vaikka on lääkityskin päällä jo valmiiksi. Onko muita jotka ovat kokeneet masennuksen useampaan kertaan? Kai siitäkin pääsee taas jaloilleen? Kertokaa kokemuksistanne... :'(
 
Ensimmäisen lapsen jälkeen masennus alkoi, kun lapsi oli viiden kuukauden ikäinen. Oireena oli hillitön väsymys muttei kuitenkaan saanut nukuttua, vaikka olisi ollut mahdollisuus, epätodellinen olo, itkuisuus kaiken kaikkiaan hirveä olo, paniikkia, pakkoajatuksia...Siitä kyllä toivuin hurjan hyvin, mutta nyt taas on vähän outo olo. :p

 
hei mamma.minäkin sairastuin masennukseen 3 vuotta sitten.raskausaikana.masennusta ollut ennekin stressin yhteydessä.nyt lääke ja lieviä oireita joskus.ja nyt tällä hetkellä jotenkin surua siitä kuinka monesti voinut huonosti kun ajattelee toista puolta miten oma olotila voi olla.joten olen usein kokenut masennuksen ja toivon että joskus vielä olisi vahvempi.voimia
 
masennus alkoi minulla ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, poika oli 5 kk:n -01, ja siitä se jatkui vaihtelevana tähän kevääseen asti, välillä oli pitkään hyvia hetkiä ja kausia, mutta masennus tuli taas rajuna päälle toisen pojan syntymän jälkeen -03. Lääkkeillä ja keskusteluilla on ollut suuri vaikutus parantumiseen!!! Puhuin asiasta paljon ystävien kanssa ja meillä kävi alussa kotona juttelemassa terapeutti, siitä oli paljon apua. Ja aloin ottaa omaa aikaa, se oli se jota kaipasin ja tarvitsin!! Masennus purkautui minulla vihana ja huutamisena ja siitä tuli sitten se tyhjä ja väsynyt olo... Mutta nyt mennään kohti valoa ja hyvää oloa kovaa vauhtia!!
 

Yhteistyössä