Uskotteko te noihin maailmanlopun ennustuksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En usko. Höpöhöpöö kaikki :)

Maailman loppu piti tulla jo vuosikymmeniä sitten kun mun fiksut isoisovanhemmat myi kaiken kaupunkiomaisuutensa, osti ittelleen paikan paratiisita ja muutti maalle keskelle mettää oottaan sitä maailman loppua :laugh: Tuli oma loppu ennen sitä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissu:
Joskus se varmasti tulee, mutta enpä usko että meidän elinaikana

Joo mies kattoo tota ja sano vaan että monella eri tavalla ja teorilla se on tulossa JUST tollon.

Meillä kans mies katsoo sitä ja huutelee tuolla, et kyllä se tulee sitten 2012 ja on vielä meidän kihlajaisvuosipäivä :S

Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Ei sitä voi ennustaa. Yleensä ajattelen, jos jotain tiettyä ajankohtaa on ennustettu, että se ei ainakaan silloin tule.

Samoin olen sen miettinyt. Kaippa se joskus tulee, maapallohan ei vissiin ole mikään ikuinen laitos. Itseasiassa en jaksa tuhlata ajatustakaan koko asialle. Tulee kun tulee, jos tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:

Maailman loppu piti tulla jo vuosikymmeniä sitten kun mun fiksut isoisovanhemmat myi kaiken kaupunkiomaisuutensa, osti ittelleen paikan paratiisita ja muutti maalle keskelle mettää oottaan sitä maailman loppua :laugh: Tuli oma loppu ennen sitä :laugh:

:D :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:

Siis oikeestikko ne toimi noin jonkun ennustuksen perusteella?

Raamattu sanoo, ettei aikaa ja hetkeä tiedä kukaan, milloin se tulee. Turha on vuosia laskea tai muuta. Mutta kerran se tulee, kun Raamattu niin sanoo ja jo muutenkin kun ajattelee järjelläkin, ei ole tosiaan tämä maapallo mikään ikuinen laitos.

Joskus teininä luin jotain Nostredamuksen ennustuksia ja olin todellakin siinä uskossa, että maailmanloppu tulee vuonna 2002.
Se ennustus meni jotensakin niin, että syksyllä taivaalta tulee suuri hallitsija joka hallitsee maaliskuun päiviin.
Ja sitten oli siinä kirjassa viimeinen. Mutta senhän voi tulkita miten haluaa. Voihan se olla ne empire state building iskut ja Osama kuoli keuhkokuumeeseen maaliskuussa, vai kuoliko. Vai tarkoittaako tuo yhtikäs mitään.

Enää en jaksa ajatella edes tuollaisia. Eikös Jehovan todistajilla ole ollut maailmanloppu jo vaikka kuinka monta kertaa.

Minkälainen se maailmanloppu sitten on teidän mielestä?
Tuo ennustus maailmanlopusta perustuu siihen, että mayojen ajanlasku/kalenteri loppuu tuohon päivämäärään.
Taidan mennä ottamaan jättilainan, ei sitä tarvi kuitenkaan maksaa takaisin.... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:

Siis oikeestikko ne toimi noin jonkun ennustuksen perusteella?

Näin kävi oikeasti... En tiä et oliks ne jotain jehovantodistajia tms. joku oma uskontokunta, mut ihan tosi asia. Siks mullakin vissiin viiraa nykyään päässä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kissu:
Joskus se varmasti tulee, mutta enpä usko että meidän elinaikana

Joo mies kattoo tota ja sano vaan että monella eri tavalla ja teorilla se on tulossa JUST tollon.

Aivan. Tosin jos katsot sen niin teoriat ovat salaliittoteorioiden tasoa. Yhtäläisyyksiä haetaan ihan hakemalla.

Maailmanlopulla pelottelu on kautta ihmisten historian ollut tehokas vallankäytön väline. Esim uskonnot ovat hyviä esimerkkejä tästä. Uusin villitys ko saralla on "ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos". Tietyt piirit tekee mielettömät hillot itselleen tolla vouhotuksella ja hyväuskoiset hölmöt menee vipuun:D

Yhteistyössä