uteliaana haluaisin kuulla...

...miten teidän miehet lähtevät esim. kesän viettoihin mukaan?!! Mulla alkaa loma kohta (miehellä samaan aikaan) ja haluaisin kovasti jo suunnitella mitä tehdään, minne mennään, mutta siihen mies vain murahtaa. Ei sitä kiinnnosta!
Olen päättänyt, että mennään sitten tytön 1v.4kk kanssa kahdestaan johonkin! Kuuntelen ihan kadena muiden tuttava perheiden kesäsuunnitelmia. Olisi niin kiva lähteä johonkin kylpylään, muumimaailmaan, laivalle tai saati sitten ulkomaille.

Onko muita joiden miehet vaan ovat ja möllöttävät??!! Ärsyttävää :kieh:
 
samase
meillä minä aikaisemmin suunnittelin kaikkea lomalle,nyt en ole suunnitellu mitään koska mieheni luonteeseen ei sovi liikoja etukäteen suunnitella menenmisiä.katotaan sitte kun luvattu hyvää säätä lähdetään korkeasaareen.mä en kyllä jaksa mennä noihin härveli yms.paikkoihin.sitten kun lapset isompia niin sitten nyt 4v. ja 2v.Ehkä ollaan itsekkäitä mutta vielä menty aikuisten ehdoilla sitä ehtii kyllä käydä linnanmäellä yms.varmaan aivan tarpeeksi käymään sitten joskus.Ja mua ei haittaa vaikka kaikki tutut kävis muumimaassa se on jokaisen oma asia, itseä ei nyt huvita.Yleensä lomasta menee niin paljon aikaa sukulaisissa tms.viimekesänä oli ristiäiset ja häät.siinä meni jo kaks viikonloppua.Taidettiin käydä veturimuseossa ja treella pikkukakkosen puistossa junalla ja kovasti lapset niistäkin tykkäs.Jokainen tyylillään.Ja mene yksin jos mies ei lähde niin mäkin teen jos semmonen fiilis. B)
 
mä en ainakaan ite henk. koht. tykkää yhtään jos loma suunnitellaan täyteen ohjelmaa. Suurinpiirtein-suunnitelmia teen mutta tarkkoja en. Esim. tälle kesälle on suunniteltu reissu ikeaan, pojan papan luokse ja särkänniemeen. Kaksi ensimmäistä toteutui viime viikonloppuna kun torstaina päätettiin että lähdetäänpäs huomenna. Särkkis-reissun ajankohdasta en ole vielä varma.
Yleensä tykätään vaan olla rannalla ja kyläillä kavereiden luona.
 
Mema
Katsokaapa ympärillänne olevia miehiä kun olette jossakin Muumimaailmassa tai Puuhamaassa. Ei ne noista reissuista yhtään ainakaan näytä nauttivan. Raukat väkisin niihin raahataan, kun vaimon mielestä se kuuluu perhe-elämään.. Eipä ihme että murahtelevat kun asiasta etukäteen mainitaan.
 
Nelthilta
Minä teen meidän suunnitelmat ja aikataulut, mutta jos en tee tarpeeksi väljiä, niin siitä tulee sanomista. Kyllä sen ihan ymmärtää, kun koko työvuosi on aikataulutettu ja vieläpä aika kireästi, niin lomalla on kiva olla vain.

Toisaalta, jos lomaa ei sen verran aikatauluta, että matkan varaa, niin sitten ei viime tipassa mihinkään pääse.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2005 klo 15:55 Mema kirjoitti:
Katsokaapa ympärillänne olevia miehiä kun olette jossakin Muumimaailmassa tai Puuhamaassa. Ei ne noista reissuista yhtään ainakaan näytä nauttivan. Raukat väkisin niihin raahataan, kun vaimon mielestä se kuuluu perhe-elämään.. Eipä ihme että murahtelevat kun asiasta etukäteen mainitaan.
Minun mieheni ainakin nauttii, kun ja jos saa touhuta lasten ehdoilla. Ja kun vielä näkee lastensa tykkäävän!! Ja meillä on monta ihanaa tuttavaperhettä, joissa isit touhuavat innoissansa lastensa kanssa eivätkä "murahtele" "muumimaailmoissa".
 
Meillä ei ole lapsia ja on itsestään selvää, että yhteiset lomat vietetään yhdessä. Molempien ehdoilla. Ja sitten kun/jos joskus on lapsia, niin lastenkin ehdoilla. Ainakin tähän mennessä mies on ollut mun suunnitelmissa mukana ihan täysillä. Tosin tän kesäloman alun suunnitteli mies ihan issekseen, että mitä tehdään eka viikonloppu ja se sopii mulle. Pienen sulattelun jälkeen. ;)
 
Mies on nyt ollut lomalla 2 viikkoa, toiset 2 vielä jäljellä ja tähän asti on enemmän tai vähemmän kiukutellut jostain eikä oo ollut innokas mihinkään. Ymmärrän häntä siinä mielessä, et lapsiperheessä lomatki on aika aktiivisia ja koko ajan saa tehdä jotain eikä sellaseen köllöttelyyn ja varsinaiseen rentoutumiseen jää paljoakaan aikaa. Nyt tänään mies yhtäkkiä mietti mitäköhän laivaristeily maksais... ja samaan hengenvetoon totes, et kai sitä jotain vois tehdäkin. Tais vaan tarvita pari viikkoa päästäkseen jotenki irti niistä töistä ja sopeutua tähän kotielämään. Hassua, eikös?
 
Meillä mies stressaantuu jos "liikaa" suunnittelee. Hän ei halua suunnitella mitään 10 minuuttia eemmäs. Ite kun taas haluaisin suunnitella tyyliin lopun elämäni kokonaan nyt het niin voit varmaan vaan kuvitella kuinka monesti ollaan tämän asian tiimoilta otettu yhteen. Mies on pikkuhiljaa oppinut suunnittelemaan vähän etukäteen jotain ja minä taas puolestani olla suunnittelematta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2005 klo 15:55 Mema kirjoitti:
Katsokaapa ympärillänne olevia miehiä kun olette jossakin Muumimaailmassa tai Puuhamaassa. Ei ne noista reissuista yhtään ainakaan näytä nauttivan. Raukat väkisin niihin raahataan, kun vaimon mielestä se kuuluu perhe-elämään.. Eipä ihme että murahtelevat kun asiasta etukäteen mainitaan.

Ihan en tähän mielipiteeseen yhdy. Mulla mies keksii esim. sunnuntai-aamuna että lähdettäiskö vaikka Tampereelle pojan kanssa delfinaarioon ja sit härveleihin. Tänä kesänä ollaankin jo käyty Lintsillä ja sen yhteydessä olevassa merimaailmassa ja tuolla Tampereella. Poika kun kovasti tykkää eläimistä varsinkin kaikista kaloista.

Toki, olen minäkin huomannut ettei kaikkia isiä kiinnosta juosta kaikenmaailman lastenjutuissa,mutta kyllä minä olen tosi onnellinen että minun mieheni haluaa tehdä meidän kanssa yhdessä juttuja ja on ihan onnesta soikeena mukana.
 
Mieheni ei ole innokas lähtemään vieraisiin paikkoihin perheenä eli on murahtelija. Sain kuitenkin hänet innostumaan, kun puhuin lapselleni ääneen suunnitelmista ja kesälomareissuehdotuksista. Kaikkeen hän ei suostu ja sanoo sen, joten lähden pojan kanssa kahdestaan mm. Lintsille ja luonnonpuistoon. Liikaa ei saa olla meillä suunniteltuna, siitä mies murahtelee. Antaa hänenkin jotain ehdottaa itse. Tai antaa hänen ymmärtää, kuin hän olisi jotain itse ehdottanut - onko kieroilua...
 

Yhteistyössä