USKOTTeko miten hieno tunne minulla nyt on?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MintunKukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja onnea:
mulla jatkuu tuo piina vielä.tai no pari laskua vaan maksamatta,onneksi ei eräpäivä vielä mennyt,elämä on kallista.

On se kallista. Ja omakotitalossa on paljon kuluja joita ei ihan äkikseltään edes hoksaa.
Vaatii kovaa työtä ja sitkeyttä.
Temppiä. Kyllä sä pystyt.

Alkuperäinen kirjoittaja hienoa:
Aivan mielettömän hieno juttu.
Tiedän tunteen, joskin hiukka eri tavoin, mutta oli meilläkin pahasti raha asiat solmussa pari vuotta sitten, ja sitten kun siihen löytyi ratkaisu ja sai laskut maksettua jne...niin oli se juhlaa.

Jos on yritys, niin siihenhän saa vaan sen starttirahan jne. Esim. oma mieheni ei yrityksensä ekana vuonna maksanut itselleen YHTÄÄN PALKKAA. Eli starttirahalla se on jotain tyyli 600e/kk. Silloin on pakko olla säästöjä jne. MIehelläni onneksi oli.

Eli ei oo yrityksen perustaminen helppoa. Sitten kun se alkaa vetää, niin on veroastekin alkaa muuttumaan kivasti. Kotha saa miettiä, kannattaako tehdä sen ja sen verran töitä, kun menee verotukseen lisätyöt.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:)

miksi niin paljon laskuja ettei voi maksaa kaikkia kerralla pois?

Elämän varrella kertyny. Ja meillä on tullu sellanen kierre tuossa jossain välissä et ku ei kaikkea pystyny maksaan niin jäivät venymään. Monesta viisastuneena olen nyt :) Meillä on lainalla talo ja miehen vanhoja laskuja jääny venymään.Mut aina ollaan niin saatu keploteltua et ei ole mitään merkintöjä saatu aikaseksi. Ja jollain aina maksettua.
Paljosta olen nyt oppinut ja ihan hyvän opetuksen saanut.

:)

me keskusteltiin että talolaina otetaan sitten kun ollaan molemmat vakituisessa duunissa,ei vielä kun en ole töissä vakituisena.
ei vaan uskalleta jos jäänkin työttömäksi tai jotain tulee.
tietysti takaajat olisi hyvä juttu mutta en uskalla vanhemmiltani kysyä :D
vaikka ne varmasti maksaisivat mutta nolottaa.

Vakkariduunista kuule voidaan lomauttaa jne. Että kantsii miettiä sitäki, onko kummatkin suhdanneherkällä alalla. Jos on, niin sit pitää miettiä sekin, että tullaanko toimeen jos kummatkin lomautetaan tai irtisanotaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Eri asia toki, jos on kunnallisella puolella..

Piti illalla miehellekki hehkuttaa tätä asiaa. Vieläki tuntuu hienolta. Ja voin lähtä ostaan itselle vähän vaatetta jota en ole voinu tehdä kunnolla pitkään aikaan.
jipii saan uuden paidan ;)

Yhteistyössä