uteliaisuuttani kyselen

• Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
oon samaa mieltä elareista, en myös ymmärrä yh-kortuksia tai niitä jota ketaa viel valittaa vaik saavat yh-korotukset ja asumistuet yms.
Mitä asumistukea? Mä ainakaan sellaista saa, on liian hyvä PALKKA :D
peesi, enkä kyllä mitään yh-korotustakaan saa kun olen naimisissa.

Ex maksaa 44e/lapsi, kela loput.
Ex:llä olisi maksu kykyä enemmänkin mutta helpompi näin, kela ei ainakaan joka kuukausi soittele mulle "haittaako jos en elareita nyt maksakkaan kun on vähän tiukkaa??".

Vai saa yh:t asumistuet yms? Minä ihan itse työtä tekemällä kustannan oman ja lasten elämän.
Ja voisiko vieras vähän valoittaa että mikä on tuo yms? Että minäkin tiedän mennä oikealle luukulle mennä sitä hakemaan... :headwall:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja n:
En ole sitten ainut, maksan palkasta vuokraa 888e/kk:ssa en siis saa asumistukea. Mutta pärjättävä on.
Elaria saan tuon 124,06e ja yh.korotuksen.
Paljonko sun palkka on? Missä se raja menee Kelassa että saa asumistukea?

Tekla
En ymmärrä tuota asennetta, että ei tarvitsisi maksaa elatusmaksuja. Eihän se ole edes sitä 50 %ista vanhemmuutta jos maksaa reilun satasen kuussa, jos toinen hoitaa oikeasti kaiken elämiseen liittyvän. 130 e on aika pieni raha, kun miettii nykypäivän vuokria, ruuan, vaatteiden ja harrastusten hintaa, mahd. terveydenhuoltokuluja jne.

Ahneudesta puhujat, menkää itseenne.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
eihän lapsi mitään osaa vaatia ellei sitä opeteta, et kaiken pitää olla hienoa, syöminenkin ei kallista ole, kun ei liikoja vaadita.
Siis että lapsen pitää kärsiä, kun vanhemmat eroavat muuttaa esim isosta kodista yksiöön, kun äiti matalapalkkasessa työssä eikä pysty maksamaan isommasta asunnosta vuokraa.. Ja isä tienaa hyvin, mutta hänen ei siis kuulu osallistua oman lapsensa elatukseen?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tekla:
En ymmärrä tuota asennetta, että ei tarvitsisi maksaa elatusmaksuja. Eihän se ole edes sitä 50 %ista vanhemmuutta jos maksaa reilun satasen kuussa, jos toinen hoitaa oikeasti kaiken elämiseen liittyvän. 130 e on aika pieni raha, kun miettii nykypäivän vuokria, ruuan, vaatteiden ja harrastusten hintaa, mahd. terveydenhuoltokuluja jne.

Ahneudesta puhujat, menkää itseenne.
niin noh, pojalla ei vielä mitään harrastuksia ole, mutta olen luvannut että keväällä saa aloittaa jalkapallon kun sitä niin toivoo.

Yhteistyössä